به تازگی شرکت نینتندو اقدام به انتشار آمار مالی خود در نیمه اول سال ۲۰۱۷ کرده که بدون شک چیزی فراتر از فوق‌العاده است. در این میان اما بیش از همه فروش سرسام‌آور Splatoon 2 به چشم‌ می‌آید. در این بین شاهد آمار مربوط به فروش محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت هستیم و این […]

آمار مالی فوق‌العاده نینتندو در نیمه اول سال ۲۰۱۷

به تازگی شرکت نینتندو اقدام به انتشار آمار مالی خود در نیمه اول سال ۲۰۱۷ کرده که بدون شک چیزی فراتر از فوق‌العاده است. در این میان اما بیش از همه فروش سرسام‌آور Splatoon 2 به چشم‌ می‌آید.

در این بین شاهد آمار مربوط به فروش محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت هستیم و این شرکت آمار شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرده است. اولین نکته اساسی آن است که طبق آمار منتشر شده، این شرکت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال پیش سودآوری بسیار بیشتری داشته است. در کنفرانس خبری مربوطه، در مورد تمامی جزئیات فروش سخنی به میان آورده شده و از مهم‌ترین نکات آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ۳٫۶۱ میلیون نسخه از Splatoon 2 در سراسر جهان توزیع شده است.

“در شش ماهه‌ای که در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان رسیده و در مورد محصولات مرتبط با نینتندو سوییچ، Splatoon 2 که در ماه جولای عرضه شده توانسته در ژاپن و کشورهای دیگر به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و ۳٫۶۱ میلیون نسخه به صورت جهانی به فروش برساند. Mario Kart 8 Deluxe و ARMS نیز که به ترتیب در ماه آوریل و ژوئن عرضه شده‌اند فروش خوبی داشته‌اند. به صورت کلی، فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به نینتندو سوییچ در بازه زمانی ذکر شده به ترتیب ۴٫۸۹ میلیون و ۲۲٫۰۲ میلیون واحد بوده است.

فروش خانواده نینتندو ۳DS هم به دنبال عرضه New Nintendo 2DS XL  در ماه ژوئن و جولای، با افزایش روبرو شده است. فروش سخت‌افزاری این خانواده ۲٫۸۶ میلیون واحد بوده است (۵ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته). بدون احتساب دو بازی Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia  و Metroid: Samus Returns فروش کلی محصولات نرم افزاری این خانواده ۱۳٫۸۲ واحد بوده است (۲۸ درصد کاهش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته).

همچنین Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition نیز شروع خوبی داشته از زمان عرضه در ماه سپتامبر (این دستگاه پنجم اکتبر در ژاپن عرضه شده است). همچنین ما به دنبال گسترش محصولات آمیبو خود بوده‌ایم و سری جدید آمیبوهای Splatoon را عرضه کردیم.

از لحاظ فروش آمیبو محصولات فیگور شکل ما ۵٫۱۰ میلیون واحد و محصولات کارت شکل ما ۲٫۸۰ میلیون واحد فروش داشته است.

فروش دیجیتالی محصولات هم به خصوص محصولات مرتبط با نینتندو سوییچ افزایش یافته و در کل ۲۲٫۸ میلیارد ین فروش دیجیتالی داشته‌ایم (۵۵ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته).

از لحاظ دستگاه‌های هوشمند، بسیاری از مشتریان ما هنوز مشغول به لذت بردن از Super Mario Run و Fire Emblem Heroes هستند که در سال مالی گذشته منتشر شدند. فروش محصولات مرتبط به دستگاه‌های هوشمند ما در کل ۱۷٫۹ میلیارد ین بوده‌ است (۴۲۶ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته). با همه این مقدمه‌چینی‌ها، فروش کلی ما ۳۷۴٫۰ میلیارد ین بوده است (که ۲۷۲٫۳ میلیارد ین آن برابر با ۷۲٫۸ درصد آن مربوط به کشورهای خارجی جز ژاپن بوده است). سود ناخالص ما ۳۹٫۹ میلیارد ین، سود خالص ما ۶۹٫۵ میلیارد ین و سود مربوط به کمپانی‌های مادر ما ۵۱٫۵ میلیارد ین بوده است.”

به غیر از این موارد، خلاصه‌ای از انتظاراتی که می‌توانیم از سال مالی جاری نینتندو به صورت کلی داشته باشیم نیز ارائه شده است. این سال مالی در تاریخ ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ (برابر با ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷) به پایان خواهد رسید. انتظارات از فروش نینتندو سوییچ و به صورت کلی محصولات نینتندو نیز به شدت بالاتر رفته است:

“برای نینتندو سوییچ، ما برنامه داریم تا Super Mario Odyssey را هم در ژاپن و هم در کشورهای خارجی در ماه اکتبر عرضه کنیم. ما برنامه داریم تا Xenoblade Chronicles 2 را در ماه دسامبر عرضه کنیم و عناوین بزرگ دیگری هم در آینده عرضه خواهند شد، مثل عناوینی از سوی ناشران دیگر.

برای نینتندو ۳DS هم ما طرح‌ها و رنگ‌های جدیدی از New Nintendo 2DS XL را در دسترس قرار خواهیم داد و همچنین محصولات نرم‌افزاری بزرگی مثل Pokémon Ultra Sun & Pokémon Ultra Moon هم برای عرضه در ماه نوامبر در ژاپن و دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده‌اند.

در زمینه تجارت مربوط به دستگاه‌های هوشمند نیز ما Animal Crossing: Pocket Camp را داریم که یک بازی جدید است و اول در استرالیا در ۲۵ اکتبر رونمایی خواهد شد و سپس در باقی نقاط جهان در اواخر ماه نوامبر در دسترس قرار خواهد گرفت.”

این شرکت از فروش محصولات‌‎اش سودآوری بسیار مطلوبی را داشته و همان طور که مشاهده می‌کنید، در اکثر زمینه‌ها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته بهتر عمل کرده است.

منبع متن: gamefa