به تازگی در دموی جدیدی که برای رسانه‌های کشور لهستان به نمایش گذاشته شده، اطلاعات جدیدی از بخش توانایی‌ها و ویژگی‌های محیطی شهر Night City منتشر شده است. استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) سعی کرده است تا یک دنیای بسیار واقع‌گرایانه را در عنوان Cyberpunk 2077 ساخته تا حسی بسیار طبیعی را […]

جزئیات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد | امکان ترکیب توانایی‌ها و حضور گروه‌های مذهبی

به تازگی در دموی جدیدی که برای رسانه‌های کشور لهستان به نمایش گذاشته شده، اطلاعات جدیدی از بخش توانایی‌ها و ویژگی‌های محیطی شهر Night City منتشر شده است.

استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) سعی کرده است تا یک دنیای بسیار واقع‌گرایانه را در عنوان Cyberpunk 2077 ساخته تا حسی بسیار طبیعی را به بازی‌بازان القا کند و پیش از این جزئیات بسیاری از این بخش بازی منتشر شده بود. طبق اطلاعات جدیدی که از کنفرانس جدیدی که این استودیو برای رسانه‌های کشور خود منتشر کرده است، مذاهب و گروه‌های مذهبی در این عنوان وجود دارند که می‌توانند اتفاقات مختلفی را رقم بزنند. در ادامه می‌توانید بخش‌های مهمی را از دموی موردنظر مطالعه کنید.

  • در Cyberpunk 2077 می‌توانید در حالی که بر وسیله‌ی نقلیه‌ی خود سوار هستید، یک مکالمه را آغاز کنید.
  • برخی از فروشندگان در این بازی، تخفیفات ویژه‌ای را در زمان‌های خاصی ارائه می‌دهند که پس از اتمام زمان در دسترس نخواهند بود.
  • لباس‌های مختلفی را همچون پالتو، کفش کتانی، تیشرت و … می‌توانید خریداری کنید.
  • چشم‌ها و اعضای بدن پیشرفته‌ای که در بازی وجود دارند قابل هک و غیرفعال کردن هستند.
  • توانایی‌های هک کردن شما در ادامه‌ی بازی پیشرفت کرده و می‌توانید دوربین‌ها، اسلحه‌های خودکار و دیگر وسایل را کنترل کنید.
  • با توجه به اشیا قابل هک، مینی‌گیم‌های مختلفی برای آن‌ها طراحی شده است.
  • ربات‌ها نیز می‌توانند در فاصله‌ی معینی، اقدام به هک کردن کنند.
  • تنها با کمک افراد متخصص می‌توانید وسایل خود را به ارتقا دهید. اما با این وجود می‌توانید کارهایی مانند سمی کردن Mantis Blade خود را بدون کمک گرفتن از آن‌ها انجام دهید.
  • می‌توانید با کمک یک مربی و یا پیدا کردن وسایل کمکی سطح خود را ارتقا دهید.
  • میزان کمیاب بودن برخی وسیله‌ها به اعتبار خیابانی شما بستگی دارد؛ هرچقد که یک وسیله کمیاب‌تر باشد، به اعتبار خیابانی بیشتری برای خرید آن نیاز است.
  • اعتبار خیابانی برروی کیفیت آیتم‌هایی که برای ساخت و ساز نیاز هستند تاثیر می‌گذارد.
  • میزان آسیبی که در صفحه نمایش وجود دارد نسبت به دموی سال ۲۰۱۸ دچار تغییراتی شده و سازندگان سعی کرده‌اند تا با استفاده از انیمیشن‌های بهتر و کوچکتری جزئیات را به نمایش بگذارند. همچنین آن‌ها سعی کرده‌اند تا از شلوغ شدن بیش از حد صفحه نمایش جلوگیری کنند.
  • وزن قابل‌حملی برای بخش Inventory در نظر گرفته شده است.
  • زمانی که از یک بطری شیشه‌ای برای آسیب زدن به دشمنان خود استفاده می‌کنید، قطعات ریزتری از آن باقی می‌مانند که بعدا برای آسیب‌ زدن به دیگران قابل‌ استفاده هستند.
  • مثالی که از مکالمه‌ی تعاملی در دموی Cyberpunk 2077 دیده می‌شود اینگونه است که در هنگام مکالمه‌ی میان شخصیت اصلی و Placide، یک خدمتکار نزدیک این دو می‌شود که اگر به او نگاه کنید می‌توانید با او صحبت کنید. طبق گفته‌های سازندگان، انجام دادن و یا ندادن این کار در مکالمه‌های بعدی با Placide تاثیرگذار است. مثال‌های اینچنینی بیشتری در بازی وجود دارند.
  • در اتاقی که با باس Sasquatch مبارزه می‌کنید، وسایلی وجود دارد که هم برای شخصیت شما و هم Sasquatch قابل استفاده هستند. همچنین طبق گفته‌های سازندگان، می‌توانید با انجام کارهایی پیش از درگیری، از این مبارزه جلوگیری کنید.
  • در Cyberpunk 2077، هر کدام از توانایی‌ها تا سطح ۱۰ قابل ارتقا هستند. در کنار این توانایی‌ها، تعداد ۶۰ Perk وجود دارد که هر کدام تا ۵ سطح ارتقا می‌یابند.
  • شما می‌توانید توانایی‌ها و قابلیت‌ها خود را ترکیب کرده و ویژگی‌های جدیدی را برای شخصیت خود باز کنید. برای مثال در هنگام هک کردن می‌توانید زمان را آهسته کرده تا سریعتر به هدف خود رسیده و آسیب کمتری ببینید.
  • در این دمو شخصیت V به سطح ۱۸ رسیده و اعتبار خیابانی او نیز ۱۲ است. شخصیت Brigitte نیز سطح ۴۵ بوده و بیشترین سطح را در میان شخصیت‌های غیرقابل کنترل داراست.
  • اگر در نزدیکی یک گروه و یا چند نیروی پلیس یک راننده را از ماشینش خارج کنید، احتمالا با واکنش آن‌ها روبرو خواهید شد.
  • پس از متوقف کردن یک ماموریت اصلی، ماموریت‌های فرعی بسیاری به همراه فعالیت‌های جانبی که در سطح شهر وجود دارند، در دسترس شما قرار می‌گیرند. بر خلاف چیزی که در The Witcher 3 دیده بودیم، بخشی که وظیفه‌ی ما را در لحظه بازگو کند وجود ندارد. با این وجود، پیشرفت‌های بصری خاصی برای شخصیت اصلی در نظر گرفته شده است که مکان‌ها و یا اهداف موردنظر را مشخص می‌کنند.
  • فعالیتی که در حالت واقعیت مجازی انجام می‌شود و با نام “Braindance” شناخته می‌شود نقش مهمی در بازسازی خاطرات دیگران دارد.
  • استودیوی سازنده سعی کرده است تا جمعیتی ناهمگن و متفاوت را در شهر Night City ایجاد کند.
  • بیماری Cyberpsychose که از ازدیاد وسایل الکترونیکی کاشته شده در بدن نشأت می‌گیرد در بازی وجود دارد اما شخصیت اصلی به آن مبتلا نمی‌شود.
  • مذاهب در Cyberpunk 2077 وجود دارند. هدف سازندگان از ساخت این بازی، نشان دادن ادامه‌ای بر دنیای حال حاضر بوده و آن‌ها سعی نکرده‌اند تا تنها یک دنیای خیالی و متفاوت را بسازند. برای مثال، مسیحیت در این بازی وجود داشته و می‌توایند گروهی با این نام در دنیای آن پیدا کنید.
  • از سازندگان پرسیده شد که آیا وجود چنین مذاهبی در بازی، می‌تواند مشکلاتی جدی را در دنیای واقعی برای آن‌ها ایجاد کند؟ آن‌ها نیز اینگونه پاسخ داده‌اند:

ما از استفاده‌ی چنین مضمون‌هایی، حتی در صورت برانگیخته شدن حساسیت برخی از بازی‌بازان، اجتناب نخواهیم کرد. هدف ما در این بازی نشان دادن خوب و یا بد بودن آن‌ها نیست.

  • استودیوی سی‌دی پراجکت رد سعی کرده است تا در Cyberpunk 2077 نشان دهد که با عضو شدن در برخی گروه‌ها می‌توان از فقر و یا مشکلات و خطرات دیگر در امان بود.
  • هر فرد ساخته شده در بازی، علیرغم جنسیت ممکن است ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa