اسامی هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بخش سودای سیمرغ و نگاه نو اعلام شد. محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری در این دوره از جشنواره به قضاوت ۲۲ فیلم بلند بخش سودای سیمرغ می‌نشینند.

محمد احسانی که سابقه مدیریت شبکه نسیم و شبکه‌های یک و سه سیما را در کارنامه‌اش دارد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد هم بوده و در حقیقت عضو دولتی و رسمی و غیرسینمایی هیات داوران جشنواره فیلم فجر امسال به شمار می‌رود.

محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردانی است که در نیمه دهه هشتاد با فیلم «فرزند خاک» او را شناختیم. این کارگردان ایرانی متولد ۱۳۴۲ در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر کارگردانی خوانده است.

محمد بزرگ‌نیا کارگردان و تهیه‌کننده قدیمی سینمای ایران است که سابقه ساخت بیگ‌پروداکشن‌هایی مثل «راه آبی ابریشم» و در دهه شصت و هفتاد «کشتی آنجلیکا» و «جنگ نفت‌کش‌ها» را در کارنامه‌اش دارد.

مهرزاد دانش منتقد باسابقه سینمای ایران است که سال‌هاست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می‌کند و با ماهنامه‌های فیلم و فیلم‌نگار هم همکاری کرده است.

پوران درخشنده از اولین کارگردانان زنی است که بعد از انقلاب به فیلمسازی مشغول شد. او فارغ‌التحصیل سینما با گرایش کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکترا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است.

ریما رامین‌فر متولد سال ۱۳۴۹ بازیگر ایرانی و همسر امیر جعفری است. کارشناسی ارشد تئاتر دارد و شروع فعالیت سینمایی‌اش در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور هزار» ابوالحسن داوودی بود و در سال‌های اخیر هم روی صحنه تئاتر و هم در سریال‌های کمدی تلویزیون فعال بوده است.

محمود کلاری متولد ۱۳۳۰ در تهران عکاس و مدیرفیلمبرداری مشهوری است که البته کارگردانی یک فیلم اکران نشده هم در کارنامه‌اش دارد. کلاری دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده‌است. محمود کلاری چهار بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از جشنواره فیلم فجر شده است و از این نظر رکورددار است.

تصاویر سینمایی که کلاری با دوربین‌اش ثبت کرده به خصوص در همکاری‌‌اش با اصغر فرهادی در فیلم‌ اسکاری این کارگردان «جدایی نادر از سیمین» مورد توجه قرار گرفته است.

داوران بخش نگاه نو  محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری هستند که ۱۰ فیلم بخش نگاه نو، ۵ فیلم مستند و ۴ فیلم کوتاه این دوره را برای انتخاب بهترین فیلم داوری خواهند کرد.

محمد آفریده زمانی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود و در آن دوران مستندسازی ایران پیشرفت محسوسی داشت.

حبیب احمدزاده رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویسی است که او را بیشتر بابت فیلمنامه‌های جنگی‌اش مثل «اتوبوس شب» می‌شناسیم. او ساخت مستند هم در کارنامه‌اش دارد.

سعید سهیلی کارگردانی است که با کمدی‌های آخرش مثل «گشت ارشاد» میان مردم محبوبیت پیدا کرد.

مازیار میری و آیدا پناهنده دو عضو دیگر هیات داوران بخش نگاه نو هستند. مازیار میری کارگردان فیلم‌هایی مانند «سعادت‌آباد» است که در خانه سینما هم فعالیت‌ها زیادی داشته.

آیدا پناهنده کارش را از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز کرد و با فیلم‌ «ناهید» به کن رفت.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دهم تا بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

The post اعلام داوران بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala