هیدئو کوجیما می‌گوید 5 الی 10 سال بعدی برای صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار جالب خواهند بود. به گزارش پردیس گیم و به نقل از IGN، کوجیما در پنل داستان‌سرایی خود طی همایش Comic Con 2019 به‌همراه کارگردان و دوست خود نیکولاس ویندینگ رفن، راجع به Death Stranding، فیلم‌ها و مواردی دیگر صحبت کرد. 

کوجیما در رابطه با خط فاصل میان فیلم‌ها و بازی‌ها که با استفاده از پلتفرم‌های استریم در حال محو شدن هستند صحبت کرد و درباره فرصت‌هایی تعاملی که آن‌ها ایجاد می‌کنند توضیحاتی ارائه داد و معتقد است استریم کردن برروی آینده سرگرمی‌های ما تاثیرگذار خواهد بود:

"بازی کردن هم استریمی خواهد شد. بازی‌ها و فیلم‌ها در آینده نه چندان دور به یکدیگر نزدیک می‌شوند و در یک دسته‌بندی مشابه قرار می‌گیرند بنابراین من فکر می‌کنم وارد عصری با امکانات زیادی خواهیم شد. فقط بحث تعاملی یا غیر تعاملی نخواهد بود، بلکه صحبت از یک چیز میانی بین آن‌ها می‌شود."

کوجیما در کنار شهرت‌های دیگر خود، به کارگردانی بازی‌ها با کات‌سین‌های بسیار طولانی شناخته می‌شود و همین موضوع باعث شده طرفداران و منتقدان بگویند او به سینما غبطه می‌خورد و به آن حسادت می‌کند. کوجیما هم علاقه زیاد خود به سینما را پنهان نکرده و با کارگردانان و بازیگران هالیوودی زیادی مثل گیرمو دل‌تورو و رفن همکاری می‌کند. وی ممکن است به رسانه جدیدی مثل Bandersnatch هم اشاره داشته باشد که در سریال Black Mirror از نتفلیکس شاهد اجرای آن بودیم و عملکرد آن به نحوی است که خود شما باید برای ماجراجویی‌های درون فیلم تصمیم بگیرید و مسیر داستان را تغییر دهید:

"پس در 5 سال آینده همه چیز تغییر خواهد کرد. فیلم‌ها، موسیقی، بازی‌ها، نحوه توزیع و به اشتراک‌گذاری با یکدیگر قطعا به عنوان هنر تغییر می‌کنند."

با توجه به گفته‌های رفن، اینترنت معنا و ارزش خلاقیت را به جامعه انتقال داده و دسترسی به خلاقیت را آسان‌تر ساخته است:

"خلاقیت دیگر تحت کنترل نیست و توسط یک تعریف، گروه یا نخبگان خاصی توصیف نمی‌شود. خلاقیت شما هستید. همه شما می‌توانید خلق کنید چون ما همگی انسان هستیم و اینترنت اجازه داده علاوه بر خلق کردن، آن را به اشتراک هم بگذارید. عصر جدیدی از فرصت‌ها به‌وجود آمده که فکر می‌کنم هیچ‌کس هرگز تصورش را هم نمی‌کرده است."

Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر 2019 (جمعه، 17 آبان 98) توسط Sony بر روی PS4 منتشر می‌شود. همچنین از تصویر روی جلد بازی هم رونمایی شده که در این بخش می‌توانید آن را مشاهده کنید. در صورت تمایل، می‌توانید اطلاعات بیشتری از شخصیت رفن در این بازی از طریق این صفحه به‌دست آورید.

منبع متن: pardisgame