پاریس همواره در تمامی حوزه ها از فیلم سینمایی گرفته تا کتاب ها و… به عنوان شهر عشاق و یکی از زیباترین، پراحساس ترین و دوست داشتنی ترین شهرهای دنیا معرفی شده است و یکی از آرزوهای خیلی از مردم دنیا این است که روزی به شهر پاریس بروند، حتی یک شخصیت مجازی مانند الیزابت […]

از پاریس با عشق… | برترین عناوین کمپانی Ubisoft

پاریس همواره در تمامی حوزه ها از فیلم سینمایی گرفته تا کتاب ها و… به عنوان شهر عشاق و یکی از زیباترین، پراحساس ترین و دوست داشتنی ترین شهرهای دنیا معرفی شده است و یکی از آرزوهای خیلی از مردم دنیا این است که روزی به شهر پاریس بروند، حتی یک شخصیت مجازی مانند الیزابت در بایوشاک اینفینیت هم همیشه عاشق دیدن پاریس است. کمپانی که امروز از آن حرف می زنیم می تواند استعاره ای از شهر پاریس در دنیای گیم باشد. کمپانی فرانسوی و محبوبی که هموطن پاریس و برچ ایفل است و خودش هم آن قدر بازی دوست داشتنی و عالی و خاطره انگیز در طول سال ها برای ما داشته و دارد که می تواند برای بازیبازان مانند شهر پاریس در دنیای بازی های رایانه ای باشد و این کمپانی فرانسوی با نام Ubisoft را به عنوان “پاریس گیمرها” بنامیم که لقبی بسیار افتخار آمیز و بزرگ است، اما این کمپانی کاملا لیاقتش را دارد. هر چند که در چند سال اخیر این “پاریس گیمرها” تلاش هایی برای خراب کردن برج ایفل خود و بدنام کردنش داشته است و ضربه های بدی را به پیکره خود با دست خود وارد کرده، اما هنوز هم یک بازیساز کهنه کار و بسیار محبوب و دوست داشتنی است که آن قدر برای ما خاطره ساخته است که بتوانیم برخی اشتباهاتش را ببخشیم و از شنیدن خبرهای مربوط به فروش سهام آن و از دست رفتن استقلالش و خارج شدنش از دست خانواده گیلموت ناراحت و دلگیر شویم. درست است که Ubisoft در سال های اخیر مقداری بیش از حد قصد دارد ضررهای مالی خود را از جیب ما جبران کند و پرداخت های وحشتناک درون برنامه ای و هایپ های بی مورد زیادی را از آن دیده ایم ولی باز هم به سبب تعداد زیادی بازی های خاطره انگیز که در طول این سال ها برای ما منتشر کرده است، یکی از محبوب ترین شرکت ها بین بازیسازان محسوب می شود.

هر چند که در چند سال اخیر یوبیسافت تلاش هایی برای خراب کردن وجهه خود داشته است و ضربه های بدی را به پیکره خود با دست خود وارد کرده است اما هنوز هم یک بازیساز کهنه کار و بسیار محبوب و دوست داشتنی است که آن قدر برای ما خاطره ساخته است که بتوانیم برخی اشتباهاتش را ببخشیم.

نمی توانیم بی انصاف باشیم و کلی خاطره بی نظیر را از یاد ببریم. در همین سال ها نیز که این شرکت اشتباهات زیادی داشته است ولی باز هم کلی بازی فوق العاده عالی و بی نظیر را برای ما به ارمغان اورده است و بازیبازان زیادی را غرق در لذت کرده است. با بازی های یوبیسافت که بی شک یکی از ۲-۳ شرکت بزرگ بازیسازی در دنیا از نظر تعدد فرنچایزهای بزرگ و عالی است، خیلی خاطرات خوب داریم. همه ما بازیبازان وقتی به گذشته و حال نگاه می کنیم و برترین عناوینی که تجربه کرده ایم را در ذهن مرور می کنیم، آن جاست که در می یابیم یوبیسافت چقدر در لذت هایی که از این صنعت و هنر برده ایم نقش داشته است. Assassin’s Creed 2 و Assassin’s Creed Brotherhood و Assassin’s Creed 4 Black Flag جزو برترین شاهکارهای این صنعت نیستند؟ می شود ماجراجویی های شاهکار Prince of Persia را از یاد برد؟ Far Cry 3 و Far Cry 4 ساعت ها و ساعت ها لذت ناب را به ما هدیه نداده اند؟ ماجراجویی با سم فیشر و مخفی کاری در Splinter Cell را می توان فراموش کرد؟  Rainbow Six سال ها در کنار ما نبوده است؟ Rayman جزو دوست داشتنی ترین شخصیت ها و سرگرم کننده ترین بازی ها نبوده است؟ Beyond Good and Evil چطور؟ داستان های زیبای نویسنده فقید، تام کلنسی تا ابد فراموش خواهند شد؟ Watch Dogs 2 و For Honor فوق العاده نیستند؟ بازی اول South Park غیر از یک نقش آفرینی بی نظیر بود؟ Child of Light و Valiant Hearts جزو دوست داشتنی ترین و با احساس ترین عناوین سال های اخیر نیستند؟ …. می بینید؟ حتی برای خودم که این نام ها را نوشتم نیز واقعا عجیب است و دیگر فکر نمی کردم تا این حد یوبیسافت شاهکار داشته باشد!!  باورتان می شود که همه این ها متعلق به یک شرکت هستند؟ خیلی از خاطرات فوق العاده ما مربوط به این شرکت بزرگ بوده و هست.

تا حالا معنی جنون رو برات گفتم؟

در این مطلب قصد داریم تا به ۱۲ عدد از برترین بازی های ساخته و منتشر شده توسط کمپانی Ubisoft در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید.  مهمترین و اساسی ترین نکته در مورد این مطلب آن است که توجه داشته باشید که در این مطلب بازی هایی قرار گرفته اند که وظیفه ساخت آن را نیز خود شرکت Ubisoft و زیرشاخه های آن بر عهده داشتند و در واقع سازنده و ناشر بازی خود این کمپانی بزرگ است نه فقط عناوینی که این شرکت غول پیکر نشر آن ها را برعهده داشته است. قاعدتا وقتی می گوییم برترین بازی های Ubisoft یعنی برترین بازی هایی که این شرکت برای ما به ارمغان آورده است نه بازی هایی که این شرکت به دست ما رسانده است! همچنین توجه داشته باشید که از هر فرنچایز سعی شده است تا بهترین نسخه آن از لحاظ موفقیت و متا و فروش و اقبال جهانی در این مطلب قرار بگیرد و شاهد دو بازی از یک فرنچایز مشترک نخواهید بود. همچنین دوستان توجه کنند که این مطلب در مورد “با ارزش ترین و مهم ترین و بهترین فرنچایزهای Ubisoft” نیست که بخواهید بگویید چرا فلان بازی اول نیست و …. بلکه این مطلب در مورد “۱۲ تک عنوان قدرتمند و برتر این شرکت فارغ از وضعیت فرنچایزشان” است که به این موضوع توجه داشته باشید. این سه نکته که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “۱۲ بازی برتر شرکت Ubisoft” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد.

یکی از آرزوهای خیلی از مردم دنیا این است که روزی به شهر پاریس بروند، حتی یک شخصیت مجازی مانند الیزابت در بایوشاک اینفینیت هم همیشه عاشق دیدن پاریس است. یوبیسافت می تواند استعاره ای از شهر پاریس در دنیای گیم باشد. البته اگر خودش برج ایفلش را با دست خود خراب نکند!!

همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی فارکرای ۲ را بیاورد و در صدر لیست برترین بازی تاریخ شرکت Ubisoft قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوانی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد فوق العاده بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین شرکت Ubisoft، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر این کمپانی است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “۱۲ بازی برتر شرکت Ubisoft” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۲ – Valiant Hearts: The Great War

Valiant Hearts: The Great War

سازنده: Ubisoft Montpellier

ناشر: Ubisoft

ژانر: puzzle adventure

پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, Android, PlayStation 3, Xbox 360, iOS, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

بازی Valiant Hearts: The Great War عنوانی که است داستانی زیبا و احساسی را با المان های جذاب گیم پلی ترکیب کرده است و روایت متفاوتی را از جنگ بیان می کند. این عنوان زیبای یوبیسافت موفق شد بازخوردهای بسیار مثبتی را به دست آورد و تبدیل به یکی از بازی های زیبا با موضوع جنگ و نمایش زشتی های آن شود. Valiant Hearts: The Great War یک عنوان پازل ماجرایی دو بعدی است که توسط Ubisoft Montpellier ساخته شد و توسط شرکت Ubisoft منتشر گردید. این عنوان توسط انجین UbiArt Framework ساخته شده است و در ماه ژوئن ۲۰۱۴ برای پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, و Xbox One منتشر شده و بعد از آن نیز پورت های آندروید و iOS منتشر گردید. البته بازی برای هر دو پلتفرم های پلی استیشن و ایکس باکس و دارندگان اشتراک پلاس و گلد یک ماه نیز رایگان شده است. Valiant Hearts: The Great War بعد از انتشار موفقیت های بزرگی را نیز کسب کرد و بازیبازان و منتقدان آن را تحسین کردند و سرانجام نیز با امتیاز متای ۸۷ که موفقیتی عالی برای یک بازی کوچک است به کار خود پایان داد. داستان بازی از نامه های نوشته شده در خلال جنگ جهانی اول الهام گرفته شده است و دارای ۴ شخصیت در میدان نبرد است که به یک سرباز جوان آلمانی کمک می کنند که عشقش را پیدا کند. داستان این بازی روایت بسیار جذابی است درباره بقا، فداکاری و دوستی که به شکلی احساسی و زیبا روایت می شود.

این بازی همه چیز داشت. عشق، غم، درد، جنگ، طنز و…..

بازی ۴ مرحله دارد که هر کدام چندین بخش دارند و در هر یک بایستی یک ماموریت و وظیفه اصلی که به شما محول می شود را انجام دهید تا در بازی پیشروی کنید. این ماموریت ها اغلب به صورت حل کردن پازل به صورت یافتن یک آیتم خاص برای استفاده در یک موقعیت خاص هستند که جذابیت زیادی نیز دارند. گیم پلی بازی بر اساس حل کردن پازل ها در دوره جنگ جهانی اول است که در نقش ۴ نفر قرار می گیرید که شامل امیل که یک مرد فرانسوی است، پسرخوانده آلمانی اش کارل، سرباز آمریکایی فردی و آنا که یک پرستار بلژیکی می باشد، هستند و هریک در بخشی از بازی ایفای نقش می کنند و با آن ها بازی را پیش می برید. عناوینی مانند Valiant Heart هستند که نشان می دهند برای این که یک بازی تبدیل به عنوانی موفق و تاثیرگذار در دنیای بازی های رایانه ای شود و حرف آن را بسیاری از بازیبازان دنیا فهمیده و درک کنند نیازی نیست تا حتما یک بازی بسیار بزرگ و پرهزینه و سنگین ساخته شود. گاهی مواقع برخی بازی های کوچک و به ظاهر ساده چنان احساس عمیقی را منتقل می کنند که حتی بازی های بزرگ نیز نمی توانند این گونه بازیباز را احساساتی کنند. مخصوصا وقتی موضوع جنگ و زشتی های آن با عشق و فداکاری آمیخته گردد پتانسیل خلق یک داستان جذاب و زیبا و یک بازی موفق وجود دارد، درست به مانند اتفاقی که در مورد این عنوان به ظاهر کوچک رخ داده است. Valiant Hearts: The Great War قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه دوازدهم قرار می گیرد.

۱۱ – For Honor

For Honor

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر: Aaction Hack and Slash

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

امتیاز متا: ۷۹/۱۰۰

 For Honor یک آی پی و فرنچایز کاملا جدید برای یوبیسافت محسوب می شود که با توجه به سبک و سیستم آن که یک اکشن هک اند اسلش سوم شخص چند نفره است، اصلا فکرش را نمی‌کردیم و انتظارش را نداشتیم که توسط این سازنده فرانسوی ساخته و منتشر شود، اما این اتفاق رخ داد و بسیار هم خوشحال هستیم که یوبیسافت این کار را کرد. بازی For Honor توسط Ubisoft Montreal و با انجین AnvilNext ساخته شد و در سال جاری میلادی توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌ های Xbox One, PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد تا ما را به نبردی خونین در قالب یک عنوان اکشن هک اند اسلش آنلاین سوم شخص هدایت کند. بدون شک زمانی که Jason VandenBerghe از شرکت یوبیسافت (که کارگردان بازی نیز هست) در مراسم E3 2015 به روی صحنه آمد و گفت می خواهد عنوانی را معرفی کند که یک سبک مبارزات نزدیک کاملا جدید و بی نظیر و واقعی را به همراه دارد، کسی فکر نمی کرد منظور او دیگر در آن حد واقعی باشد اما بعد از صحبت های وی در نمایش بازی دیدیم که جدا همان قدر  واقعی و بی مشابه است و بعد از انتشار بازی و مشاهده مبارزات بی نظیر آن، مشخص شد که این وعده بیهوده نبوده و شاهد یک بازی عالی و کاملا یونیک که هیچ مشابهی در سبک خود و نوع مبارزاتش ندارد، هستیم. For Honor پس از انتشار موفقیت های خوبی را کسب کرده و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۷۹ که برای عنوانی با محوریت آنلاین یک موفقیت محسوب می شود را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود. قطعا می دانید که در چنین عناوینی اگر منتفدان بازی را چند ماه بعد از عرضه نقد کنند امتیاز آن کاملا با زمان انتشارش فرق خواهد داشت زیرا که عناوین با محوریت آنلاین معمولا در بدو انتشار مشکلاتی مانند سرور و برخی مشکلات فنی و … دارند که بعد از مدت کوتاهی توسط سازندگان با عرضه پچ حل می شود و در مورد فور آنر نیز همین اتفاق رخ داد و قطعا اگر منتقدان اکنون این بازی را نقد نمایند امتیاز خیلی بالاتری به این بازی زیبا تعلق خواهد گرفت.

تاکنون مبارزاتی واقعی تر و با استرس تر از این بازی ندیده اید. دقیقا انگار شمشیر دست شماست و جانتان به حرکتتان بستگی دارد. خلاقیت به این می گویند که در زمانی که همه چیز امتحان شده است و ایجاد خلاقیت در یک بازی بزرگ خیلی سخت است، چنین خلاقیتی به کار ببری و سیستم مبارزات فور آنر یعنی “هنر جنگ” را خلق کنی.

مبارزات بازی فوق العاده هستند و مجموعه المان ها و مکانیک های مبارزاتی بازی در قالب سیستم جذاب “The Art of Battle” یا “هنر جنگ” در بازی قرار دارد که در واقع ستون اصلی مبارزات بازی است و معنایش کاملا با عملکردش تناسب دارد. با این سیستم، گویی که خودتان در لحظه لحظه نبرد هستید و مبارزات را برای شما بسیار نفس‌گیر و پر استرس و البته هیجان‌انگیز می‌کند. سیستم مبارزات “The Art of Battle” یا مشابه آن تا به حال در هیچ عنوانی دیده نشده و نشان از هوش بالا و خلاقیت سازندگان بازی در Ubisoft Montreal دارد که با قرار دادن چنین سیستمی، بازیشان را تبدیل به عنوانی یونیک کنند با مبارزاتی جذاب و استرس زا است که کاملا حس واقعی بودن نبرد تن به تن را بیشتر از هر عنوان دیگری در تاریخ بازی های رایانه ای به شما می دهد. بازی‌بازان با اسکن میدان مبارزه می‌توانند مبارزان اصلی حریف را پیدا کنند و به نبرد با آن‌ها بروند و در این مبارزات نزدیک است که بازی به معنای واقعی با سیستم “The Art of Battle” می درخشد. تنها تاکتیک، اعتماد به نفس، دقت، زمانبندی و سرعت عمل شما است که نتیجه مبارزه را تعیین می کند و می‌تواند جان شما را در این مبارزات نجات دهد و پیش بینی حرکات و حملات حریف نقشی اساسی در پیروزی در این کارزار بر عهده دارند و حرف اول را در روند پیروزی یا شکست خوردن شما ایفا می‌کنند و در واقع باید گفت یک حرکت اشتباه می تواند باعث شکستتان شود و برعکس. در بازی هر گروه و کلاس شامل مبارزانی از دوره‌های تاریخی مختلف است یعنی سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها. همانطور که گفته شد For Honor بر مبارزاتی سریع و نفس‌گیر و عطیم و نبردهای نزدیک خونین و مرگبار تمرکز دارد. بازی دارای یک بخش کمپین داستانی نیز هست که جذابیت بالایی دارد اما تمرکز اصلی For Honor و سازندگان آن بر روی ساخت عنوانی چند نفره بوده است. لازم به ذکر است برای بازی کردن بخش تک نفره بازی نیز باید مدام به اینترنت متصل باشید وگرنه حتی کمپین For Honor را نیز نخواهید توانست تجربه کنید. نهایتا باید گفت For Honor قطعا جزو برترین و همینطور خاص ترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه یازدهم قرار می گیرد.

۱۰ –   Child of Light

Child of Light

سازنده:  Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Platformer game, Role-playing video game

پلتفرم مقصد:   PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation Vita, Xbox 360, Wii U, PlayStation Portable, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

برخی بازی ها یک روح و شخصیت کاملا منحصر به فرد و خاص دارند که در هیچ عنوان دیگری مشاهده نشده است و زیبایی آن ها تنها و تنها متعلق به خودشان است. یکی از این بازی های خاص و منحصر به فرد Child of Light بود. عنوانی که یوبیسافت با ساخت آن و دیگر بازی هایی مثل ولیانت هارت نشان داد که تنها در ساختن بازی های بزرگ و AAA تبحر ندارد و استودیوهای آن و در راس آنها یوبیسافت مونترآل که می بینید اکثر بازی های این مقاله را ساخته است، در ساخت بازی های کوچک ولی بی نظیر هم تبحر بالایی دارد. عنوان زیبا و به یادماندنی Child of Light توسط شعبه مونترآل کمپانی یوبیسافت در سبک Platformer و Role-playing با مبارزات نوبتی ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ و سپس در طول سال های بعد توسط این کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation Vita, Xbox 360, Wii U, PlayStation Portable و Microsoft Windows منتشر گردید تا قشر زیادی از بازیبازان که دارای انواع پلتفرم های مختلف هستند بتوانند این بازی زیبا را تجربه نمایند. Child of Light پس از انتشار موفقیت های بسیاری را کسب کرده و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۸۹ که برای چنین عنوانی یک موفقیت بی نظیر محسوب می شود را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود.

موسیقی شاهکار بازی که هنوز بعد از چندین سال آن را به تنهایی گوش می دهم و واقعا قطعه ای مانند Aura’s Theme از لحاظ زیبایی و آرامش بخشی، یک شاهکار در دنیای موسیقی به حساب می آید

Child of Light عنوانی است که همه چیز در آن در جای درست قرار دارد و ترکیبی لذتبخش را به وجود آورده اند. داستان زیبا و روایت ظریف و لذتبخش، گرافیک و جلوه های هنری بی نظیر و منحصر به فرد، گیم پلی بسیار جذاب و مبارزات نوبتی بسیار عمیق با کلی فنون و شخصیت های مختلف و ارتقاهای گوناگون که سبب می شد بتوانید انواع و اقسام استراتژی ها راخلق کنید، موسیقی شاهکار بازی که هنوز بعد از چندین سال آن را به تنهایی گوش می دهم و واقعا قطعه ای مانند Aura’s Theme از لحاظ زیبایی و آرامش بخشی، یک شاهکار در دنیای موسیقی به حساب می آید. همه چیز این بازی سبب می شد تا شما به پیشروی و ادامه بازی و حتی چند بار تکرار کردن آن ترغیب شوید. بازی به سبب مبارزات متنوع و عمیقی که داشت و همچنین دنیای زیبا و پیچیده اش برای گشت و گذار و آیتم های پیداکردنی، ارزش تکرار بالایی داشت و یک بازی کاملا ارزشمند مخصوصا با توجه به قیمت آن به حساب می آید که زمان خاصی برای بازی کردن ندارد و در هر نسلی که آن را تجربه کنید بی نهایت لذتبخش خواهد بود و پیشنهاد می کنم که هرگز این بازی زیبا را از دست ندهید، مخصوصا علاقمندان به عناوین نقش آفرینی با مبارزات نوبتی. Child of Light قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ –  Watch Dogs 2 

Watch Dogs 2

سازنده:   Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Action-adventure

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ,Xbox One ,Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۶

امتیاز متا:  ۸۲/۱۰۰

یوبیسافت در مورد بازی واچ داگز، هم اشتباه بزرگی را مرتکب شد و هم فریبکاری بزرگی به راه انداخت، هر چند که نهایتا همین سیاست کثیفش سبب شد تا بازی خیلی فروش کند و یک فرنچایز موفق را برای این شرکت خلق نماید. بازی که قرار بود به گفته خود یوبیسافت رقیب اول جی تی ای باشد و آن را کنار بزند و روزی یک تریلر برای آن می داد و هایپ وحشتناکی برای آن ایجاد کرده بود، در زمان انتشار حتی نزدیک به آن شاهکار بی بدیلی که یوبیسافت گفته بود هم نبود و اتفاقا همان هایپ ها باعث سختگیری بسیار زیاد منتقدان نسبت به بازی شد که شاید اگر بازی را مانند یک بازی نرمال منتشر کرده بود، بازخورد خیلی بهتری را برای آن به دست می آورد، لااقل از لحاظ امتیازات و نظر منتقدان. بازی از روز اولی که معرفی شد تا روز عرضه مدام و مدام گرافیکش پایین آمد و سرانجام با یک گرافیک نسل هفتمی عرضه شد که اصلا شبیه به بازی وعده داده شده و اولین تریلری که از آن دیده بودیم نبود. نهایتا تمامی این موارد، نام یوبیسافت را خدشه دار کرد و آغازی بود بر روند مقداری بدنام شدن این شرکت، ولی خب باعث شد تا از لحاظ فروش بازی واچ داگز خوب عمل کند زیرا همه می خواستند ببینند این بازی چیست که آن قدر هایپ شده بود. موفقیت تجاری بازی اول سبب شد تا یوبیسافت به دنبال ساخت بازی دوم برود و البته مقداری اعتیار از دست رفته خود با نسخه اول این بازی را بازیابی نماید. عنوان زیبای Watch Dogs 2 توسط شعبه مونترآل کمپانی یوبیسافت به مانند بازی اول در سبک Action-adventure ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ توسط این کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4 ,Xbox One وMicrosoft Windows منتشر گردید تا بتواند موفق تر از نسخه اول عمل کند و خوشبختانه همین اتفاق نیز رخ داد.

طعنه ای به دنیای امروز…. دنیایی که می شود همه چیزش را به هم ریخت آن هم با یک کامپیوتر

Watch Dogs 2 پس از انتشار موفقیت های خوبی را کسب کرده و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای ۸۲ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود. خوشبختانه در مورد واچ داگز ۲ باید بگوییم که یوبیسافت درس خوبی از اتفاقات نسخه اول گرفته بود و برای نسخه دوم بسیار بهتر و هوشمندانه تر و خیلی راحت بگویم “بدون جوگیری” عمل کرد و بازی دوم را با شرایطی بسیار بهتر نسبت به عنوان اول و با برطرف کردن ضعف های زیاد آن بازی منتشر نمود که مورد توجه بازیبازان و منتقدان نیز قرار گرفت و یک بازی راضی کننده و جذاب و هیجان انگیز در بین عناوین جهان آزاد محسوب می شود که با محوریت موضوعاتی مانند هک کردن و موارد مربوط به تکنولوژی، همیشه یک داستان خاص و منحصر به فرد را جهت تعریف کردن برای بازیباز در عصر تکنولوژی که همه به هک کردن علاقه دازند، در چنته دارد و بی شک در آینده شاهد تکمیل ۳ گانه واچ داگز نیز خواهیم بود. واچ داگز ۲ عنوانی است که کاملا ارزش تجربه کردن حتی برای بیشتر از یک بار را داراست و ضعف های نسخه اول مانند رانندگی و … در آن رفع شده است تا شاهد یک بازی جهان آزاد خوش ساخت باشیم که توانست این بار طرفداران را راضی نگاه دارد و تا جد زیادی به وعده هایش عمل می کند.  Watch Dogs 2  قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ –   Beyond Good and Evil

Beyond Good and Evil

سازنده:  Ubisoft Montpellier ,Ubisoft Milan ,Ubisoft Shanghai

ناشر: Ubisoft

ژانر:   Action-adventure game

پلتفرم مقصد:   Xbox, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Microsoft Windows, GameCube

سال انتشار:  ۲۰۰۳

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

عنوان زیبا و خاطره انگیز Beyond Good & Evil توسط شعبه های Ubisoft Montpellier ,Ubisoft Milan و Ubisoft Shanghai در سبک Action-adventure ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ و سپس در سال های بعد از آن توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Xbox, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Microsoft Windows و GameCube منتشر گردید. Beyond Good & Evil پس از انتشار موفقیت های بسیار خوبی را کسب کرده و بازخوردهای خیلی عالی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای عالی ۸۷ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق و بسیار محبوب شرکت یوبیسافت شود. البته متاسفانه باید گفت که با وجود تمامی این زیبایی ها و موفقیت ها این بازی آن چنان دیده و شناخته نشد و از لحاظ فروش هم مانند کیفیتش عمل نکرد. به همین دلیل هم تعداد خیلی زیادی از بازیبازان تا به امروز که در نسل هشتم صحبت نسخه دوم این بازی مطرح شد، اصلا نمی دانستند که این نام وجود دارد و چه بازی است. حتی نسخه بهبود یافته این بازی برای نسل هفتم هم عرضه شد ولی باز هم به دلیل عدم تبلیغات و معرفی کامل، خیلی ها اصلا از آن اطلاع نداشتند و برخی هم که نام آن را می شنیدند با توجه به این که شناخت خاصی از آن نداشتند از کنارش می گذشتند، غافل از این که دارند چه عنوان بی نظیری را از دست می دهند و صد البته بعد از تجربه کردن آن پشیمان خواهند بود که چطور قبلا من این بازی را ندیده و یا از کنارش گذشته بودم. Beyond Good & Evil عنوانی است که حتی اگر همین الان و در نسل هشت نیز آن را تجربه نمایید، بی شک لذت بسیار بسیار زیادی از آن خواهید برد و از این که چطور این عنوان از زیر دستتان در رفته بوده، تعجب خواهید کرد. اگر علاقمند به سبک اکشن ماجرایی هستید خیلی زود این بازی زیبا را تجربه کنید تا طعم یکی از بهترین تجربه های اکشن ادونچر را چشیده باشید. قطعا تجربه این بازی مخصوصا با توجه به این که نسخه دوم هم در حال ساخت است می تواند پیش در آمدی زیبا برای رفتن به استقبال نسخه دوم خواهد بود.

یک بازی دوست داشتنی با شخصیت های دوست داشتنی. امیدوارم بازی دوم هم به زیبایی نسخه اول باشد

Beyond Good & Evil که مارک انسل توانمند را به عنوان سازنده و خالق خود می بیند یک اکشن ماجرایی واقعی است و معنای کامل این سبک را در خودش دارد و همچنین یک مثال خیلی واضح و بارز برای یک عنوان صمیمی و دلنشین است. عنوانی که خیلی به دل می نشینند و از همان چند دقیقه اول که آن را تجربه می کنیم، ما را به خود جذب کرده و شدیدا به ادامه آن علاقمند می شویم. با این که بازی گرافیک بالا و عجیبی ندارد و یک عنوان خیلی بزرگ هم نیست، اما حس صمیمیتی در آن موج می زند که بازیباز را درگیر خود می کند. شخصیت اصلی بازی، دختری دوست داشتنی به نام Jade بود که شخصیتی بسیار دلنشین و مثبت داشت و خیلی زود بازیباز را به خود علاقمند می کرد. بازی تمامی المان های لازم برای یک اکشن ماجرایی فوق العاده بودن را دارا بود و دنیایی فوق العاده و پر از محتوا و ماموریت برای گشت و گذار داشت و در طراحی و گرافیک آن نیز نوعی سادگی و صمیمیت زیبایی وجود داشت که آن را دلنشین تر نیز می کرد. سازندگان خوش فکر بازی تعدادی المان های کمرنگ نقش آفرینی نیز در این بازی قرار داده بودند که عمق بسیار بیشتری به آن بخشیده بود و آن را بسیار لذتبخش تر می کرد. شخصیت های موجود در بازی همگی بسیار دوست داشتنی و جالب طراحی شده بودند و شخصیت پردازی خاصی داشتند. بی تردید Beyond Good and Evil جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

۷ –  Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 

Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter

سازنده:  Ubisoft Paris ,Red Storm Entertainment ,Ubisoft Shanghai ,Darkworks ,Grin

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Tactical shooter

پلتفرم مقصد:   Xbox 360, Xbox, PlayStation 2, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۰۶

امتیاز متا: ۹۰/۱۰۰

یکی از سری عناوین محبوب و بزرگ شرکت یوبیسافت، فرنچایز گوست ریکان است که همیشه بازی های خاصی داشته است و از آن به عنوان یک شوتر سوم شخص تاکتیکی که کاملا بر پایه کار تیمی و داشتن استراتژی درست برای پیشروی بوده، یاد می گردد. فرنچایزی که البته مهم ترین بخش آن در تمام بازی هایش، قرار داشتن نام تام کلنسی فقید در ابتدای آن هاست و داستان ها و دنیای سری گوست ریکان را نیز به مانند اسپلینتر سل و چندین سری دیگر، تام کلنسی خلق کرده است که تبحر فوق العاده ای در نگارش داستان های نظامی و خلق دنیای جنگ زده داشت و یکی از بزرگ ترین نام ها در این زمینه در دنیای بازی های رایانه ای محسوب می شود و البته اکنون به تاریخ پیوسته است و یادش را گرامی می داریم. این سری زیبا حداقل برای دوست داران بازی های نظامی و شوترهای تاکتیکی، نامی شناخته شده و البته بسیار محبوب است. این سری دوست داشتنی، همیشه و در طول عمرش، توانسته به بهترین نحو ممکن، تاکتیک های نظامی و همکاری را در یک بازی ویدئویی جای دهد، در مورد این فرنچایز باید گفت که سری گوست ریکان یک فرنچایز خاص با مخاطب خاص است زیرا که بازی کاملا تیمی، تاکتیکی و هدفمند دنبال می شود که البته در نسخه وایلدلندز مقداری از بار تاکتیکی آن کاسته شده و بازی بیشتر مقبول عامه بازیبازان گشته بود، این سری همیشه موفق بوده با تغییرات عظیم در هسته اصلی گیم پلی، نوآوری را در بازی هایش بگنجاند و از سویی هم تعهدی هرچند کمرنگ، اما قابل مشاهده نسبت به ریشه هایش داشته باشد. حال آن که پس از عرضه نسخه بی نظیر و بسیار زیبای Future Soldier، هیچ کدام از نسخه های دیگر سری تنواسنتند نوآوری و احترام به ریشه ها را در کنار هم و به صورت یک معجون خوش طعم تحویل طرفداران بدهند. در حقیقت به نوعی می توانیم بگوییم که پس از نسخه Future Soldier، به هیچ وجه شاهد عرضه شدن یک بازی که در خور نام بزرگ و بسیار موفق این سری باشد نبوده‌ ایم.

خدایی دیگه اشتباه زدی!!!

نخستین بازی فرنچایز گوست ریکان با نام Tom Clancy’s Ghost Recon در سال ۲۰۰۱ توسط یوبیسافت برای ایکس باکس، رایانه های شخصی، پلی استیشن ۲ و گیم کیوب منتشر شد و بازخوردهای موفقی را کسب نمود و خبر از خلق یک فرنچایز شوتر نظامی تاکتیکی با کیفیت بالا را داد که البته در طول سال های بعد همین طور نیز شد و حالا بعد از ۱۶ سال از آن زمان شاهد هستیم که تاکنون ۱۴ بازی مختلف با نام گوست ریکان ساخته شده اند و طرفداران زیادی را نیز برای خود دست و پا کرده اند. آخرین و جدید ترین آنها نیز عنوان Ghost Recon: Wildlands است که یک موفقیت خیلی بزرگ لااقل از نظر تجاری برای یوبیسافت بود. اگر بخواهیم از برترین عنوان این سری از بین ۱۴ بازی مختلف آن نام ببریم قطعا انتخاب نخست، شاهکاری است به نام Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter. عنوان زیبای Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter توسط استودیوهای Ubisoft Paris ,Red Storm Entertainment ,Ubisoft Shanghai ,Darkworks و Grin در سبک Tactical shooter ساخته شد و در سال ۲۰۰۶ توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Xbox 360, Xbox, PlayStation 2, Microsoft Windows منتشر گردید. Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter پس از انتشار موفقیت های فوق العاده ای را کسب کرده و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۹۰ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت یوبیسافت شود. Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter  قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

۶ –   Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas

Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas

سازنده:  Ubisoft Montreal, Ubisoft Quebec

ناشر: Ubisoft

ژانر: Tactical shooter, first-person shooter

پلتفرم مقصد:   Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation Portable, Xbox 360

سال انتشار:  ۲۰۰۶

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

یکی دیگر از برترین سری عناوین یوبیسافت و یکی از جذاب ترین فرنچایزهای نوشته شده توسط نویسنده و استاد فقید، تام کلنسی، سری بازی های بسیار محبوب و پرطرفدار Tom Clancy’s Rainbow Six هستند که طرفداران بیشماری دارند و مخصوصا این که اخیرا و در نسل هشتم با بازی بی نظیر Rainbow Six Siege غوغایی به پا کرد و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین عناوین این نسل شده است که مدت ها و مدت ها بازیبازان را به خود مشغول کرده است و باعث شد تا طرفداران خیلی بیشتری که با این فرنچایز قبلا آشنا نبودند، به جمع دوست داران این سری بزرگ بپیوندند. اگر از طرفداران پروپاقرص و قدیمی این فرنچایز باشید خوب می دانید که در نسل هفتم عنوانی از این سری طی دو شماره منتشر شد که واقعا یک شوتر بی نظیر و فوق العاده عالی و یکی از برترین شوترهای نسل هفتم بودند و بازی کردن آنها تجربه ای بی نهایت لذتبخش و هیجان انگیز بود. صحبت از دو نسخه عنوان Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas و مشخصا بازی اول آن است که بدون تردید بهترین بازی این فرنچایز فوق العاده بزرگ و محبوب به حساب می آید و گیم پلی آن به حدی بی نقص بود که می توانست حتی سال ها شما را به بازی کردن آن ترغیب نماید و حتی اکنون و در نسل هشتم نیز تجربه آن بسیار لذتبخش است. عنوان زیبا و محبوب Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas توسط استودیوهای Ubisoft Montreal و Ubisoft Quebec در سبک Tactical shooter و first-person shooter ساخته شد و در سال ۲۰۰۶ توسط یوبیسافت برای پلتفرم هایMicrosoft Windows, PlayStation 3, PlayStation Portable, Xbox 360 منتشر گردید.

یادش بخیر… این بازی هنوز هم زیباست

بازی داستان جذابی را نیز داشت و هسته اصل آن حول محور مبارزه با تروریست هایی خطرناک و جهانی قرار داشت. در Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas شما عضو تیمی بودید که به لاس وگاس-نوادا فرستاده می شدید تا تروریست هایی بین المللی و فوق العاده خطرناک و قدرتمند که شامل Irena Morales و ارتش مزدوران او بودند و مدام و مکررا به نقاط کلیدی این شهر حمله می کردند را از بین ببرید. جالب است بدانید که این نسخه بسیاری از المان های این سری را برای اولین بار تغییر داد و موارد جدیدی را به بازی اضافه کرد. مثلا سیستم خط سلامتی جدید در این سری به گونه ای بود که وقتی بازیباز در مبارزه و در حال شلیک نبود، خود به خود پر می شد و این موضوع تا آن زمان در سری وجود نداشت. یک سیستم دید سوم شخص نیز به بازی اضافه شده بود در زمان هایی که از گوشه دیوار و کاور و … شلیک کور می کردید. هوش مصنوعی سیار در این نسخه بالاتر رفته بود و دشمنان بسیار باهوش تر و جان سخت تر شده بودند. Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas پس از انتشار موفقیت های عالی را کسب کرده و بازخوردهای خیلی خوبی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای عالی ۸۸ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود. نهایتا باید گفت Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

۵ –  Rayman Legends 

Rayman Legends

سازنده:  Ubisoft Montpellier

ناشر: Ubisoft

ژانر:  ۲D Platformer

پلتفرم مقصد:   Microsoft Windows ,Nintendo Switch ,PlayStation 3 ,PlayStation 4 ,PlayStation Vita ,Wii U ,Xbox 360 ,Xbox One   

سال انتشار:  ۲۰۱۳

امتیاز متا:  ۹۲/۱۰۰

این بار صحبت از یکی دیگر از ساخته ها و مخلوقات مایکل انسل (که البته چون فرانسوی است باید بگوییم میشل انسل) است که بی شک یکی از جالب ترین و خنده دار ترین و لذتبخش ترین سری عناوین و شخصیت های دنیای بازی های رایانه ای است، بله… از Rayman محبوب و دوست داشتنی حرف می زنیم. جالب است که با وجود تعداد بیشمار بازی هایی که یوبیسافت دارد و تا به امروز ساخته است، در این لیست ۱۲ شماره ای ما از برترین بازی های این کمپانی،۲ بازی متعلق به میشل انسل است که این موضوع بازتابنده کیفیت و کلاس کار بالای این بازیساز خلاق و توانمند و اهمیتی است که او و شعبه فرانسه این شرکت فرانسوی یعنی Ubisoft Montpellier برای شرکت یوبیسافت دارد. بدون شک هر دو عنوان نسل هفتم و هشتمی این فرنچایز یعنی Rayman Origins و Rayman Legends می توانند در این لیست باشند که ما از بین این دو بازی Rayman Legends را انتخاب کردیم که موفقیت بیشتری برای یوبیسافت داشت و اخیرا نسخه های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان وحتی نسخه نینتندو سوییچ آن را نیز منتشر کرد تا همه بازیبازان بتوانند در نسل هفتم و هشتم و رایانه های شخصی، از این عنوان دو بعدی پلتفرمر بی نظیر و بسیار سرگرم کننده که هم مناسب خانواده هاست و هم مناسب بازیبازانی که طالب چالش هستند، لذت ببرند. عنوان زیبا و سراسر هیجان Rayman Legends توسط استودیو Ubisoft Montpellier در سبک ۲D Platformer ساخته شد و در سال ۲۰۱۳ و سپس در سال های بعد از آن توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Microsoft Windows ,Nintendo Switch ,PlayStation 3 ,PlayStation 4 ,PlayStation Vita ,Wii U ,Xbox 360 و Xbox One منتشر گردید. Rayman Legends پس از انتشار موفقیت های بی نظیری را کسب کرده و بازخوردهای فوق العاده عالی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای شاهکار ۹۲ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود.

تمام دیوانه ها در این بازی جمعند!!!

طراحی هنری و دیزاین مراحل بازی فقط و فقط یک شاهکار بی بدیل است و بس. تک تک بخش های بازی واقعا چشم نواز و بی نهایت زیبا هستند و در واقع اوج زیبایی که ممکن است در یک بازی دو بعدی پلتفرمر شاهد باشیم در این بازی وجود دارد و در کنار شاهکارهایی مثل Trine 2 و Ori که آن ها هم شاهکارهای گرافیکی دو بعدی هستند قرار می گیرد و هیچ چیزی از یک تابلوی نقاشی بی نهایت زیبا و جذاب کمتر ندارد. رنگ بندی های بازی در اوج نبوغ کار شده اند و رنگ های بازی به حدی سرزنده و شاداب هستند که باعث می شوند هر شخصی که به تصاویر این بازی نگاه می کند ناخودآگاه روحیه اش عوض شود و از زیبایی بسیار زیاد و شادابی دوست داشتنی این عنوان به هیجان می آید و چشم به بازی می دوزذ. این عنوان از معدود بازی هایی است که وقتی یک خانواده دور هم جمع می شوند و یا یک پدر گیمر می خواهد با فرزندش بازی رایانه ای انجام دهد به کار می آید و واقعا تعداد این نوع عناوین خانوادگی و بسیار با کیفیت با متای ۹۲ خیلی خیلی کم است و همین موضوع یکی از اصلی ترین نکات شاهکار Rayman Legends است. Rayman Legends  قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ –   Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory

Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory

سازنده:  Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  stealth

پلتفرم مقصد:   Microsoft Windows ,PlayStation 2 ,Xbox ,GameCube ,Nintendo DS ,Nintendo 3DS ,PlayStation 3

سال انتشار:  ۲۰۰۵

امتیاز متا:  ۹۴/۱۰۰

حقیقتش را بخواهید هیچ گاه با مخفی کاری میانه خوبی نداشته ام و باید اعتراف کنم که در همان دفعات اول وقتی می خواهم که مثلا مخفی پیشروی کنم لو می روم و کل دشمنان بازی و حتی خارج از بازی و حتی اعضای خانواده من را می بینند!! یعنی در این حد رسوا می شوم!! خیلی وقت ها عناوین مخفی کاری را به صورت کامل اکشن پیشروی کرده ام و با این که در بازی های مخفی کاری حرفه ای، اکشن بازی کردن خیلی سخت است و سازندگان عمدا این کار را می کنند تا شما به مخفی کاری جذب شوید، ولی من باز هم روش اکشن را برگزیده ام و با بدبختی و دشواری پیش رفته ام!! (دوشواری نداریم اینجا… خیلیم عالیه… یکه!!!) مثلا عنوانی مانند اسپلینتر سل بلک لیست واقعا واقعا به صورت اکشن سخت و مرگبار بود و گاهی به نظر غیر ممکن بود اما من خیلی از بازی را با هزار مصیبت به صورت اکنشن پیش رفتم زیرا هم لو می رفتم و حوصله مخفی ماندن طولانی برای این که شرایط فراهم شود را نداشتم. با خود می گویید خب بازی مخفی کاری بازی نکن. بله درست است. بازی نمی کنم. ولی از دو سری و شخصت های محبوب و بی نظیر آن ها نتوانسته ام بگذرم و همیشه با وجود مخفی کاری بودن آن ها را تجربه کرده ام (البته اکشن وار!!)، یکی فرنچایز Tom Clancy’s Splinter Cell و دیگری متال گیر سالید. در اینجا صجبت از یوبیسافت است پس مشخصا با Tom Clancy’s Splinter Cell و سم فیشر محبوب و دوست داشتنی و قدرتمند طرف هستیم. فرنچایز اسپلینتر سل یکی از بزرگترین سری عناوین دنیا، یکی از برترین مخفی کاری های دنیا و سم فیشر یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیا برشمرده می شوند.

حقیقتش را بخواهید هیچ گاه با مخفی کاری میانه خوبی نداشته ام و باید اعتراف کنم که در همان دفعات اول وقتی می خواهم که مثلا مخفی پیشروی کنم لو می روم و کل دشمنان بازی و حتی خارج از بازی و حتی اعضای خانواده من را می بینند!! یعنی در این حد رسوا می شوم!!

وقتی از طرفداران سری اسپلینتر سل که البته قدیمی تر هستند در مورد برترین بازی این فرنچایز و البته یکی از برترین عناوین مخفی کاری تاریخ می پرسیم، یک نام را بدون شک خواهیم شنید و آن هم Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory است که در نسل ششم و هفتم در دسترس بازیبازان قرار داشت. عنوانی که برترین و لذتبخش ترین مکانیک های مخفی کاری ممکن در یک بازی مخفی کاری را در اختیار بازیباز قرار می داد و به حدی زیبا، کامل، هیجان انگیز و جذاب بود که حتی بازیبازانی که به مخفی کاری علاقمند نیستند مانند بنده را هم کاملا به خود جذب می کرد و با داستان و شخصیت پردازی فوق العاده اش، هر منتقد و طرفدار و بازیبازی را به تحسین وا می داشت. عنوان زیبا و فوق العاده محبوب Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory توسط استودیو Ubisoft Montreal در سبک stealth ساخته شد و در سال ۲۰۰۶ توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Microsoft Windows ,PlayStation 2 ,Xbox ,GameCube ,Nintendo DS ,Nintendo 3DS ,PlayStation 3 منتشر گردید. Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory پس از انتشار موفقیت های بی نهایت عالی را کسب کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای شاهکار ۹۴ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت و یکی از برترین عناوین مخفی کاری تاریخ شود. Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

۲ –  Far Cry 3

Far Cry 3

سازنده:  Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Action Adventure, First Person Shooter

پلتفرم مقصد:  Xbox 360 ,PC ,Playstation 3

سال انتشار:  ۲۰۱۲

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

شاید بعد از عنوان فارکرای ۲ کمتر کسی فکرش را می کرد که این سری با یک شاهکار و یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ بازی های رایانه ای بازگردد اما یوبیسافت این اتفاق را رقم زد، آن هم به بهترین شکل ممکن و با عنوان زیبای Far Cry 3. شاهکار Far Cry 3 توسط استودیو Ubisoft Montreal در سبک Action Adventure و First Person Shooter ساخته شد و در سال ۲۰۱۲ توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Xbox 360 ,PC و Playstation 3 منتشر گردید. این عنوان پس از انتشار موفقیت های بسیار عالی را کسب کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای فوق العاده عالی ۹۱ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت و یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ شود. در ابتدای این بازی شاهد هستیم که نقش اول داستان به همراه برادر و برخی دوستانش برای تفریح به جزیره ای می روند، اما خیلی زود اوضاع مرگبار می شود و Vaas شخصیت اصلی بازی و برادر وی و همراهان آن ها را می دزدد و قصد دارد تا از خانواده آن ها اخاذی نماید و بعد هم آنان را به صورت برده بفروشد. Vaas در بازی رهبر دزدان جزیره است (هر چند که بعدا مشخص می گردد وی توسط شخص دیگری استخدام شده است اما قطعا برای بازیبازان Vaas آنتاگونیست اصلی قصه بوده است). وی به واقع یک شخصیت کاملا سیاه و نماد بی رحمی و رذالت و سیاهی مطلق است که خود توسط شخصیت انسان نمای دیگری به نام Hoyt به کار گرفته شده است تا روند آدم ربایی و تجارت و قاچاق انسان ها را برای وی مدیریت نماید.

قیافه اش کافیست که بفهمیم چه دیوانه ایست!!

بازی فارکرای ۳ تمامی المان های لازم برای تبدیل به یک شوتر شاهکار را داشت. دنیایی بی نهایت زیبا و رویایی، داستان عالی و شخصیت پردازی های فوق العاده، گرافیک چشم نواز و فوق العاده از لحاظ فنی و هنری، گیم پلی بسیار متنوع و پر از فعالیت های مختلف، گان پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش دست و لذتبخش و تنوع عالی سلاح ها، صداگذاری و موسیقی بی نقص همه و همه سبب شدند تا این بازی به یک شاهکار تبدیل گردد. اما در این میان یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت بازی فارکرای ۳ ،شخصیت منفی دارای شخصیت پردازی عمیق، چندلایه و قدرتمند آن یعنی واس مونته نگرو است. یک شخصیت کاملا مجنون و بی ثبات از لحاظ روحی که معنای واقعی یک جانی روانی را به تصویر می کشید و راهی که بسیاری شخصیت ها در سال های طولانی برای کسب محبوبیت طی کرده اند را با بیان چند جمله هنرمندانه و جنون آمیز در همان نخستین تریلر بازی فارکرای ۳ طی کرد و به محبوبیتی باور نکردنی بین شخصیت های منفی تاریخ دست یافت.  همه چیز در شخصیت پردازی Vaas Montenegro به بهترین شکل انجام شده بود و سازندگان فکر همه جای کار را در خلق شخصیت او کرده بودند. طراحان بازی در طراحی ظاهری وی به بهترین شکل عمل کرده بودند و ظاهر او و نوع طراحی چهره اش هم کاملا با رفتار و صحبت کردن او هماهنگ بود و حتی نوع ریشی که برای وی گذاشته بودند بیشتر شخصیت وی را روی اعصاب بازیباز می برد. صدای وی هم بسیار روی اعصاب بود و وقتی جنون وی با هنزنمایی صداپیشه وی یعنی اقای Michael Mando ترکیب می شد، به معنای کلمه شخصیتی دیوانه و جانی را نمایش می داد. او همچنین کاملا رفتار و تفکرات و استدلالات جنون آمیزی نیز داشت. نهایتا باید گفت مجموعه تمامی نکات مثبتی که در فارکرای ۳ وجود داشت سبب شدند تا این بازی تبدیل به یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ شود. Far Cry 3 قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه سوم قرار می گیرد. در انتها نیز جا دارد که بار دیگر دیالوگ ابتدایی شخصیت واس مونته نگرو که در نخستین تریلر بازی پخش شد و همگان را مجذوب خود کرد با هم مرور کنیم. دیالوگی که خبر از خلق یک شاهکار می داد.

تا حالا معنی جنون رو برات گفتم؟… جنون دقیقا مثل بارها و بارها انجام دادن یک کار تکراریه لعنتیه که هر دفعه انتظار داری تغییر کنه ولی برات تکرار میشه… این دیوونگیه…. اولین باری که یکی به من این رو گفت، نمی دونم، فکر کردم دارن منو دست می ندازن و مسخره ام می کنند، پس بهش شلیک کردم.. اما مسئله اینه که اون راست می گفت… و از اون بعد من شروع کردم به دیدن، هر جایی رو که نگاه می کردم، هر جایی رو که نگاه می کردم این عوضی ها رو میدیدم، هر جا رو که نگاه می کردم دقیقا همین کار رو تکرار می کردن…. بارها و بارها و بارها و بارها فکر کردم که این بار دیگه فرق خواهد کرد… نه نه نه، خواهش میکنم، این بار باید فرق کنه، متاسفم… من این راهو دوست ندارم. داری به من نگاه میکنی…  باشه… تو ذهنت مشکلی داری؟ فکر میکنی دارم دستت می ندازم؟ فکر میکنی دارم دروغ میگم؟ لعنت بهت.. باشه؟ لعنت بهت… ردیفه پسر… ردیفه…. مسئله اینه که… اوکی… مسئله اینه که من تا الان یه بار تو رو کشتم و اینجوری هم نیست که من لعنتی دیوونه باشم…. ردیفه… مثل رودخونه زیر پل… تا حالا معنی جنون رو برات گفتم؟

۳ –   Prince of Persia: The Sands of Time

Prince of Persia: The Sands of Time

سازنده:  Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Action Adventure, Fantasy

پلتفرم مقصد:  Xbox ,PC, PlayStation 2, PlayStation 3

سال انتشار:  ۲۰۰۳

امتیاز متا:  ۹۲/۱۰۰

یکی از بزرگترین گلایه های طرفداران شرکت یوبیسافت از این کمپانی بزرگ در مورد یکی از محبوب ترین فرنچایزهای این شرکت است که به طور عجیبی چندین سال است کاملا بی صداست و رفتار یوبیسافت با این فرنچایز قدرتمند و فوق محبوبش که شاید بعد از اساسینز کرید دومین سری محبوب این کمپانی به حساب می آید بسیار عجیب و غریب است. صحبت از سری بازی های خاطره ساز و دوست داشتنی Prince of Persia یا شاهزاده پارسی است که در طول تاریخ برای بازیبازان میراثی جز خاطرات بی نظیر و لحظات لذتبخش نداشته است و با تک تک نسخه های آن تا امروز کلی خاطره داریم. می توان گفت اوج کار این فرنچایز در نسل ششم بود که شاهکارهایی مثل Warrior Within و Sands of time و… را از این سری شاهد بودیم که هر کدام جزو شاهکارها نسل ششم و صنعت بازی به حساب می آیند. اگر بخواهیم از لحاظ مقبولیت و محبوبیت عمومی و موفقیت، یک عنوان را از این فرنچایز انتخاب نماییم و یا از بازیبازان و طرفداران این سری در مورد خاطره انگیزترین و برترین بازی فرنچایز سوال کنیم، بیشترین نامی که خواهیم شنید Prince of Persia: The Sands of Time خواهد بود. یک شاهکار که معنای کامل اکشن ماجرایی بود و یکی از برترین عناوین تاریخ در این سبک. شاهکار Prince of Persia: The Sands of Time توسط استودیو Ubisoft Montreal در سبک Action Adventure ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ و سپس در نسل هفتم توسط یوبیسافت برای پلتفرم های Xbox ,PC, PlayStation 2 و PlayStation 3 منتشر گردید.

کاش باز هم شاهزاده را ملاقات کنیم….

Prince of Persia: The Sands of Time پس از انتشار موفقیت های بی نهایت عالی را کسب کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای شاهکار ۹۲ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت و یکی از برترین عناوین اکشن ماجرایی شود. شخصیت پردازی در این فرنچایز و مخصوصا در این بازی بی نظیر و فوق العاده عمیق بود و بازیباز کاملا تک تک دیالوگ های شخصیت ها را درک کرده و با صداگذاری عالی شخصیت ها بیشتر و بیشتر در بازی غرق می شد و با آن همذات پنداری می کرد. در طول نسخه Prince of Persia: The Sands of Time همواره Farah نقش خیلی مهمی در شکل گیری شخصیت پرینس داشته است. The Prince و Farah جریانات و مشکلات زیادی را با یکدیگر از سر گذرانده اند و کاملا برای یکدیگر مناسب و عالی هستند، زیرا همواره یکدیگر را برای بهتر شدن به جلو می برند و البته در طی این مسیر عاشق و دلباخته یکدیگر نیز می شوند. در واقع به نوعی می توان گفت شخصیت بسیار قوی پرینسس و نگاه باز و واقع بینانه ی او باعث می شود تا پرینس از یک جوان لوس و آزار دهنده تبدیل به شخصیتی قوی و دوست داشتنی گردد. البته می دانید که پرینسس در پایان بازی Sands of Time همه چیز را فراموش می کند ولی این حقیقت رابطه بسیار عمیق آن ها و اهمیت آن چه اتفاق افتاده است را نمی کاهد. بازی در زمینه مبارزات و المان های پلتفرمینگ و باس فایت ها بی نظیر و بدون نقص بود و جای هیچ گونه عیب و ایرادی را باقی نمی گذاشت. نهایتا باید گفت بدون هیچ تردیدی بازی Prince of Persia: The Sands of Time قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه دوم قرار می گیرد.

۱ –  Assassin’s Creed II

Assassin’s Creed II

سازنده:  Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر:  Action-adventure و جهان آزاد

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3 ,Xbox 360 ,Microsoft Windows ,Mac OS X ,PlayStation 4 ,Xbox One

سال انتشار:  ۲۰۰۹

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

بدون شک سری عناوین محبوب و پر‌طرفدار Assassin’s Creed یکی از برترین فرنچایزهای دو نسل اخیر بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود و با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که در مسیر خود از آغاز تاکنون داشته است باز هم توانسته تا محبوبیت خود را بین بازی‌بازان حفظ کرده و آن‌ها را مجاب به انجام تک‌تک نسخه‌های این سری کند. با این که در برخی نسخه‌های جدیدتر این سری شاهد مشکلاتی واقعا نا‌امید کننده بوده‌ایم و برخی نسخه‌ها در حد و اندازه‌های نام این سری ظاهر نشده‌اند اما باید قبول کرد که نسخه‌هایی که ما از آن‌ها به عنوان ضعیف یاد می‌کنیم تنها در برابر عناوین قدرتمند خود این سری ضعیف‌تر هستند و در مقایسه با سایر عناوین هم‌سبک شاید از بسیاری از آن‌ها برتر و زیباتر باشند. بسیاری از شیرین‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظات و خاطرات بازی ما با نسخه‌های گوناگون این سری رقم خورده است و اگر چه یوبیسافت در این اواخر سیاست پول دوستانه‌ای را در مورد این سری در پیش گرفته است اما ما باز هم از تجربه سالیانه این بازی لذت می‌بریم و شاید در ته دلمان از بازی کردن هر ساله یک نسخه از این سری ناراضی نباشیم. این فرنچایز محبوب دارای پتانسیلی بی‌نهایت بالا برای خلق عناوینی زیبا و بی‌نظیر است و در نسخه‌هایی که سازندگان از این پتانسیل استفاده کرده‌اند شاهد خلق یک Masterpiece یا به قول خودمان شاهکار بوده‌ایم ولی در بعضی نسخه ها نیز یوبیسافت از این پتانسیل بهره خوبی نبرده است و تجربه‌ای متوسط (برای نام این سری) و البته باز هم لذت‌بخش را برای ما به ارمغان آورده است.در بین عناوین موفق و فوق العاده زیبای این سری اگر بخواهیم از برترین بازی یاد کنیم، تقریبا نظر تمام بازیبازان دنیا در آن مشترک خواهد بود و اکثریت قریب به اتفاق آن ها چه طرفداران سری باشند و چه منتقدان، از عنوان زیبای Assassin’s Creed II نام خواهند برد. شاهکار بی تکرار Assassin’s Creed II به مانند اکثر دیگر عناوین این لیست و دیگر بازی های شاهکار یوبیسافت توسط استودیو Ubisoft Montreal در سبک Action Adventure جهان آزاد ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ و سپس در سال های بعد توسط یوبیسافت برای پلتفرم های PlayStation 3 ,Xbox 360 ,Microsoft Windows ,Mac OS X ,PlayStation 4 و Xbox One منتشر گردید. Assassin’s Creed II پس از انتشار موفقیت های فوق العاده عالی را کسب کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای شاهکار ۹۱ را کسب نماید و تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت یوبیسافت شود. Assassin’s Creed II به واقع یک تجربه جادویی بود و طوری بازی‌باز را در اتمسفر و فضای خود قرار می‌داد که تنها تعداد کمی از عناوین قادر به انجام این کار هستند.

چه تریلری بود این تریلر… یکی از شاهکارهای دنیای بازی

این بازی نه تنها بهترین عنوان سری Assassin’s Creed  تا کنون می‌باشد (و البته با سالانه شدن این سری ممکن است تا همیشه هم برترین باقی بماند!) بلکه یکی از برترین عناوین نسل هفتم بازی‌های رایانه‌ای و البته یکی از بهترین عناوین جهان آزاد ساخته شده در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای نیز هست. Assassin’s Creed II یک مثال و الگوی بارز برای چگونه ساخته شدن یک دنباله می‌باشد و عنوانی است که بدون هیچ گونه عذر و بهانه‌ای باید در لیست و آرشیو هر دارنده PS3 و Xbox 360 وجود داشته باشد (البته اکنون خوشبختانه در نسل هشتم هم می توانیم نسخه بهبود یافته این بازی بی نظیر را تجربه نماییم). Assassin’s Creed II به راحتی یکی از برترین بازی‌های جهان آزاد است که تاکنون ساخته شده است و به جای یک نقشه، ۳ نقشه به ما برای بازی کردن می‌دهد که فضا و حال و هوای عصر رنسانس در ایتالیا کاملا در آن‌ها مشهود است. Ezio همچنین برترین و محبوب‌ترین پروتاگونیست سری است و دنبال کردن ماجراهای او از بدو تولد تا پایان سفرش برای انتقام، به بهترین و درگیر‌کننده ترین شکل ممکن نوشته شده است. موسیقی بازی بی‌نظیر بود و بازی بی‌نهایت زیبا. مکانیک های بازی… وای که چه مکانیک‌هایی! Assassin’s Creed II کاملا به قول نسخه اول و اوریجینال بازی وفا کرد، تا حدی که گویی بازی اول تنها یک دموی پروتوتایپ تکنیکی بوده است تا زمانی که بازی Assassin’s Creed II سرانجام منتشر گردد. حرکت کردن و راه رفتن و دویدن و بالا رفتن از ساختمان‌ها فوق‌العاده عالی و در دسترس طراحی شده بود، مبارزات بازی بسیار جذاب بود، تکرار بسیار زیاد در نسخه اول بازی توسط طراحی بسیار متنوع ماموریت‌ها در این نسخه رفع شده بود، بهترین شکل و روند قتل (Assassination) در کل این سری را در این نسخه شاهد بودیم و همچنین تعداد بسیار زیادی ماموریت جانبی که در بدنه بازی حل شده بودند و انجام دادنشان بسیار جذاب و سرگرم کننده بود باعث شده بودند تا یک شاهکار شکل بگیرد که از هیچ نظر ایراد خاص و عمده‌ای بر آن وارد نبود. Assassin’s Creed II یک درخشش یکپارچه و دائمی در این فرنچایز است، عنوانی که هنوز هم پس از چندین سال و انتشار چندین و چند نسخه دیگر از این سری، ارزش بارها و بارها تکرار را دارد و فرمول موفق آن قابل استفاده است. می‌دانید به چه دلیل؟ زیرا که Assassin’s Creed II یک شاهکار است. Assassin’s Creed II بی تردید برترین و زیباترین عنوانی است که تاکنون توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Ubisoft” در جایگاه نخست قرار می گیرد که تنها جایگاهی است که می تواند این شاهکار بی نظیر را در خود ببیند.

 

منبع متن: gamefa