Microsoft: بازی‌های تکنفره و داستانی نابود نشده‌اند اما ساخت آن‌ها از لحاظ اقتصادی پیچیده است

طی سال‌های اخیر بازی‌های تکنفره که بر روی روایت داستانی منسجم و متمرکز تاکید دارند، کمرنگ‌تر از گذشته شده‌اند. این قبیل از بازی‌ها معمولا بودجه زیادی را برای ساخت خود نیاز دارند اما بدلیل کوتاه بودن تجربه‌شان بسیاری از گیمرها به سمت خرید 60 دلاری آن‌ها نمی‌روند و این دسته از مردم بازی‌های آنلاین محور که مدت بیشتری برای آن‌ها محتوا خواهد داشت را ترجیح می‌دهند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، اخیرا مدیرکل استودیوهای Xbox، خانم "شنون لوفتیس" طی پرسش و پاسخی به سوالات طرح شده از طرف کاربران GameSpot در مورد بازی‌های تکنفره و سیاست Microsoft در قبال این عناوین پاسخ داده است.

خانم لوفتیس در مورد جریان بازی‌های تکنفره‌ی داستانی گفت:

"توسعه‌ی بازی به طور کلی در مورد دو چیز است، اول در مورد ارائه‌ی یک تجربه‌ی موفق و دوم در مورد بیان و روایت داستانی جدید. داستان‌سرایی همواره یکی از ارکان مهم در ساخت بازی‌ها بوده است و ما طی سال‌های اخیر نیز بازی‌های داستانی و تکنفره‌ی شاخصی نظیر Fallout 4 و Horizon: Zero Dawn و البته بازی انحصاری ما یعنی Ori را شاهد بودیم."

سپس بحث به سمت آینده‌ی عناوین تکنفره رفت. آیا بازی‌های تکنفره و داستانی منقرض خواهند شد؟ لوفتیس در این رابطه گفت:

"من فکر نمی‌کنم که بازی‌های تکنفره و داستان‌محور به طور کامل از بین بروند. از دید من خلق یک بازی تکنفره‌ی داستان‌محور و چند ساعته از لحاظ اقتصادی پیچیدگی‌های زیادی دارد. گیمرها چنین بازی‌هایی را با کیفیت بالا و البته مشخصات گرافیکی مطلوبی می‌خواهند و ساخت این بازی‌ها بودجه‌ی زیادی را می‌طلبد.


با این وجود ما تلاش می‌کنیم از این عناوین حمایت کنیم. مثلا سرویس‌هایی نظیر Xbox Game Pass که ما خلق کرده‌ایم، بازی‌های داستانی بسیار زیادی را تنها با یک اشتراک 10 دلاری مقابل مخاطب قرار می‌دهند و این فرصت خوبی برای حمایت و کمک کردن به این بازی‌ها است."

لوفتیس افزود:

"بازی‌های تکنفره برای همیشه بخشی از این صنعت باقی خواهند ماند اما شاید تعداد آن‌ها در آینده کمتر شود. من ایده‌ای را دوست دارم که یک جامعه‌ی آنلاین بزرگ برای متصل کردن گیمرهای چنین بازی‌هایی ایجاد شود و این می‌تواند تبدیل به فرصتی طلایی برای افزایش مخاطبانِ این بازی‌ها شود."

طی روزهای اخیر بدلیل بسته شدن استودیوی Visceral Games که مشغول ساخت یک بازی داستان‌محور و "احتمالا" تکنفره بر مبنای جهان Star Wars بود، بار دیگر بحث‌های مربوط به عدم حمایت ناشرهای بزرگ از بازی‌های داستانی داغ شده است. اما دیدگاه شما در این رابطه چیست؟ از نظر شما چه راهی برای حفظ و البته تقویت جریان بازی‌های تکنفره و داستان‌محور وجود دارد؟

منبع متن: pardisgame