از نخستین بازی‌هایی که از قابلیت کراس‌پلی بین نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به Rocket League و Minecraft اشاره کرد. هفته گذشته در طی مراسم E3 2017 نینتندو و مایکروسافت بسیاری از طرفداران خود را به صورت ناگهانی غافلگیر کردند و این موضوع را به همه اعلام کردند که بازی‌های […]

مدیر اجرایی نینتندو توضیح می‌دهد که چطور قابلیت کراس‌پلی بین ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی را اجرایی کردند

از نخستین بازی‌هایی که از قابلیت کراس‌پلی بین نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به Rocket League و Minecraft اشاره کرد.

هفته گذشته در طی مراسم E3 2017 نینتندو و مایکروسافت بسیاری از طرفداران خود را به صورت ناگهانی غافلگیر کردند و این موضوع را به همه اعلام کردند که بازی‌های Rocket League و Minecraft در آینده از قابلیت کراس‌پلی بین بازی‌بازان کنسول‌های نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان و همینطور رایانه‌های شخصی پشتیبانی خواهند کرد. ما همچنین در رابطه با این موضوع،‌ از فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، نیز صحبت‌های زیادی شنیدیم که چطور آن‌ها این عملکرد را اجرایی کردند و امروز نیز ما آماده هستیم که نظر کارشناسان نینتندو را نیز در این رابطه با شما در میان بگذاریم و این موضوع را از دیدگاه نینتندو هم بررسی کنیم.

طی مصاحبه‌ای که نینتندو آمریکا با یکی از وبسایت‌های معتبر خبری با نام GamesBeat داشت، مدیر ارتباطات این شرکت، یعنی چارلی اسکیبتا (Charlie Scibetta)، تفکری که پشت این موضوع بود را توضیح داد و این موضوع را روشن کرد که چرا آن‌ها تصمیم گرفتند بازی‌بازان نینتندو سوییچ نیز بتوانند با سایر کنسول‌ها ارتباط داشته باشند و با آن‌ها به بازی بپردازند. طبق گفته‌های او این شرکت،‌ موقعیت فعلی را به عنوان بهترین فرصت برای ارتقاء سطح کیفی خودشان دانستند و عقیده داشتند که این یک فرصت مناسب برای بازی‌بازان نیز هست تا از کنسول خود نهایت لذت را ببرند و از دید آن‌ها هیچ چیزی در حال حاضر برای سرفداران کنسول نینتندو سوییچ بهتر از این نیست. علاوه‌بر این وی اظهار کرد که این یک ایده و تلاش جدید در راستای بهبود کیفیت و قدرت نینتندو سوییچ در مقابل سایر رقبا است. وی همچنین اضافه کرد:

من به عنوان یک بازی‌باز و کسی که برای این شرکت کار می‌کند بسیار خوشحالم که [ قابلیت کراس‌پلی] سرانجام ممکن شد. ما به عنوان یک شرکت معتبر و بزرگ، در حال تدارک مقدماتی هستیم که ما را انعطاف‌پذیرتر نشان دهد. ما در حال سعی و تلاشی سخت و جدی هستیم که افراد را با عناوین خود بیشتر بتوانیم جذب کنیم. در این راستا، Rocket League یکی از عناوین جذابی است که بر روی سیستم خود داریم؛‌ اما با این حال نیز ما در حال آزمایش و تست تمامی راه‌هایی هستیم که بتوانند کیفیت اجرایی ما را بهبود ببخشند.

وی همچنین ادامه داد:

ما می‌خواهیم که افراد اوقات خوشی را سپری کنند در رابطه با Rocket League، ما این صحبت را بین خودمان انجام دادیم که بهتر است آن را عملی کنیم و هیچ موضوع پیچیده دیگری در کار نیست. هر بازی با بازی دیگر متفاوت است. برخی بازی‌ها برای بخش چند نفره عالی هستند و برخی دیگر نیز در بخش تک نفره، تجربه بهتری را به همراه دارند. برخی دیگر از بازی‌ها اما برای تمامی موقعیت‌ها و تمامی بخش‌ها عالی و مناسب هستند. Rocket League با قابلیت کراس‌پلی بهترین تجربه را برای شما به همراه خواهد داشت. وقت عملی کردن آن است،‌ عجله کنید!

Rocket League در طی مراسم E3 امسال برای نینتندو سوییچ معرفی شد و در تعطیلات امسال برای این کنسول خوش‌ساخت به بازار خواهد آمد. در این حال Minecraft نیز یک بروزرسانی بزرگ در تمامی پلتفرم‌ها به جز پلی‌استیشن ۴ دریافت خواهد کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای بازی‌های رایانه‌ای با ما همراه باشید.

منبع متن: gamefa