جیم رایان؛ «فرایند کد سازی PlayStation 5 برای توسعه دهندگان راحت‌تر از پیش شده»

به گزراش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، مدیر عامل و یکی از رئسای PlayStation اظهار داشته بر اساس فیدبک دریافتی از سازندگان و ناشرین، PlayStation 5 از لحاظ کار کردن، آسان‌ترین کنسول PlayStation است.

«یکی از مواردی که موجب می‌شود به آینده خوش‌بین باشم شنیدن این است که توسعه دهندگان و ناشرین بی‌دردسرتر از همیشه با PlayStation 5 کار می‌کنند.»

همچنین رایان درباره این صحبت کرده که PlayStation قصد دارد «تبدیل به تشکیلاتی جهانی‌تر از قبل» شود. البته، وی تأکید داشت که این حرف به معنی آمریکایی‌تر شدن شرکت نیست. این گفته با انتخاب هرمن هولست (Herman Hulst) اروپایی به عنوان ریاست استودیوهای جهانی PlayStation تأیید می‌شود. علاوه بر این، شاهد عرضه‌ی عناوینی که مختص به کشورهای خاصی هستند هم نخواهیم بود.

رایان ادامه داد؛ «طبیعت توسعه‌ی بازی‌های AAA برای PlayStation 4 و مسلماً PlayStation 5 جوری نیست که... بدون شک قرار نیست اجازه دهیم استودیوهای جهانی ما عنوانی مختص به یک منطقه اروپایی را منتشر کنند. و خاطرم هست که در دوره‌ی PSP  با بازی Invizimals که در اسپانیا محبوب بود، چنین موقعیتی داشتیم (اکنون اینطور نیست). فکر می‌کنم اینجاست که مسئولیت جدید شوهی یوشیدا (کار کردن روی بازی‌های indie) به کار می‌آید. اگر چابک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و جهانی‌تر باشیم، می‌توانیم با توسعه دهندگان کوچک‌تر کار کنیم و اجازه دهیم نیازهای مخصوص هر کشور برطرف شود.

وقتی به این انتقال و جاه‌طلبی در مقیاس و سرعت بی‌سابقه‌ای که قصد داریم با آن پیش برویم نگاه می‌کنم، می‌بینم که لازم است تغییراتی در خودمان ایجاد کنیم. بعضی از این تغییرات در نحوه‌ی کار کردن ماست و برخی در سازمان دهی ما.»

در ادامه جیم رایان توضیح داد که احتمال آمدن عناوین فرست پارتی بزرگی مثل Marvel’s Spider-Man و The Last of Us Part II در آینده‌ی نزدیک به سرویس PlayStation Now بسیار کم است.

در صورت  قرار گیری اخبار بیشتر درمورد PlayStation 5 آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

منبع متن: pardisgame