همانند بسیاری از بازی‌های تیراندازی  آنلاین و رقابتی، عنوان Apex Legends نیز با بازی‌بازانی روبه‌رو است که به جای استفاده از کنترلرهای استاندارد و سنتی، از موس و کی‌بورد برروی کنسول‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از بازی‌بازان زمانی که باور داشتند با کاربرانی روبه‌رو هستند که به جای کنترلرهای اصلی از وسایل جانبی استفاده می‌‌کنند، این […]

سازنده‌ی Apex Legends نسبت به استفاده از موس و کی‌بورد برروی کنسول‌ها واکنش نشان داد

همانند بسیاری از بازی‌های تیراندازی  آنلاین و رقابتی، عنوان Apex Legends نیز با بازی‌بازانی روبه‌رو است که به جای استفاده از کنترلرهای استاندارد و سنتی، از موس و کی‌بورد برروی کنسول‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از بازی‌بازان زمانی که باور داشتند با کاربرانی روبه‌رو هستند که به جای کنترلرهای اصلی از وسایل جانبی استفاده می‌‌کنند، این موضوع را گزارش داده بودند ولی استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) تا به امروز واکنش قاطعی نسبت به این موضوع نشان نداده بود. با این حال، این استودیو امروز با انتشار پیامی بیان کرده که با استفاده‌ی کاربران کنسول‌ها از موس و کی‌بورد مخالف است و قصد دارد تحقیقات بیشتری را در این باره انجام دهد.

استودیوی ریسپاون این بار به سراغ صفحه‌ی بازی Apex Legends در وب‌سایت Reddit آمده و نسبت به بحث پیرامون استفاده از موس و کی‌بورد به جای کنترلرها واکنش نشان داده است. بحث پیرامون این موضوع بسیار قدیمی است و هنوز مشخص نیست که استودیوی ریسپاون چه زمانی اطلاعات بیشتری نسبت به تصمیم خود در این باره را با هواداران به اشتراک خواهد گذاشت ولی حداقل می‌دانیم که تحقیق در این باره آغاز شده است. استودیوی ریسپاون درباره‌ی استفاده از موس و کی‌بورد برروی کنسول‌ها بیان کرده است:

نظر ما در این باره چیست؟ پاسخ کوتاه به این سوال این است که ما این کار را نمی‌پذیریم. ما در حال بررسی و آزمایش راه‌ها و روش‌هایی در درون استودیو هستیم که به ما اجازه می‌دهد بازی‌بازانی که از این وسایل استفاده می‌کنند را شناسایی کنیم. در حال حاضر، این تنها چیزی است که می‌توانیم درباره‌ی این موضوع بگوییم ولی در آینده‌ی نزدیک درباره‌ی روش‌های تشخیص این افراد و تصمیمی که برای برخورد با آن‌ها اتخاذ کرده‌ایم، صحبت خواهیم کرد.

استودیوی ریسپاون از ارائه‌ی هرگونه توضیح بیشتر و یا پاسخ به سوالات بی‌شمار مطرح شده در ادامه‌ی این مطلب خودداری کرده است. البته کاربران بسیاری از این استودیو برای بیان مخالفت خود در زمینه‌ی استفاده از موس و کی‌بورد برروی کنسول‌ها و تلاش برای مقابله با این حرکت تشکر کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، بازی‌های مشابه از گذشته با چنین مشکلی روبه‌رو بوده‌اند و هر یک راه‌کار متفاوتی را برای حل این مشکل اتخاذ کرده‌اند. یکی از پرکاربردترین این روش‌ها، دسته‌بندی کاربران براساس نوع ورودی است. به عبارتی، بازی به صورت خودکار کاربرانی که از موس و کی‌بورد استفاده می‌کنند را شناسایی کرده و آن‌ها را در یک سرور مشخص و در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا دیگر کاربران کنسول‌ها نگران رویارویی با چنین افرادی نباشند. البته این روش با مشکلاتی نیز روبه‌رو است. برای مثال نرم‌افزارهایی وجود دارند که اطلاعات ورودی را تغییر داده و اجازه‌ی شناسایی صحیح کاربرانی که از موس و کی‌بورد برروی کنسول استفاده می‌کنند را نمی‌دهند.

بازی بتل رویال و رایگان Apex Legends هم‌اکنون برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، مطالعه‌ی نقد و بررسی این عنوان به قلم مصطفی زاهدی را به شما توصیه می‌کنم. علاوه بر این، شما می‌توانید دیگر اخبار مربوط به این بازی محبوب را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

منبع متن: gamefa