bioShock 4

به گزارش پردیس گیم استودیوی 2K Games اخیراً اعلام کرده است که بازی بعدی BioShock در استودیوی تازه تاسیس Cloud Chamber در حال توسعه است و اگرچه این استودیو ادعا می کند سالی است که هیچ صحبتی از این پروژه نمی‌شود ولی همیشه روش‌های دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی وجود دارد.

به عنوان مثال ، این استودیو اخیراً در مونترآل و کالیفرنیا لیستی را برای مشاغل مختلف فراهم کرده است،زیرا آماده می‌شود تا کار خود را در این پروژه شروع کند. چیزی که در لیست به آن اشاره می‌شود دنیای واکنشی (reactive) است چیزی که به نظر می رسد تمرکز بزرگی برای توسعه‌دهندگان این بازی باشد.

به عنوان مثال در لیست برنامه‌نویسان Lead World در مورد "خلق دنیای بازی غنی و پویا" صحبت می شود. ظاهرا BioShock 4 به دنبال ایجاد جهانی است که "مملو از تجربیات به یاد ماندنی است که داستان اصلی بازی را تکمیل می‌کند." همچنین دنیای بازی که شامل "وقوع داستان ، معماری و طراحی" و "محیط سیستمی می‌باشد باید به حدی قانع کننده باشد که بازیکنان برای کشف آنها هریس باشند" 

همچنین در لیست طراحی مبارزات بازی به "بیان و آزمایش بازیکن در دنیای بسیار واکنشی" اشاره شده است. "طبق این لیست مبارزات BioShock 4 به دنبال" تجربه سیستم محور"است که لیست آن برای مهندس ارشد AI فرستاده می‌شود وهمچنین "سیستم جمعیتی شهری و محیط زیست قبیله‌ای " را نیز درAI قرار می‌دهد.

اگر این لیست‌های شغلی نشانه این باشد که Cloud Chamber با BioShock 4 یک مسیر را طی می‌کنند پس مطمئناً دلیل زیادی برای خوش بینی وجود دارد.به نظر می رسد که توسعه دهندگان کاملاً آگاه هستند که داستان بازی و عمق موضوعی در بازی BioShock بسیار مهم هستند،آنها همچنین تأکید زیادی بر گیم پلی‌های نوظهوردارند به نوعی یک شبیه سازی همه جانبه است. البته هنوز هم باید منتظر ماند و دید که چقدر خوب می توانند به این هدف برسند اما حداقل علائم اولیه مثبت به نظر می‌رسد.

منبع متن: pardisgame