حافظه‌ی SSD کنسول PlayStation 5 بازی‌های جهان باز را به طور چشمگیری تغییر نخواهد داد

حافظه‌ی SSD کنسول PlayStation 5 جز یکی از هیجان انگیز ترین قابلیتِ کنسول‌های نسل بعد است اما تغییر چشمگیری در بازی‌های جهان باز ایجاد نخواهد کرد. به گزارش پردیس گیم به نقل از Wccftech به تازگی آقای الکساندر بَتالیا (Alexander Battaglia)، تولید کننده‌ی محتوای وبسایت Digital Foundry طی انتشار پُست‌ای فروم‌های ResetEra نظر خود را در رابطه با حافظه‌ی SSD کنسول PlayStation 5 به اشتراک گذاشت و این نکته را برجسته کرد که چگونه بازی‌های جهان باز این اجازه را به دیگر بازی‌های جهان باز نمیدهند تا در همان لحظه‌ی خارج شدنِ اطلاعاتِ ساکن (Static Data) از درون حافظه‌ی SSD به افزایش جزئیاتِ درون بازی‌های جهان باز به واسطه‌ی تنوع روش‌های رویه‌ی بازی‌های جهان باز ختم شوند.

آقای الکساندر بَتالیا (Alexander Battaglia) در پُست خود گفت:

"این را جای دیگری نیز گفتم، اینکه مردم چیزهایی در رابطه با حافظه‌ی SSD کنسول PlayStation 5 میگویند که قادر است تا بازی‌های جهان باز کاملا متفاوتی را به ما نشان دهد، بر اساس آن چیزهایی که ما از روند توسعه و تولید بازی‌های جهان باز میدانیم حقیقتاََ آنچنان با عقل جور در نمی‌آید. تمامی اطلاعاتی که از حافظه‌ی SSD خارج میشوند اطلاعاتِ ساکن (Static Data) خواهند بود، کاملا غیر قابلِ تغییر؛ این به این معناست که اطلاعاتِ بی‌نقصِ از پیش طراحی شده از سطح‌ها (مراحل) و وقایعِ از پیش طراحی شده که این دقیقا بر خلافِ روشی است که بازی‌های جهان بازِ امروزی جزئیات و تنوعِ (درون خود) را افزایش میدهند که این در حقیقت از طریقِ روشِ رویه‌ای است که بر روی دیسک (در اینجا به معنای حافظه) زنده نیستند (وجود ندارند)... روش‌های رویه‌ای اساساََ وجود دارند تا کارایی هنرمندان و گوناگونیِ دنیای بازی و حتی جزئیاتی فرای طراحی‌های ساکن (پایه) را افزایش دهند."

آقای الکساندر بَتالیا (Alexander Battaglia) همچنین در پُست خود در رابطه با قدرت پردازنده‌ی گرافیکیِ کنسول Xbox Series X نیز صحبت کرد و گفت که چگونه پردازنده‌ی گرافیکیِ کنسول Xbox Series X به سادگی و به وضوح از پردازنده‌ی گرافیکیِ کنسول PlayStation 5 بهتر است؛ آقای الکساندر بَتالیا (Alexander Battaglia) در این رابطه گفت:

"این اتفاق هرگز نخواهد افتاد مگر اینکه کنسول Xbox Series X تنظیمات و رزولوشن‌ای بالا و غیر قابل دستیابی را هدف قرار داده باشند و یا اینکه یک توسعه دهنده‌ی بازی خرابکاری کند (گند بزند). پردازنده‌ی گرافیکیِ کنسول Xbox Series X به سادگی و به وضوح از پردازنده‌ی گرافیکیِ کنسول PlayStation 5 بهتر است؛ پایان بحث. دقیقا همانند همین نسل 8 و مقایسه‌ی بین کنسول Xbox One X و کنسول PlayStation 4 Pro. اگر بازی‌ای بر روی کنسول Xbox Series X بدتر از کنسول PlayStation 5 اجرا شود من فکر میکنم که یکی از توسعه دهندگان اولویت بندی‌ها را کاملا و تماماََ اشتباه انجام داده است و یا اینکه یک مشکل نرم افزاری دارند که لازم است تا بر روی رفع کردن‌اش کار کنند. همچنین من میخواهم که به تمام بحث‌ها و مشاجره‌ها در رابطه با اجبار کردن وحشیانه‌ی یک سخت افزار نسبت به یک سخت افزار دیگر (به دیگران)، فرای هرچه که آن سخت افزار هست، پایان بدهم؛ گاهی اوقات برخی سخت افزارها از دیگر سخت افزارها بهتر هستند؛ همانند بهتر بودن کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 نسبت به کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 SUPER."

هر دو کنسول Xbox Series X و PlayStation 5 برای عرضه در اواخر سال 2020 برنامه ریزی شده‌اند.

منبع متن: pardisgame