مدت زمان زیادی تا عرضه‌ی نسل بعدی کنسول‌های بازی نمانده و البته، این کنسول‌ها تنها چیزی نیستند که شرکت‌های چون Microsoft و Sony در حال آماده شدن برای رونمایی شدنشان هستند. شرکت Sony تا به حال چندین بار به این موضوع اشاره کرده است که نسخه‌ی بعدی هدست واقیعت مجازی PlayStation VR همراه با کنسول PlayStation 5 عرضه خواهد شد. اکنون به نظر می‌رسد که قرار است این دستگاه واقعیت مجازی در مدل‌های مختلفی عرضه شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، وب سایت Venture Beat به تازگی اعلام کرده است که طی صحبتی با دامینیک مالینسون (Dominic Mallinson)، معاون ارشد ریاست بخش PlayStation شرکت Sony در رویداد Collision 2019 که در تورنتو برگزار شد، داشته‌اند احتمالا هدست واقعیت مجازی PlayStation VR 2 در مدل‌های مختلفی عرضه شوند و شاید حتی یک مدل بی سیم نیز از آن در دست ساخت باشد.

مالینسون در این رابطه اعلام کرده است: "به طور مثال من پیش از این درباره‌ی مدل بی سیم این هدست صحبت کرده‌ام. اتفاقا ساخت این مدل، کار آسانی هم هست. فرض کنید اینجا یک هدست با سیم دارید، بعد شما می‌توانید سیم آن را حذف کنید و یک مدل بی سیم از آن عرضه کنید، و آن وقت شما دایره وسیع‌تری برای بازی کردن خود دارید. یا حتی یک مدل اولیه و مقدماتی و یک مدل پیشرفته و با قدرت بیشتر، مانند کاری که ما با کنسول PlayStation 4 انجام دادیم و اکنون می‌خواهیم آن را در PlayStation VR آزمایش کنیم."

مالینسون همچنین درباره‌ی ردیابی از طریق خیره شدن و اینکه این قابلیت چه تغییری می‌تواند در بازی‌ها ایجاد کند، صحبت کرد. البته او هیچ حرفی راجع به اینکه این قابلیت در مدل‌های بعدی PlayStation VR پیاده سازی می‌شود یا نه، نزد.

او در این رابطه نیز گفت: "ما کم کم داریم این چنین قابلیتی را در یکسری از رویدادهای صنعتی بر روی دستگاه‌ها انجام شده، مشاهده می‌کنیم. من فکر می‌کنم که این قابلیت بیشترین پتانسیل را دارد تا بتواند تجربه‌ی کار بر را از واقعیت مجازی تغییر دهد و به یک سطح اساسی برساند. فکر می‌کنم که شکسپیر در جایی می‌کفت: "چشم‌ها پنجره‌ای هستند به سوی روح ما". از نظر من چشم‌ها می‌توانند پنجره‌ای به سوی افکار ما نیز باشند. من معتقدم که با ارتباط چشمی، ارتباط انسان‌ها بسیار ارزشمندتر می‌شود.

پس منظور من از ردیابی با خیره شدن چیست؟ منظور من این است که تکنولوژی اکنون می‌توانند متوجه شود که شما به کدام نقطه از آن دنیای مجازی نگاه می‌کنید. نقطه‌ی توجه شما چیست؟ ما می‌توانیم آن را بفهمیم و به آن لایه‌ها و چیزهای بیشتری اضافه کنیم. ما می‌توانیم با استفاده از چشم شما خیلی کارها انجام دهیم. ما با بیومتریک می‌توانیم بفهمیم شما به چه کسی نگاه می‌کنید. ما می‌توانیم چشم و مردمک شما را ببینیم و با آن این کارها را انجام دهیم. این قابلیت می‌تواند برای تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار مهم باشد و کارهای بسیار جالبی می‌توان با آن انجام داد."

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR هم اکنون قابل دسترس است و شما می‌توانید با استفاده از آن و داشتن یک یک کنسول PlayStation 4 یا PlayStation 4 Pro بازی‌های جالب و هیجان انگیزی را تجربه کنید.

منبع متن: pardisgame