به گزارش پردیس گیم، طبق گزارش‌ها، بسیاری از گیمرهایی که این روزها به علت قرنطینه در خانه می‌مانند، در حال رو آوردن به سرویس استریم Twitch هستند. در حال حاضر، تماشاگرهای زیادی به تماشای Twitch نشسته‌اند، به طوری که این پلتفرم استریم، رکورد جدیدی را بر حسب مجموع ساعات تماشاشده، به ثبت رسانده است. بر طبق StreamLab(برنامه‌‌ی کمک‌یار استریمرهای Twitch)، این سرویس استریم، در سه ماه گذشته، از مرز ۳.۱ میلیارد ساعت تماشاشده گذشت.

در مقایسه با فصل زمستانی که گذشت، تعداد تماشاگران Twitch، مجموعاً ۱۷٪ افزایش داشته است. اما این فقط تعداد بیننده‌ها نیست که در حال افزایش است. استریمرهای زیادی نیز امید ترقی و افزایش تعداد مشترک‌های کانال‌های خود را دارند و افزایشی ۳۳٪ در کانال‌های خاصی نیز مشاهده شده است. اما مشخص نیست دقیقاً کدام استریمرها و کانال‌ها مشمول این افزایش شده‌اند.

در نتیجه، Twitch هنوز هم برجسته‌ترین و غالب‌ترین پلتفرم استریم، باقی می‌ماند. این پلتفرم، در فصل گذشته، ۶۵٪ از مجموع ساعات صرف‌شده‌ی کاربران را به خود اختصاص داد و Youtube Gaming هم، با ۲۲٪ از این مقدار، در رده‌ی دوم قرار گرفت. Twitch در مجموع ساعات استریم‌شده هم غالب شد، به طوری که با ۷۲٪ از این مقدار، در کنار Mixer با ۱۷٪، قرار گرفت و به طور خلاصه، تسلط Twitch بر رقابت پلتفرم‌های استریم، ادامه دارد.

اما این‌ها خبرهای چندان بدی هم برای پلتفرم‌های استریم دیگر نیستند. هم Youtube Gaming و هم Facebook، در مورد نسبت ساعات استریم‌شده به ساعات تماشاشده، عملکرد بهتری نسبت به قبل، نشان داده‌اند و در حالی که تعداد بیننده‌های Mixer شاید خیلی کمتر از Twitch باشد، اینکه Mixer، مقدار ۳۶٪ از مجموع کانال‌های پربیننده و خاص را در مقایسه با ۵۵٪ پلتفرم Twitch، به خود اختصاص داده، امیدبخش می‌باشد. همچنین، سه پلتفرم Youtube، Mixer و Facebook، همگی افزایشی در تعداد بیننده‌هایشان در سه ماه گذشته، به چشم دیدند.

اینکه Twitch و سایر پلتفرم‌های استریم، در حال تجربه‌ی چنین پیشرفت‌هایی به علت شیوع ویروس Covid-19 هستند، مایه‌ی تأسف است، اما اینکه گیمر‌ها در این بحران، دور هم جمع شده‌اند، اتفاق خوبی است.

منبع متن: pardisgame