مت بوتی: فیل اسپنسر مانند یک بازیکن شطرنج است، همیشه به پنج قدم جلوتر فکر می‌کند

اخیرا سایت Gamespot مقاله‌ای طولانی ویژه منتشر کرده که موضوع آن در رابطه با فیل اسپنسر، رئیس کل بخش گیمینگ مایکروسافت بوده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، در این مقاله که به تاریخچه طولانی فیل اسپنسر با مایکروسافت پرداخته شده (او در سال 1988 به عنوان کارآموز به مایکروسافت آمد و در ابتدا روی پروژه‌هایی مثل دانشنامه انکارتا کار می‌کرد)، نقل‌هایی از خود او و همکارانش وجود دارد که به درک بهتر شخصیت وی کمک می‌کنند.

برای مثال، مت بوتی که اکنون رئیس استودیوهای Xbox است، فیل اسپنسر را به عنوان یک بازیکن شطرنج توصیف می‌کند:

"هیچ چیزی در Xbox وجود ندارد که فیل اسپنسر نخواهد بخشی از آن باشد یا درباره آن بداند. او همیشه به کاری که باید بکنیم و چگونگی انجام آن فکر می‌کند. او مثل یک بازیکن شطرنج است، همیشه به 5 قدم جلوتر فکر می‌کند. اگر به آن باور داشته باشید، شما را به موفقیت می‌رساند."

فیل اسپنسر اما تواضع نشان می‌دهد و نمی‌خواهد به آن کسی که نیست وانمود کند:

"این بدان معنا نیست که من در این کار کامل و بی‌نقص هستم. واضح است که افراد باهوش‌تری هم برای این کار وجود دارند. من حتی یک مدرک مدیریت ارشد بازرگانی (MBA) هم ندارم. در انجام کارهای بسیار زیادی ناتوانم. مثلا من هیچ صراحتی با مدیر شدن در یک مایکروسافت آفیس ندارم. من چنین شخصی نیستم."

با این حال، او برای گیمینگ بسیار با اشتیاق است. فیل اسپنسر بعد از آنکه جانشین دن متریک شد، توانست شرایط را تغییر زیادی دهد. او وعده سرمایه‌گذاری بیشتر در استودیوهای فرست پارتی Xbox داد و همین کار با خرید استودیوهای جدید و تاسیس استودیوی کاملا جدید The Initiative انجام شد.

او وعده داد بازی‌های Xbox را در دسترس مخاطبان گسترده‌تری قرار دهد و این اتفاق در حال رخ دادن است. تمام بازی‌های فرست پارتی Xbox از همان روز اول عرضه خودشان بررروی PC منتشر می‌شوند و از ویژگی Play Anywhere و در اکثر مواقع، Cross-Play بهره می‌برند. او با Xbox Game Pass در ارائه سرویسی مثل نتفلیکس برای بازی‌ها پیشگام بود (که برای PC هم در دسترس است). همچنین پروژه xCloud هم به شما اجازه تجربه بازی‌های Xbox را در گوشی‌های موبایل از طریق استریم می‌دهد البته فیل اسپنسر گفته اصل چنین چیزی برای دهه بعد در نظر گرفته شده است.

کمتر کسی شک دارد که تصمیمات او نه تنها برای برند Xbox، بلکه برای کل صنعت بازی‌های ویدیویی هم مثبت بوده است.

منبع متن: pardisgame