رئیس Platinum Games: کنسول‌های PS5 و Xbox Scarlett تفاوت بزرگی در مقایسه با نسل قبل ندارند

نسل بعدی کنسول‌ها نزدیک هستند و به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که منتظر آن‌ها و چیزهایی که با خود به‌همراه دارند نباشد اما افرادی را می‌بینیم که چندان برای آن‌ها هیجان‌زده نیستند. برای مثال، آتسوشی اینابا، رئیس Platinum Games یکی از این‌هاست.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، اینابا در مصاحبه با VGC راجع به کنسول‌های نسل بعد صحبت کرد و معتقد است PS5 و Xbox Scarlett تغییر بزرگی برای این صنعت ایجاد نمی‌کنند. او می‌گوید کنسول‌ها دیگر مثل قبل چیپ‌های مخصوص و انحصاری خودشان را مورد استفاده قرار نمی‌دهند و در نتیجه از آنجا که دیگر با استفاده از چیپ‌های اختصاصی نمی‌توانند سخت‌افزار مخصوص خودشان را داشته باشند، هیچ تفاوت بزرگی به‌وجود نمی‌آورند چون وسایل آن‌ها از قبل در بازار وجود داشته است. به همین ترتیب اینابا می‌گوید به سختی می‌توان برای این کنسول‌ها هیجان‌زده بود.

وقتی از اینابا درباره نظر او راجع به برنامه‌های سونی و مایکروسافت برای نسل بعد سوال شد، وی پاسخ داد: "مشکلی ندارند و با همین حرف منظور من این است که مطمئنم کارها سریع‌تر پیش می‌روند، گرافیک‌ها بهتر خواهند بود و شاید با مدت زمان کمتر صفحه‌های بارگذاری اوضاع راحت‌تر شود... این برای مصرف‌کننده خوب است.

اما کاملا صادقانه بگویم، در مقایسه با نسل قبل تفاوت بزرگی نیستند و همان بهبودهای مشابه هر کنسول جدید را دارند. اگر از من می‌پرسید، این‌ها چیزی نیستند که بخواهند خللی به‌وجود آورند یا فوق‌العاده نوآورانه باشند.

سخت‌افزارهای بازی‌ مربوط به چیپ‌های سفارشی بودند که نمی‌شد روی PC از آن‌ها استفاده کرد. حال که به آن‌ها نگاه کنید، می‌بینید آن‌ها فقط چیزهایی که از قبل وجود داشته‌اند را استفاده می‌کنند. برای مثال، Switch یک Tegra است که از قبل موجود بوده و سایر کنسول‌ها هم چیپ‌ها و کارت‌های گرافیکی بسیار مشابه‌ای به PC را در خود دارند اما شاید مقدار کمی به‌روزتر باشند. هیچ‌یک از این‌ها به آن سخت‌افزار کنسول حس منحصر به‌فرد بودن نمی‌دهد."

در نتیجه، اینابا بیشتر برای چیزی مثل Stadia هیجان‌زده‌تر است که ایده‌ها و فناوری‌های جدیدی با خود به‌همراه دارد:

"به‌سختی می‌توان برای چیزهایی که از قبل وجود داشته‌اند هیجان‌زده شد. به همین دلیل پلتفرم‌های ابری برای من نمایان‌گر نوآوری و چیزی بسیار متفاوت هستند. آن‌ها پلتفرم‌هایی محسوب می‌شوند که برای‌شان هیجان‌زده‌ام و احساس می‌کنم نوآوری بیشتری در آن‌ها وجود دارد."

هنوز بیش از یک سال تا Xbox بعدی (و احتمالا PS5) فاصله داریم بنابراین شانس آن وجود دارد تا سازنده کنسول‌ها طراحی‌ها و ایده‌های جدید سخت‌افزاری را معرفی کنند که کنسول‌های‌شان را از یکدیگر متفاوت سازد اما با توجه به ترندهای امروزی این صنعت، بعید به‌نظر می‌رسد.

منبع متن: pardisgame