عدم نیاز به ویزا، تورهای زمینی و هوایی، امکان سفر با خودروی شخصی، ارزان ترین کشور خارجی برای سفر و گردش، سبک زندگی متفاوت و جالب مردم از جمله دلایلی هستند که ارمنستان جزء بهترین انتخاب ها درمیان کشورهای خارجی به حساب می آید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی مردم به گوشی های هوشمند، هرکسی برای سفر به نرم‌افزارهای کاربردی نیاز دارد تا در کشوری که قصد دارید سفر کند، دچار چالش و سردرگمی نشود. در ادامه با نرم‌افزارهای کاربردی سفر به ارمنستان آشنا خواهید شد.

 

iTranslate؛اگر به زبان ارمنی مسلط نیستید، برای گفتگوهای روزمره پیشنهاد می شود

مردم ارمنستان تنها برخی از آن ها در شهرهای توریستی مانند ایروان و اچمیادزین اندکی به زبان انگلیسی مسلط هستند و در شهرهای دیگر، شاید بتوان تنها با زبان بدن ارتباط برقرار کرد لذا پیشنهاد می شود پیش از سفر به ارمنستان، با برخی از اصطلاحات رایج ارمنی آشنا شوید. اما اگر حوصله یا وقت این کار را ندارید، اپلیکیشن iTranslate در میان رقبایی مانند Google Translate توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

نرم افزار iTranslate برنامه مترجم آنی است که 42 زبان رایج دنیا را در خود جای داده و می توانید نه تنها در ارمنستان، بلکه در اکثر نقاط مختلف جهان از آن استفاده کنید.

 

Zvartnots؛بهترین نرم افزار بومی برای اطلاع از جزئیات پروازها

چه می خواهید از ارمنستان به تهران برگردید و چه می خواهید به کشورهای دیگر سفر کنید، همواره می بایست اطلاعات لحظه ای نسبت به تغییر زمان پروازها، پروازهای لغو شده و حتی تاخیر پروازها داشته باشید تا متناسب با آن ها برنامه سفر خود را بچینید. نرم افزار Zvartnots تنها برنامه ای است که کامل ترین واطلاعات پروازهای خروجی و ورودی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس واقع در شهر ایروان را در اختیار کاربرانش می گذارد. لذا اگر گردشگران تور ارمنستان قصد دارند درباره زمان تاخیر پرواز خود و ساعت پرواز در سفر به ارمنستان اطلاعات دقیق داشته باشند، نرم افزار Zvartnots را حتماً نصب کنند.

 

Bonee؛اطلاعات کامل‌تر منوی رستوران های مشهور تنها با اسکن بارکد

غذاهای ارمنستان محبوبیت خاصی در میان ایرانیان دارند. غذاهای جالب و عجیب که مردم ارمنستان هم غیرت خاصی بر روی آن ها دارند بطوریکه کافیست از غذایشان ناراضی باشید تا ناراحتی آن ها را ببینید.

غذاهای سنتی ارمنستان را تنها در بهترین رستوران های ارمنستان باید میل کرد. طعم لذیذی که غذاهای سنتی ارمنستان در رستوران های مشهورش سرو می شود در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود. اما در رستوران های معروف ارمنستان همواره بارکدی را مشاهده می کنید که مربوط به اپلیکیشن Bonee است. با اسکن کردن بارکد توسط برنامه، منوی کامل به همراه جزئیات و همچنین قیمت را برایتان نشان می دهد تا با خیال راحت سفارش دهید.

 

GGTaxi؛ارمنستان هم اسنپ دارد

وقتی حرف اسنپ در کشورهای دیگر را میزنیم، سرویس تاکسیرانی Uber به ذهن همه می رسد. اما در ارمنستان نرم افزار GGTaxi که نرم افزار بومی هم محسوب می شود به مراتب محبوب تر و کاربردی تر از Uber است. با نصب این اپلیکیشن دیگر نیازی به پیدا کردن ایستگاه اتوبوس، مترو و حتی تاکسی با مشکلات خود مانند دستکاری تاکسی‌متر، بحث کردن درباره قیمت و غیره نخواهید داشت.

 

DineBook؛دیگر دغدغه پرس و جو درباره کافه یا رستوران را نخواهید داشت

اپلیکیشنی رایگان برای پیدا کردن رستوران و کافه مورد نظرتان در ارمنستان. داین‌بوک همانطور که از نامش مشخص است جامع ترین نرم افزار بومی در خصوص اطلاعات کامل از رستوران ها و کافه های شهر ایروان می باشد. در این اپلیکیشن می توانید رستوران ها و کافه ها را براساس نظر و رتبه بندی کاربران، میانگین قیمت و فاصله تا موقعیت خود را دسته بندی کنید.

اما داین‌بوک زمانی به کار می آید که قصد رفتن به یکی از بهترین رستوران های ارمنستان آن هم در دوران اوج گردشگری هستید. یکی از بهترین قابلیت های داین‌بوک، امکان رزرو کردن است. گردشگران تور ارمنستان Lahzeakhar با نصب این اپلیکیشن دیگر در صف های طولانی جلوی رستوران ها بخصوص رستوران هایی که بهترین غذاها را سرو کرده و به طبع آن ها، در حالت عادی هم شلوغ هستند نخواهند ماند.

 

Yerevan Events؛نرم‌افزاری که شاید باعث شود برنامه سفرتان را مطابق با آن بچینید

علاقه‌مند به کنسرت هستید، یا فستیوال هایی مانند جشن رنگ؟ می خواهید بدانید نمابشگاه تئاتر و هنر چه زمانی در ارمنستان برگزار می شود؟ نرم افزار Yeravan Events نرم‌افزاری است که تمامی رویدادهای ارمنستان را در قالب دسته بندی های مختلف مانند کنسرت، مسابقات ورزشی، نمایشگاه ها و غیره به کاربرانش ارائه می دهد لذا اگر قصد دارید بدانید فستیوال های ارمنستان در چه تاریخی برگزار می شود تا برنامه سفر به ارمنستان خود را مطابق با آن ها بچینید، نصب این نرم‌افزار پیشنهاد می شود.

 

TripAdvisor؛بهترین راهنمای سفر به ارمنستان

تریپ ادوایزر نامی آشنا در میان گردشگران است. بهترین سایت جهان که برای هر مقصد گردشگری می توانید بهترین هتل ها، رستوران ها، کافه ها، جاذبه های دیدنی و تفریحات و غیره را از دیدگاه مردم پیدا کنید. اکثر رستوران ها، کافه ها و هتل های ارمنستان در TripAdvisor هستند لذا اگر شک دارید رستوران مدنظر از نظر قیمتی و کیفیت در چه سطحی است، می توانید نگاهی به صفحه رستوران در سایت تریپ ادوایز بیاندازید.

منبع متن: pardisgame