در چند هفته گذشته لوت‌باکس‌ها و موجودیت آن‌ها در عناوین پاییز امسال یکی از بزرگترین بحث‌ها در میان هوادارن صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین درخواست‌هایی که همیشه در این گونه بحث‌ها مشادهده می‌شود، درخواست هواداران از هیئت ربته‌بندی سرگرمی‌های نرم‌افزار‌ی (ESRB) برای مشخص کردن وجود «قمار» در اینگونه عناوین و قرار دادن آن […]

ESRB: لوت‌باکس‌ها قمار به حساب نمی‌‌آیند

در چند هفته گذشته لوت‌باکس‌ها و موجودیت آن‌ها در عناوین پاییز امسال یکی از بزرگترین بحث‌ها در میان هوادارن صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین درخواست‌هایی که همیشه در این گونه بحث‌ها مشادهده می‌شود، درخواست هواداران از هیئت ربته‌بندی سرگرمی‌های نرم‌افزار‌ی (ESRB) برای مشخص کردن وجود «قمار» در اینگونه عناوین و قرار دادن آن بر روی جلد بازی است. هرچند، به گفته نماینده ESRB بهتر است هواداران زیاد دلشان را به این موضوع خوش نکنند، زیرا از دید ESRB لوت‌باکس‌ها قمار به حساب نمی‌آیند.

سایت کوتاکو به تازگی طی ایمیلی با نماینده سایت ESRB در این زمینه صحبت کرده، و جواب زیر را در رابطه با نگاه ESRB به لوت‌باکس‌ها در بازی‌های ویدیویی دریافت نموده است.

ESRB لوت‌باکس‌ها را قمار نمی‌داند. در حالی که عنصر شانس در این مکانیک نقش داشته، لوت‌باکس‌ها تضمین می‌کنند که بازیکن همیشه یک محتوای درون بازی دریافت خواهد کرد (حتی اگر متاسفانه محتوای دریافت شده چیزی نباشد که بازیکن دوست داشت آن را بدست بیاورد). دید ما نسبت به لوت‌باکس‌ها دیدی مشابه با کارت‌های قابل جمع‌آوری است. گاهی اوقات شما یک دسته کارت را باز کرده و دقیقا آن کارتی که مدت‌ها دنبالش بودید را بدست می‌آورید. و گاهی نیز کارت‌هایی نصیب شما شده که همه آن‌ها را از قبل داشته‌اید.

سازمان ESRB که اکثر عناوین منتشر شده در منطقه آمریکای شمالی را با حروف رتبه‌ای (M برای افراد بالغ، E برای همگی) و توضیحات (وجود خشونت و خون) درجه‌بندی می‌کند، دسته‌بندی‌هایی برای قمار واقعی و قمار شبیه‌سازی شده نیز دارد. طبق تعریف سازمان ESRB، «قمار واقعی» هر نوع شرط‌بندی بوده که در آن از پول واقعی استفاده شود، در حالی که «قمار شبیه‌سازی شده» بدین معنی است که «بازیکنان می‌توانند بدون استفاده از پول و واحد واقعی به شرط‌بندی بپردازند». نماینده سازمان ESRB در ادامه سخنان خود اعلام کرده که هر عنوانی از قمار واقعی استفاده کند، رتبه بندی «Adults Only – تنها برای بزرگسالان» نصیب آن شده که می‌تواند برای ناشرین بسیار خطرناک باشد، زیرا اکثر خرده‌فروشی‌های بزرگ کشور آمریکا عناوینی که رتبه‌بندی A-O دارند را نخواهند فروخت.

دید سازمان ESRB مطمئنا برای افرادی که باور دارند لوت‌باکس‌ها از طراحی غارتگرانه‌ای مشابه با دستگاه‌ها و میز‌های قمار استفاده می‌کنند، غیرقابل قبول خواهد بود. بسیاری از عناوین پاییز امسال از جمله Destiny 2 ،Middle-Earth Shadow of War و Star Wars Battlefront II دارای سیستم‌هایی بوده که به شما اجازه می‌دهند با استفاده از پول واقعی لوت‌باکس‌های را خریداری کنید که به شما محتویات و تجهیزات اتفاقی خواهند داد. اضافه شدن این سیستم‌ها به عناوین ۶۰ دلاری همیشه یک موضوع ناخوشایند برای هواداران صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب آمده، و این موضوع وقتی بدتر می‌شود که همانند عناوین ذکر شده سیستم لوت‌باکس‌ها بر روی قدرت و توانایی‌های درون بازی شما تاثیر بگذارند.

بحث‌های پیش آمده باعث شده بود تا هواداران بسیاری از سازمان ESRB بخواهند تا لوت‌باکس‌ها را به عنوان قمار دسته‌بندی کرده و این مورد را بر روی جعبه بازی‌های ذکر شده قرار دهند. بسیاری از هواداران می‌گویند که وجود این نوع سیستم‌ها نه تنها اثر منفی بر روی طراحی بازی‌ها گذاشته، بلکه باعث می‌شود بسیاری از جوانان با عناصر قمار آشنا شده و حتی به آن‌ها اعتیاد پیدا کنند که ممکن است در آینده در زندگی واقعی بر روی آن‌ها اثر بسیار منفی بگذارند. هرچند با توجه به سخنان نماینده سازمان ESRB با سایت کوتاکو، به نظر می‌رسد ESRB با این دسته از هواداران هم عقیده نبوده و قرار نیست کار خاصی برای توقف قرارگیری این سیستم‌ها در بازی‌های ویدیویی انجام دهد.

منبع متن: gamefa