Cyberpunk 2077: خالقان Witcher در حال تدارک چه چیزی هستند؟

"ترجمه شده از وبسایت PC Gamer"

عنوان Cyberpunk 2077 اولین بار در سال 2012 معرفی شد اما انتشار بازی The Witcher 3 و بسته‌های الحاقی آن در کنار انتشار عنوان Gwent برای شرکت CD Project Red در اولویت بود و نتیجه این شد که سال‌ها از معرفی Cyberpunk 2077 بگذرد اما اطلاعات زیادی در مورد آن وجود نداشته باشد.

اگر مصاحبه‌ها و تریلرهایی که در طول این 5 سال منتشر شده را در کنار هم قرار دهیم متوجه می‌شویم که با عنوانی سروکار داریم که بسیار بزرگتر از Witcher 3 است و احتمالا امکان بازی چند نفره آنلاین با بیش از صدها ساعت بخش داستانی در آن وجود دارد. اکنون حدود یک سال از آخرین محتوای اضافه The Witcher 3 با نام Blood and Wine گذشته است، به همین دلیل انتظار داریم در آینده نزدیک اطلاعات اطلاعات بسیار خوبی در مورد Cyberpunk 2077 را ارائه دهد. با پردیس‌گیم همراه باشید. 

زمان انتشار بازی

شرکت CD Project بیشتر بر روی جمله "هر موقع آماده شد" تاکید دارد اما می‌دانیم که طبق برنامه‌های مالی این شرکت، زمان عرضه  Cyberpunk 2077 بین سال‌های 2018 تا 2021 خواهد بود. هرچند حدس ما این است که این عنوان در اوخر سال 2018 (پاییز 1397) یا اوایل سال 2019 (زمستان 1397) منتشر می‌شود.

دلیل این حدس، کنفرانس مالی شرکت CD Project Red در ماه مارس 2017 (فروردین امسال) است که توسعه‌دهندگان در مورد پروسه ساخت Cyberpunk 2077 اظهار داشتند: "کاملا پیش افتاده‌ایم اما امسال متعلق به Gwent است. سال بعد امکاناتمان را معطوف به Cyberpunk خواهیم کرد." 

همچنین در مورد پلتفرم‌های مقصد نیز هنوز هیچ تایید قطعی صورت نگرفته است اما سازندگان بازی در سال 2013 طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که بازی "احتمالا" بر روی PC و کنسول‌های نسل بعد (PS4 و Xbox One) منتشر خواهد شد.

 

وسعت بازی

در سپتامبر 2016 (مرداد 1395) شرکت CD Project Red در معرفی ویژگی‌های این عنوان از عبارات: "محیط شهری بسیار بزرگ" و "بخش چند نفره بی‌نظیر" نام برده بود. در سال 2015 (1394) نیز این شرکت در معرفی این عنوان گفته بود که " Cyberpunk 2077 بسیار بزرگتر از هر عنوانی است که تاکنون ساخته‌ایم حتی بزرگتر از عنوان Witcher 3". بنابراین اگر گفته‌ی شرکت CPR را واقعی حساب کنیم، می‌توان انتظار یک جهان وسیع و پر از ماموریت‌ فرعی را داشت.

 

بخش چند نفره آنهم در عنوانی که ساخته‌ی شرکت CPR است

اولین بار در تاریخ مارس 2013 (اسفند 1391) این شرکت به بخش چند نفره این عنوان اشاره کرد و می‌دانست که این ویژگی تا چه اندازه برای طرفداران اهمیت دارد. "این عنوان، یک بازی نقش‌افرینی به همراه بخش داستانی شگفت‌انگیز است".

 

داستان بازی در کجا روایت می‌شود؟

داستان این بازی در سال 2077 و در شهری بنام Night City رخ می‌دهد، شهری خیالی که در جایی بین فرانسیسکو و لوس‌آنجلس واقع شده است.  توضیح کوتاهی در مورد این شهر را در بازی Cyberpunk 2020 برای شما آماده کرده‌ایم:

"شهری که بر اساس طرحی از پیش آماده شده و توسط کارآفرینی بنام "ریچارد الکس نایت" (1954-1998) در سال 1994 تاسیس شد. این شهر در بالای خلیج دل کورانادو و در حاشیه غربی اقیانوس آرام جای دارد. Night City شهری مدرن در قرن 21 است. خیابان‎‌های پهن و آسمان خراش‌های فوق مدرن آن، محل زندگی بیش از یک میلیون ساکن این شهر است. چهار‌ و‌ نیم میلیون نفر دیگر در مناطق بزرگتر این شهر از جمله Westbrook, North Oak, Heywood, Pacifica, South Night City و Rancho Coronado زندگی می‌کنند.

Night City جایی سرزنده و هیجان‌انگیز برای زندگی است و همچنان شگفتی‌های بیشتری برای نمایش دادن دارد. این شهر با عبارت "شهری در لبه فردا" شناخته می‌شود و سالانه میزبان بیش از 9 میلیون توریست و مدیران شرکت‌های مختلف است. مردم این شهر از سیستم حمل‌ونقل بسیار سریعی برای رفت‌و‌آمد بهره می‌برند. Night City نمونه‌ای از پیروزی تکنولوژی بر مشکلات قدیمی و سنتی است."

البته تمام اینها تنها یک تعریف خوشبینانه از این شهر است و شهر دارای قسمت‌های "کثیف و تهوع‌آور" نیز است. ولگردها و مزدوران در این شهر مه‌الود و در خیابان‌هایی که توسط خشونت اداره می‌شوند، پراکنده هستند. بزرگترین خطر برای آنها سازمان‌های 2033 است. هدف بازی Cyberpunk نیز دقیقا نشان دادن نتیجه‌ی کشمکش میان آنهاست.


آقای "پانداسمیت" که نویسنده داستان بازی است، در زمان معرفی این عنوان در سال 2012 گفته بود: "مردم بسیار کنجکاوند بدانند قرار است شاهد چه چیزی باشند. قبلا اشاراتی به هر آنچه قرار است روی دهد داشته‌ایم. اگر بیشتر از این به شما بگوییم احتمالا دلسرد خواهید شد. یکی از بزرگترین اشاره‌هایی که داشته‌ایم به بخش پایانی Corporate War چهارم بازمی‌گردد. آنجا که یک بمب هسته‌ای کوچک در میان ساختمان‌های Araska Towers انداختیم. نتیجه این بمب، منطقه‌ای است که در عنوان Cyberpunk 2077 پیرامون آن می‌پردازیم."

حادثه‌ای که پانداسمیت به آن اشاره می‌کند مربوط به بازی قدیمی Cyberpunk 2020 و در سال 2024 است. یعنی در نسخه جدید این بازی قرار است در منطقه‌ای حضور یابیم که 50 سال از نابودی و بازسازی دوباره آن می‌گذرد. از ویدیوی معرفی این عنوان چیز زیادی دست‌گیرمان نمی‌شود و تنها متوجه می‌شویم که پانداسمیت و CPR در حال طرح‌ریزی برای ساخت بازی و سلاح‌ها و تکنولوژی‌های موجود در بازی Cyberpunk 2077 هستند. پانداسمیت در مصاحبه‌ی امسالش با Rock Paper Shotgun در مورد همکاری با CD Project Red گفت که آنها این بازی را "درک می‌کنند" و به همین دلیل از کار با آنها راضی هستم.

در پایان دیدگاه شما در مورد بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ از نظر شما این بازی می‌تواند تجربه‌ای قوی‌تر و عظیم‌تر از بازی تحسین شده‌ی The Witcher 3 را ارائه دهد؟ 

نمایش معرفی بازی

دانلود با کیفیت SD - دانلود با کیفیت HD

منبع متن: pardisgame