یوشیاکی کویزومی (Yoshiaki Koizumi)، تهیهکنندهی Super Mario Odyssey، بهتازگی در مصاحبهی جدیدش توضیحاتی راجع به این عنوان مورد انتظار ارائه داده است. کویزومی از آغاز فعالیتش در نینتندو در سال ۱۹۹۱، برروی پروژههای مختلفی کار کرده است. وی نقش دستیار کارگردان Super Mario 64 و کارگردان Super Mario Sunshine و Super Mario Galaxy را داشته […]
یوشیاکی کویزومی (Yoshiaki Koizumi)، تهیهکنندهی Super Mario Odyssey، بهتازگی در مصاحبهی جدیدش توضیحاتی راجع به این عنوان مورد انتظار ارائه داده است.
کویزومی از آغاز فعالیتش در نینتندو در سال ۱۹۹۱، برروی پروژههای مختلفی کار کرده است. وی نقش دستیار کارگردان Super Mario 64 و کارگردان Super Mario Sunshine و Super Mario Galaxy را داشته و تهیهکنندگی تمامی نسخههای آیندهی این سری از جمله Super Mario Odyssey را نیز بر عهده دارد.
کویزومی در گفت و گو با مجلهی GameMaster به ارتباط Super Mario Odyssey با نسخههای گذشته اشاره نموده است:
من از دورهی Nintendo 64 در ساخت بسیاری از نسخههای سهبعدی سری Mario نقش داشتهام. و وقتی این بازیها را طراحی میکنید و میسازید، به طور مداوم متوجه نکاتی از چگونگی یک بازی سهبعدی Mario میشوید، بنابراین میتوانم بگویم که همهی آنها با هم ارتباط دارند. اینطور به نظر میرسد که Super Mario Odyssey، دیاناِی تمامی این نسخههای قبلی را دارد.
وی همچنین در خصوص اهمیت سفرهای ماریو در این عنوان گفته است:
یکی از مهمترین موضوعات و ریشههای این بازی، سفر کردن است. شما برای اولین بار به جایی سفر میکنید و با مردم و ساکنان آنجا مواجه میشوید که دارای ویژگیها و مشخصاتی هستند که تاکنون ندیده بودید، و این متعجبکننده است.
وقتی ماریو در شهر New Donk حضور دارد، بسیار کوتاهتر از مردمی است که در آنجا زندگی میکنند، اما این چیزی است که من در سفرهای زندگی واقعی هم حس کردهام. میدانید، این تفاوت در اندازهی مردم باعث میشود که بگویید “اوه آره، من الان خارج از کشورم”.
علاوه بر اینها، کویزومی دربارهی اجرای Super Mario Odyssey برروی نینتندو سوئیچ و استفادهی کامل از ویژگیهای این کنسول جدید و موفق توضیح داده است:
یکی از اولین چیزهایی که به تیم سازندهی Odyssey نشان دادم، جویکانها بودند. و به آنها گفتم “لطفاً مطمئن شوید که هنگام طراحی این بازی، از ویژگیهای جویکانها استفاده میکنید، مانند نگهداشتن دو کنترلر در دست بهصورت جداگانه و ویبره.” در کل کارمان، من از آنها درخواست میکردم که این موضوع را مورد توجه قرار بدهند.
Super Mario Odyssey در ۲۷ اکتبر مصادف با ۵ آبان بهصورت انحصاری برای نینتندو سوئیچ عرضه میگردد. این درحالی است که عناوین معروف و پر سر و صدایی نظیر Assassin’s Creed: Origins و Wolfenstein II: The New Colossus در همین تاریخ به انتشار میرسند و رقابت تنگاتنگی را به وجود میآورند.
منبع متن: gamefa