Cyberpunk 2077 را می‌توان یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی ویدئویی به شمار آورد. در اقدامی غافل‌گیر کننده طی کنفرانس E3 2019، شاهد رونمایی از تاریخ انتشار این عنوان بودیم. حال که تاریخ انتشار Cyberpunk 2077 مشخص شده است، بازی‌بازان بیشتر از پیش برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر از گیم‌پلی این عنوان لحظه شماری می‌کنند. […]

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز

Cyberpunk 2077 را می‌توان یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی ویدئویی به شمار آورد. در اقدامی غافل‌گیر کننده طی کنفرانس E3 2019، شاهد رونمایی از تاریخ انتشار این عنوان بودیم. حال که تاریخ انتشار Cyberpunk 2077 مشخص شده است، بازی‌بازان بیشتر از پیش برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر از گیم‌پلی این عنوان لحظه شماری می‌کنند. پاول ساسکو، طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Eurogamer، جزئیات جدیدی از گیم‌پلی آن را به اشتراک گذاشته است. با گیمفا و یک مصاحبه‌ی جذاب دیگر همراه باشید.

علیرغم اینکه نمایش بازی محبوب و مورد انتظار Cyberpunk 2077 جزو پربازدیدترین‌های کنفرانس E3 2019 بود اما در این نمایش شاهد گیم‌پلی بازی نبودیم و استودیوی سی‌دی پراجکت تصمیم گرفت تا امسال نیز دموی گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 را پشت درهای بسته به نمایش بگذارد. صرف نظر از اطلاعات جسته و گریته‌ای که از بازی طی روزهای اخیر منتشر شده است، جزئیات چندانی از گیم‌پلی این بازی در دسترس نیست. اگرچه قرار نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی دموی گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 در رویداد PAX West 2019 نمایش داده شود اما شادی برای شما نیز جالب باشد تا قبل از یان رویداد اطلعات بیشتری از گیم‌پلی بازی به دست آورید.

برهمین اساس وب‌سایت Eurogamer به تازگی مصاحبه‌ای را با پاول ساسکو (Paweł Sasko)، طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 انجام داده است. آقای ساسکو طی این مصاحبه در رابطه با موارد مختلفی از جمله گیم‌پلی و ماموریت‌های بازی، بخش چند نفره و حضور کیانو ریوز، بازیگر شخصیت Johnny Silverhand، صحبت‌هایی ارائه می‌دهد. شما را به مطالعه‌ی این مصاحبه‌ی جذاب دعوت می‌کنم.

شخصیت Johnny Silverhand که کیانو ریوز نقش آن را ایفا می‌کند، چه نقشی را رد بازی به عهده خواهد داشت؟

ساسکو: نقش وی بسیار مهم است. وی تقریباً از ابتدای بازی تا انتهای آن حضور دارد و می‌توان وی را یکی از قوس‌های اصلی داستان بازی به شمار آورد.

اگر شما به تریلر CGI که یک ماموریت واقعی با دید اول شخص در بازی است، نگاه کنید. شخصیت V معامله‌ای می‌کند تا این تراشه را به دست آورد. این کار بسیار ساده به نظر می‌رسد اما وی مجبور است برای اتمام این کار به مکان دیگری برود. مشخص می‌شود که رابطه‌ای میان Johnny Silverhand (با بازی کیانو ریوز) و این تراشه وجود دارد. حال در Cyberpunk 2077، شخصیت Johnny مُرده و در واقع به وسیله‌ی Adam Smasher به قتل رسیده است. اما شاهد هستیم که وی به مانند یک روح دیجیتالی دوباره بازگشته است. من نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد آن صحبت کنم زیرا باعث لو رفتن داستان بازی می‌شود.

یکی از دلایلی که انتشار بازی Cyberpunk 2077 در ماه آوریل سال آینده کمی زود به نظر می‌رسد این باشد که این بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز عرضه می‌شود؛ در این صورت آیا مدتی بعد، شاهد انتشار بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز خواهیم بود ؟

ساسکو: در حال حاضر ما بر‌روی پلتفرم‌های نسل حاضر کار می‌کنیم. اما مشخصا در آینده ممکن است به انتشار بازی Cyberpunk 2077 برروی پلتفرم‌های نسل آینده نیز فکر کنیم. اما در هر صورت این موضوعی است که باید در آینده در مورد آن تصمیم بگیریم و در حال حاضر تنها برروی پلتفرم‌های نسل حاضر مترکز هستیم.

یکی از چیزهایی که از بازی The Witcher 3 یاد گرفتیم، این بود که شما نباید کار ساخت نسخه‌های کنسولی را به تاخیر بیاندازید. بنابراین ما در تمام اوقات و در تمام مراحل یک نسخه در اختیار داریم که برروی هر پلتفرمی و با هر تنظیماتی قابل اجراست.  البته نسخه‌ی رده بالایی که ما در حال حاضر آن را نمایش می‌دهیم، بسیار با نسخه‌های کنسولی متفاوت است؛ کنسول‌های نسل فعلی در حال قدیمی شدن هستند. برای ما مهم است که این نسخه روان باشد و مطمئنا برروی پلتفرم‌های شما قابل بازی خواهد بود.

2077

آیا کیت توسعه‌ی نسل آینده را در اختیار دارید؟

ساسکو: متاسفم، نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.

استودیوی سی‌دی‌پراجکت پیش‌تر در رابطه با بخش چند نفره صحبت کرد. حال که تاریخ انتشار بازی مشخص شده است، شما می‌توانید تایید کنید که بازی Cyberpunk 2077 در هنگام انتشار، تنها دارای بخش تک نفره خواهد بود؟

ساسکو: بله صد در صد. ما در حال حاضر به طور جدی برروی بخش چند نفره کار نمی‌کنیم و تمرکز اصلی ما برروی بخش داستانی بازی است. ابتدا بخش داستانی بازی را تکمیل کرده و سپس در مورد بخش چند نفره فکر می‌کنیم. ما ساخت بخش چند نفره را تکذیب نمی‌کنیم اما در عین حال آن را تایید نیز نمی‌کنیم. اگر هم بخواهیم چنین محتوایی را بسازیم قطعاً مدتی پس از عرضه‌ی بازی در دسترس قرار خواهد گرفت. این تمام آن چیزی است که من می‌توانم به شما بگویم.

با توجه به آنچه از بخش Overworld شهر  Night City مشاهده کردیم، آیا این بخش، استایلی مشابه GTA Online خواهد داشت؟

ساسکو: در این رابطه در درون استودیو بحث‌هایی صورت گرفت اما در حال حاضر این چیزی نیست که ما برروی آن مشغول کار باشیم بلکه صرفا آن را آزمایش می‌کنیم تا شاید در آینده بتوانیم از آن استفاده کنیم.

دلیل خاصی وجود دارد که شما فعلاً از بخش چند نفره صرف نظر کردید؟

ساسکو: البته. منظورم این است که ما به خاطر داستان‌های خوب، شخصیت‌های فوق العاده، انتخاب‌ها و عواقب تصمیمات بازی شناخته شده هستیم. بنابراین این همان چیزی است که به سراغ آن خواهیم رفت و اگر هر تصمیمی گرفته شود، در راستای همین بخش است و از هر گونه تصمیم یا کاری که به این بخش لطمه بزند و یا به آن مربوط نباشد، خود‌داری می‌کنیم.

حال که تاریخ انتشار بازی مشخص شده، آیا قرار است تیم سازنده به صورت فشرده و بیش از حد معمول (Crunch time) به توسعه‌ی بازی ادامه دهد؟

ساسکو: تاریخ انتشار بازی دقیقا مطابق با مراحل ساخت بازی تنظیم شده است و بنابراین وقتی تاریخ انتشار بازی را مشخص کردیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم بازی را تا این زمان آماده‌ی عرضه کنیم. من گمان می‌کنم کمی جلوتر از آن‌چه هستیم که دیگران فکر می‌کنند. تقریبا یک سال دیگر باقی مانده و ما می‌دانیم در طول یک سال، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ خصوصاً با توجه به اینکه تیم بزرگ و با تجربه‌ای هستیم. بر همین اساس، اطمینان داریم که می‌توانیم بازی را در موعد مقرر آماده سازیم و خودمان را به کشتن ندهیم.

این یک مسئله‌ی پیچیده است ما این پروژه را دوست داریم و می‌خواهیم برروی آن کار کنیم تا به تجربه‌ی بهتری مبدل شود. اگر کسی به من بگوید که متوقف شوم و یا نیازی نیست که چنین کاری انجام دهم، من در پاسخ به او می‌گویم که می‌خواهم از این بازی چیز بهتری بسازم. آیا قرار است گزینه‌ی بدتر را انتخاب کنم؟ هرگز چنین کاری نخواهم کرد. تمام افرادی که اینجا کار می‌کنند نیز بر همین عقیده هستند. ما هرگز نخواهیم پذیرفت تا محصولی را عرضه کنیم که بی‌کیفیت باشد؛ هیچ‌وقت.

هیچ‌کس نخواهد گفت که این پروژه یک بازی بی‌کیفیت است. البته راه دیگری نیز وجود دارد اینکه شما ۱۰۰ ساعت در هفته کار کنید؛ ۱۰۰ ساعت در هفته وحشتناک است. پس به نظر می‌رسد باید باهوش باشید و گزینه‌ی درست‌ را انتخاب کنید. قسمت‌هایی در بازی وجود دارند که می‌توانید وقت زیادی را به آن‌ها اختصاص دهید؛ قسمت‌هایی که برای بازی‌بازان قابل مشاهده نیست. در عین حال چیزهای دیگری نیز هستند که اگر شما وقت بیشتری به آن‌ها اختصاص داده و بیشتر بر‌روی آن‌ها کار کنید، مطمئناً بازی‌بازان شما را تحسین خواهند کرد. فعالیت فشرده (Crunch time) یک اشتباه بزرگ در صنعت بازی‌های ویدئویی است که این صعنت باید عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد اما در مجموع یک موضوع بسیار پیچیده است.

محض اطمینان؛ شما که ۱۰۰ ساعت در هفته کار نمی‌کنید؟

ساسکو: در حال حاضر؟ خیر. اتفاقات زیادی در جریان مراحل تولید بازی رخ می‌دهند. من تجربه‌ی کار برروی ساخت هشت بازی را دارم و می‌دانم که اتفاقات رخ می‌دهند. شما تنها باید مشکلات را حل کرده و به مسیر خود ادامه دهید.

Cyberpunk 2077 الهامات زیادی از ژانر سایبرپانک گرفته است. آیا قرار است شاهد بازگشت ویژگی‌ها و المان‌های محبوب این سبک باشیم و اینکه آیا Cyberpunk 2077 قرار است چیزهای جدیدی به این سبک اضافه کند؟

ساسکو: سبک سایبرپانک تقریباً مرده است. راستش را بخواهید، از زمانی که ما بازی Cyberpunk 2077 را معرفی کردیم، شاهد انتشار محصولاتی در این سبک به مانند نسخه‌ی جدید فیلم Blade Runner و Altered Carbon که از نت‌فلیکس پخش شد، بودیم. این‌ موارد نشان می‌دهند که هنوز هم این سبک علاقه‌مندان خود را دارد اما دیگر تقریباً قدیمی شده و ما سعی کردیم تا آن را به‌روز‌ کنیم. ما به این نگاه کردیم که این سبک در دهه‌ی ۸۰ چگونه بود سپس به این فکر کردیم که این محتویات قرار است در ۵۰ سال آینده چگونه باشند و نتیجه‌ی نهایی را نیز مشاهده کردیم. هنگامی که وسیله‌‌ی نقلیه‌ی Quadbike را ساختیم، شخصی گفت « این وسیله‌ی نقلیه دقیقاً به مانند این است که شرکت آتاری یک اتومبیل بسازد » و این شگفت انگیز است. ما می‌خواهیم این سبک را برای مخاطبان جدید به‌روز کنیم و زیبایی‌های آن را به مخاطبان خود نمایش دهیم. Cyberpunk 2020؟ ما بازی را در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهیم کرد.

در دموی بازی، ما کلاس‌های مختلفی را مشاهده کردیم. آیا قرار است شخصیت‌های بازی با توجه به کلاسی که انتخاب شده با ما به طور متفاوتی رفتار کنند و آیا غیر از باز شدن دیالوگ‌های اضافه، مزیت دیگری نیز به همراه دارند؟

ساسکو: در بازی The Witcher 3 ما داستان شاخه‌‌دار را در دنیای جهان باز قرار دادیم و گیم‌پلی شاخه‌‌دار را به آن افزودیم. بنابراین بر اساس کلاس‌ انتخاب شده در بازی، شما قادر به انجام کارهای متفاوتی هستید. شخصیت بازی، قدرت‌ها و مهارت‌هایی که وی در اختیار دارد، در داستان و به طور کلی اتفاقات بازی تاثیرگذار خواهد بود. اگر شما کلاس مهندس (engineering) را انتخاب کنید، مهارت‌هایی به دست می‌آورید که می‌توانند نتایج متفاوتی را در مقایسه با مهارت‌های معمولی در بازی رقم بزنند. این موضوع یک مساله‌ی عادی در بازی است. در بسیاری از ماموریت‌های بازی با چنین مواردی مواجه خواهید شد که باید با داستان آن هم‌خوانی داشته باشند. در هر صورت ما اطمینان می‌دهیم که بازی‌بازان با توجه به سبک بازی که انتخاب می‌کنند، پاداش‌های متفاوتی به دست آورند.

شما اشاره کردید که سیستم کلاس‌های ساده‌ای در اختیار دارید، منظور از ساده چیست؟

ساسکو: ما مطمئن می‌شویم که اهمیتی ندارد چقدر ساخت (بیلد) شخصیت شما پیچیده است، شما همیشه قادر هستید بازی را بدون هیچ دغدغه‌ای تجربه کنید. همیشه یک راهی برای حل مشکل و برای اتمام ماموریت مورد نظر پیدا می‌کنید. اگرچه بعضی از شاخه‌ها ممکن است در دسترس نباشند اما شما می‌توانید ماموریت مورد نظر را به یک نحوی انجام دهید؛ کار دشواری به نظر می‌رسد اما قطعاً سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

سال گذشته من در مورد بازدید از مکان‌هایی در خارج از شهر Night City پرسیدم و در پایان دموی امسال نیز نگاه کوتاهی داشتیم به Cyberspace. آیا این همان چیزی است که شما سال گذشته به آن اشاره داشتید؟

ساسکو: Cyberspace یک مکان بسیار خطرناک است. همان‌طور که در دموی امسال مشاهده کرده‌اید، شما برای وارد شدن به آن، به پشتبانی افرادی با کلاس Netrunner احتیاج دارید. شما در درون یک وان حمام مملو از یخ دراز کشیده‌اید زیرا بدن شما تبدیل به یک پردازشگر می‌شود و شما نیاز دارید تا قدرت مورد نیاز خود را تامین کنید. بر همین اساس، شما در برخی از مراحل بازی به Cyberspace دسترسی خواهید داشت و در برخی موارد نیز قادر هستید تا به کاوش در آن بپردازید.

اما بازی فقط در Nigh City جریان ندارد و تنها به این شهر خلاصه نمی‌شود. محیطی اطراف این شهر را احاطه می‌کند که Badlands نام دارد. شما می‌توانید شهر را ترک کرده و به کاوش در آن مناطق بپردازید، مشاهده کنید که بیرون از شهر به چه شکل است و ….؛ بیرون از شهر بسیار زننده به نظر می‌رسد. اما در هر صورت ماموریت‌هایی در Badlands وجود دارد که شما باید آن‌ها را انجام دهید، قراردادهایی که می‌توانید آن‌ها را قبول کنید و البته مطمئناً برخی از مراحل داستانی بازی شما را مجبور می‌کنند که به آن‌جا بروید. البته سوپرایزهای دیگری نیز در آن‌جا وجود دارد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود. شما می‌توانید تمامی اخبار مربوط به این بازی محبوب و مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود. شما می‌توانید تمامی اخبار مربوط به این بازی محبوب و مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

منبع متن: gamefa