یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور معتقد است که عدم وجود تنوع در نژاد و همچنین تفکرات کارکنان بایوور باعث شکست Andromeda شده است و گفته است که در باییور کسی به نظرات او اهمیت نمیداده. یکی از بزرگترین و شاید عجیبترین شکستهای سال جاری، سالی که عناوین موفق زیادی را به خود دیده است، Mass […]
یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور معتقد است که عدم وجود تنوع در نژاد و همچنین تفکرات کارکنان بایوور باعث شکست Andromeda شده است و گفته است که در باییور کسی به نظرات او اهمیت نمیداده.
یکی از بزرگترین و شاید عجیبترین شکستهای سال جاری، سالی که عناوین موفق زیادی را به خود دیده است، Mass Effect Andromeda باشد. عنوان چهارم سری محبوب Mass Effect استودیو بایوور (Bioware) پس از عرضهاش با نقدهای متوسط، نارضایتی بازیکنان و شکست تجاری مواجه شد.
دلایل زیادی برای شکست این عنوان وجود داشتند و برخی از این دلایل نیز در گذشته بررسی شدهاند. هرچند که در یکی از قسمتهای پخش رادیویی Waypoint Radio، مانویر ایر (Manveer Heir)، یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور اعلام کرد که عدم وجود تنوع درونی باعث شکست Mass Effect Andromeda شده است:
من تنها کسی نبودم که در این خصوص صحبت کردم. افراد دیگری نیز بودند؛ افراد سفیدپوست هم بودند، مردان سفید پوست. مردان خوب زیادی در بایور هستند که در این خصوص صحبت کردند. نویسنده اصلی در آن زمان به حرفهای ما گوش نمیداد؛ شاید هم اهمیت نمیداد. با توجه به این نوع هدایت تیم، این اتفاقات نیز محتمل بود. وظیفه هدایت تیم نیز فقط بر عهده افراد سفیدپوست بود.
وی همچنین گفت که بایوور احترامی برای نظرات او قائل نبود:
من متوجه شدم در محیطی کار میکنم که نظرات من را نمیپذیرفتند و نمیخواستند که من آنها را ابراز کنم. من احساس میکردم که آنها به من میگفتند کمتر عصبانی باشم و سر جایم بنشینم و ساکت باشم و من نیز نمیتوانستم این شرایط را تحمل کنم.
قطعا وجود تنوع در نظرات میتواند در ساخت چنین عناوینی بسیار مهم باشند که البته،طبق گفتههای مانویر ایر، این مورد در بازی Mass Effect Andromeda به چشم نمیآید و شاید همانطور که او میگوید، همین موضوع باعث شکست Andromeda شده باشد.
منبع متن: gamefa