سازنده Half-Life: Alyx مادسازها را به رقابت فراخواند

به گزارش پردیس‌گیم از انتشار Half-Life:Alyx دو روز می‌گذرد و تاکنون واقعا موفق بوده‌است. میانگین نمرات کاربران در استیم بیش از حد مثبت، و در حدود ۹۷ درصد است. دیروز در حدود ۴۳هزار نفر به طور همزمان در حال انجام بازی بوده‌اند، که در بازی‌های مخصوص VR، یک رکورد است.

آیا این عنوان به عنوان یک بازی مخصوص VR باقی می‌ماند؟ یک کارمند ارشد Valve اعلام کرد که این احتمال وجود دارد و آن‌ها برنامه‌ای برای ساختن نسخه عادی بازی ندارند. با این حال و با توجه به قابلیت مادسازی موتور بازی‌سازی Source 2، بسیاری انتظار دارند که یک ماد غیر VR به زودی عرضه شود.
برنامه‌نویس و طراح Valve، رابین واکر (Robin Walker) این پیش‌بینی را در یک مصاحبه با Polygon تایید کرد. او همچنین اضافه‌کرد که این اتفاق، برای همه روشن می‌کند، چرا Valve تصمیم‌گرفت این عنوان را فقط برای VR منتشر کند.
او گفت: "این پاسخ من، فقط نظر من است و احتمالا شما از هر کدام از اعضای دیگر تیم، جواب متفاوتی دریافت خواهید کرد. تعدادی از افراد در تیم وجود دارند که در مورد این موضوع نگرانند. شخصا، من در مورد این موضوع اصلا نگران نیستم. این به طور واضح به مردم نشان می‌دهد که چرا ما تصمیم گرفتیم Half-Life: Alyx را فقط برای VR تولید کنیم. اگر مردم، یک ماد، که بازی را در نمایشگر اساندارد نمایش می‌دهد را بازی کنند و بگویند که این ماد به همان اندازه بازی اصلی خوب بوده، این یک درس بسیار بزرگ برای من خواهد شد. من خواهم فهمید که من اشتباه می‌کردم، و ما به اندازه کافی که فکر می‌کردیم بر روی این کار وقت نگذاشته‌ایم، و من عاشق این هستم که بدانم چه زمانی اشتباه می‌کنم."
"بله، این اتفاق خواهد افتاد. من مشکلی با این موضوع ندارم، به خاطر بقیه اعضای تیم، نمی‌خواهم بگویم که شما را به انجام این کار تشویق می‌کنم، اما این اتفاق خواهد افتاد. من فکر می‌کنم که مردم آن زمان درک بیشتری از الآن در مورد اینکه چرا ما تصمیم گرفتیم بازی را فقط برای VR منتشر کنیم، خواهند داشت."

منبع متن: pardisgame