چندین سال پیش، شرکت بلیزارد (Blizzard) از یک بازی اکشن و مخفی کاری سوم شخص با نام StarCraft: Ghost رونمایی کرد. این عنوان مورد انتظار برای کنسولهای پلیاستیشن ۲ و گیمکیوب در حال توسعه بود و چندین تریلر و تصویر هیجان انگیز نیز از آن منتشر شد. اما بلیزارد در نهایت این بازی را لغو […]
چندین سال پیش، شرکت بلیزارد (Blizzard) از یک بازی اکشن و مخفی کاری سوم شخص با نام StarCraft: Ghost رونمایی کرد. این عنوان مورد انتظار برای کنسولهای پلیاستیشن ۲ و گیمکیوب در حال توسعه بود و چندین تریلر و تصویر هیجان انگیز نیز از آن منتشر شد. اما بلیزارد در نهایت این بازی را لغو کرد و تمرکز خود را برروی عناوین دیگری گذاشت.
حال به تازگی آقای مایک مورهایم (Mike Morhaime)، یکی از بنیان گذاران بلیزارد، در طی مصابحهای با وبسایت VG247 در مورد دلیل لغو کردن StarCraft: Ghost توضیحاتی را ارائه داد. وی اعلام کرد که این یک تصمیم سخت برای بلیزارد بود. با این حال، لغو کردن بازی در نهایت باعث شد تا با آزاد شدن بخش زیادی از منابع این شرکت، روند توسعهی عناوین دیگر بدون مشکل دنبال شود.
در آن زمان، World of Warcraft بشدت محبوب بود و ما بازیهای Diablo 3 و Starcraft 2 را نیز در حال توسعه داشتیم. ما متوجه شدیم که واقعاً امکان فراهم کردن شرایط برای موفقیت StarCraft: Ghost وجود ندارد؛ چراکه نمیتوانستیم منابع مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهیم. منابع ما به شکل فشردهای میان آن بازیها تقسیم شده بود. فرضاً اگر World of Warcraft و Ghost به طور همزمان به یک طراح شخصیت نیاز داشتند، کدام یک باید در اولویت قرار میگرفت؟ زمانی که آن پروژه را لغو کردیم، توانستیم از استعداد بالای آن تیم در محصولات دیگر استفاده کنیم و این موضوع واقعاً هم به ما کمک کرد.
منبع متن: gamefa