کِرک شدن Middle-earth: Shadow of War ظرف تنها یک روز و Denuvo که همچنان ناکارآمد است

تنها چند ساعت از در دسترس قرار گرفتن عنوان مورد انتظار Middle-earth: Shadow of War بر روی پلتفرم PC می‌گذرد و روز گذشته بود که پشتیبانی این بازی از تکنولوژی امنیتی Denuvo anti-tamper را به اطلاع رساندیم. همانطور که پیش‌بینی می‌شد امروز و ظرف حدودا 24 ساعت این بازی کرک شد. Shadow of War بعد از Total War: WARHAMMER 2 و FIFA 18 سومین عنوانی است که حدودا یک روز پس از عرضه و با وجود استفاده از Denuvo کرک می‌شود.

اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم، در حال حاضر در مورد ارزش استفاده از Denuvo anti-tamper شک و تردید ایجاد شده است. Denuvo زمانی به معنای حفاظت از بازی در برابر کرک شدن حداقل در چند روز ابتدایی پس از عرضه به حساب می‌آمد اما حال سه عنوان آخری که از این تکنولوژی استفاده کردند ظرف مدت زمانی رکورد‌شکن کرک شده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DSOGaming، در چنین شرایطی حمایت دوباره ناشرها از Denuvo را به نوعی می‌توان حماقت محض به حساب آورد چرا که این تکنولوژی امنیتی نه تنها نمی‌تواند انتظار حامیان خود یعنی " جلوگیری از کرک شدن بازی‌ها حداقل در هفته اول عرضه " را برآورده کند بلکه از سوی دیگر برخی از گیمرها را نیز از بازی‌های مورد حمایت خود دور می‌کند. می‌توان با قاطعیت گفت که ناشر در حال حاضر با حمایت این تکنولوژی تنها پول خود را از دست می‌دهند.

همچنین لازم به ذکر است که در میان عناوین اخیرا کرک شده، دو بازی Total War: WARHAMMER 2 و FIFA 18 همچنان از Denuvo استفاده می‌کنند. همچنین Sonic Mania را نیز باید به این عناوین اضافه کرد.

باید دید که آیا استودیو Monolith و شرکت Warner Bros بعد از کرک شدن Middle-earth: Shadow of War با هدف جلب رضایت خریداران تصمیم به حذف این تکنولوژی از بازی خود می‌گیرند یا خیر.

نظر شما در مورد وضعیت این روزهای Denuvo anti-tamper چیست؟ به نظر شما استفاده از این تکنولوژی ناکارآمد برای ناشرها سودی به همراه خواهد داشت؟

منبع متن: pardisgame