امروز سونی در خبر غافل‌گیرکننده‌ای اعلام کرد که استودیو «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games) را خریداری کرده است. پیش از این اینسامنیاک گیمز بازی پرفروش «اسپایدرمن» و مجموعه «رچت و کلنک» را به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ساخته بود.

اینسامنیاک گیمز حالا رسما چهاردمین استودیو بازی‌سازی سونی به حساب می‌آید و از این پس تنها برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن بازی می‌سازد. مطمئنا طرفداران پلی‌استیشن از اعلام این خبر حسابی خوشحال شده‌اند و قطعا سونی با کمک اینسامنیاک می‌تواند انحصاری‌های بیش‌تری را برای پلتفرم خود بسازد.

اینسامنیاک از همان اول رابطه خوبی با سونی داشت و پیش از این هم چندین مجموعه مثل Spryo the Dragon ،Ratchet & Clank و Resistance را به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ساخته‌ بودند. همین اواخر هم این استودیو با همکاری مارول و سونی بازی اسپایدرمن را برای پلی‌استیشن۴ وارد بازار کرد و توانست بسیار موفق ظاهر شود. بازی اسپایدرمن تاکنون بیش از ۱۳.۲ میلیون نسخه فروخته است و یکی از پرفروش‌ترین آثار پلی‌استیشن۴ محسوب می‌شود. جدای از مهارت استودیو در قصه‌گویی‌ و خلق دنیاهای جدید، آن‌ها همیشه جزء محبوب‌ترین و موفق‌ترین استودیوهای صنعت بوده‌‌اند.

بازی Ratchet and Clank

بر اساس تعهدات قراردادی هر دو طرف، قیمت خرید استودیو مشخص نشده است. معمولا خیلی کم پیش می‌آید که در چنین معامله‌هایی رقم دقیق قرارداد به صورت عمومی اعلام شود.

«شاون لیدن»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی، درباره این خبر گفت: «اینسامنیاک گیمز یکی از موفق‌ترین و تحسین‌شده‌ترین استودیوهای صنعت است و میراث آن‌ها در قصه‌گویی و گیم‌پلی بی‌نظیر است. ما در این سال‌ها از همکاری خود با این استودیو بسیار لذت بردیم و حالا ورود آن‌ها را به خانواده استودیوهای سونی مشتاقانه خوش‌آمد می‌گوییم. اضافه شدن اینسامنیاک گیمز به استودیوهای سونی باعث می‌شود تا تعهد ما برای ساخت بهترین بازی‌هایی که فقط در پلی‌استیشن پیدا می‌شوند، تکرار شود.»

«تد پرایس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار استودیو هم در ادامه افزود: «اضافه شدن اینسامنیاک به خانواده سونی فرصت بهتری به ما می‌دهد تا به چشم‌انداز استودیوی خود یعنی خلق تجربه‌های مثبت و ماندگار در زندگی مردم دست پیدا کنیم. عملا از همان زمانی که استودیو آغاز به کار کرد از همکاری‌ با سونی لذت بردیم. این مشارکت باعث بزرگ‌تر شدن و تقویت پتانسیل‌های ما می‌شود و ساخت اسپایدرمن هم گواه این موضوع است. مشتاقیم که همراه با استودیوهای سونی در جهت رشد و گسترش خود قدم برداریم. بیش از هر چیزی می‌خواهیم تجربه‌هایی جدید و تازه را برای طرفداران خود به ارمغان بیاوریم.»

بازی Spider Man PS4

گفتنی است که اینسامنیاک گیمز سابقه همکاری با مایکروسافت هم در کارنامه خود دارد؛ آن‌ها بازی Sunset Overdrive را به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کردند. این بازی بعد از گذشت مدتی از انتشار خود برای کامپیوترها هم عرضه شد. با این حال، به نظر می‌رسد که سونی فعلا هیچ برنامه‌ای برای این اثر ندارد.

شاون لیدن درباره آینده بازی گفت: «آن بازی یک تجربه بسیار خوب برای اینسامنیاک بود که چیزهای زیادی از ساخت آن یاد گرفتند. ولی صادقانه هنوز بازی را بررسی نکرده‌ایم. ما کار آن‌ها با اسپایدرمن را دوست داشتیم و مجموعه‌هایی مثل رچت و کلنک مطمئنا جزء آثار مهم و حیاتی ما در حال و آینده به شمار می‌روند. فعلا روی این بازی‌ها تمرکز کرده‌ایم.»

از آنجایی که امتیاز و حق انتشار بازی در اختیار اینسامنیاک گیمز قرار دارد، احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک Sunset Overdrive را روی پلی‌استیشن۴ ببینیم.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post سونی اینسامنیاک گیمز، سازنده‌ی اسپایدرمن و رتچت، را خرید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala