State of Decay 2 هم اکنون 5 میلیون نفر بازیکن دارد و تیم سازنده به دنبال افزایش این رقم است، فعلا خبری از State of Decay 3 نخواهد بود

State of Decay 2 در ماه مه سال گذشته میلادی عرضه شد و نتوانست نمرات و نقدهای درخشانی را از سوی سایت‌ها و مراجع معتبر دریافت کند و اصلی‌ترین دلیل این شکست را نیز می‌توان به باگ‌های فراوان آن نسبت داد اما این مسئله خللی در موفقیت این بازی زامبی‌محور ایجاد نکرد تا جایی که توانست در سریع‌ترین زمان و ظرف تنها یک هفته توجه بیش از 1 میلیون بازیکن را به خود جلب کند. تعداد بازیکنان این بازی همچنان رو به افزایش است و بر اساس آخرین آمار در ماه جولای به سه میلیون نفر و در روزهای پایانی سال 2018 به چهار میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesN، از سال 2018 تاکنون جامعه بازیکنان State of Decay 2 رو به افزایش بوده است، البته شیب این سیر صعودی نسبت به ماه‌های ابتدایی عرضه بازی کاهش پیدا کرده، و بازی اکنون موفقیت جدیدی را تجربه کرده است. بر اساس اظهارات طراح ارشد استودیو Undead Labs و عنوان State of Decay 2 یعنی کوین ریچاردز، تعداد بازیکنان این عنوانِ دست کم گرفته شده اکنون از مرز 5 میلیون نفر عبور کرده و این رقم همچنان در حال افزایش است.

ریچاردز در مصاحبه با وبسایت Polygon در این رابطه گفت: "ما در موقعیت واقعا فوق العاده‌ای قرار داریم که باید به تعداد بازیکنان بازی بیفزاییم. ما هم اکنون 5 میلیون نفر بازیکن داریم و به دنبال این هستیم که این رقم را افزایش دهیم."

ریچاردز دلیل افزایش ادامه دار بازیکنان State of Decay 2 را در هدف اصلی این بازی می‌بیند، اینکه تمامی شخصیت‌ها یک بار مصرف هستند و هر زمان ممکن است بمیرند.

"در بسیاری از داستان‌های زامبی‌محور، مخاطبین برای جان تک تک شخصیت‌ها ارزش قائل هستند چرا که می‌دانند که در صورت مرگ هر شخصیت، دیگری بازگشتی برای او وجود نخواهد داشت و این یعنی پایان یک چیز غیر قابل جایگزین. ما می‌خواهیم که عنوانمان حداقل تا جایی که امکان دارد چنین حسی را منتقل کند و بسیاری از بازیکنان نیز برای تجربه چنین حسی به بازی ما روی می‌آورند."

Undead Labs اخیرا افزونه Heartland را برای State of Decay 2 عرضه کرد. این بسته گسترش‌دهنده بازیکنان را به محل وقوع اتفاقات عنوان ابتدایی یعنی Trumbull Valley می‌برد. Heartland نسبت به افزونه‌های قبلی State of Decay 2 و حتی عنوان اصلی، تاکید بیشتری بر داستان دارد. به گفته ریچاردز "بسیاری از بازیکنان خواهان افزونه‌های داستان محور بودند و امیدوار بودیم که Heartland بتواند این خواسته آنها را برآورده کند."

برنامه Undead Labs این است که تعداد بازیکنان State of Decay 2 را به فراتر از 5 میلیون نفر افزایش دهد. ریچاردز انتظار دارد که در بروزرسان‌های بعدی بازی هم مانند Heartland به بخش داستانی و هم مشابه عنوانی اصلی به گیم‌پلی پرداخته شود.

به گفته طراح ارشد استودیو Undead Labs افزایش دائمی بازیکنان State of Decay 2 به این معناست که احتمالا تا مدت‌ها نیاز به ساخت State of Decay 3 احساس نخواهد شد.

منبع متن: pardisgame