Playdate

دستگاه Playdate یک سیستم بازی قابل حمل است که شرکت Panic آن را ساخته و در اوایل سال 2020 وارد بازار می‌کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Kotaku این دستگاه یک صفحه‌ی سیاه و سفید براق بدون نور پس زمینه دارد. همراه با دکمه‌های چهار جهت حرکتی و دو دکمه‌ی A و B این داستگاه دارای یک اهرم چرخشی است که در قسمت سمت راست دستگاه تعبیه شده است. دارندگان دستگاه Playdate به جای آنکه برای دستگاه بازی بخرند، "فصل" برای 12 بازی سورپرایزی به مدت 12 هفته از طرف سازندگان Katamari Damacy یعنی "کیتا تاکاهاشی"(Keita Takahashi) و "بنت فودی"(Bennett Foddy) دریافت می‌کنند.

Panic یک شرکت تولید کننده‌ی بازی‌ و نرم افزار‌های تحت وب برای گوشی‌های هوشمند است و بازی ماجراجویی Firewatch را ساخته است پس ساختن یک کنسول دستی از این شرکت کار عجیبی بوده است. طراحی زرد جعبه مانند این دستگاه، توسط Stockholm انجام شده است و ایده‌ی آن از Pikachu گرفته شده است که اهرم Playdate همان دم Pikachu است.

Playdate

نکته‌ی جالب‌تر از اهرم صفحه نمایش دستگاه است. در این دوران که همه سعی می‌کنند از تصاویر با کیفیت و تمام رنگی استفاده کنند، Playdate از یک صفحه‌ نمایش سیاه و سفید بهره می‌گیرد. Panic صفحه نمایش را 420*400 با LCD کم مصرف و "خیلی صاف و شفاف" توصیف می‌کند که ساخته‌ی شرکت Sharp می‌باشد. Playdate طبق گقته‌های سازندگانش در مقابل نور آفتاب خیلی قشنگ می‌باشد و همچنین این صفحه نمایش نور پس زمینه ندارد پس بازی کردن در تاریکی با آن مشکل می‌باشد.

اینکه مخاطبان این دستگاه چه کسانی هستند هنوز مشخص نیست. قیمت این دستگاه 149 دلار است که طبق گفته‌ی Panic شامل فصل بازی‌ها نیز می‌باشد. که این فصل شامل 12 بازی است که به مدت 12 هفته در اختیار دارندگان قرار می‌گیرد. هر وقت یک بازی به سیستم اضافه شود یک نور بر روی Playdate چشمک می‌زند. ایده به این گونه است که بازی‌ها به صورت سورپرایزی بر روی سیستم قرار می‌گیرند.

Panic برای خلق بازی‌هایش از سازندگان ماهری استفاده کرده است. "بنت فودی"(Bennett Foddy) و "شان اینمن"(Shaun Inman) و "زک گیج"(Zach Gage) برای این دستگاه بازی درست می‌کنند اما هنوز مشخص نیست که بازی‌ها چی هستند. اما Panic از بازی "کیتا تاکاهاشی" به نام Crankin’s Time Travel Adventure خبر داده است. خبر رسمی به این صورت است:

"این بازی از اهرم به عنوان کنترل جریان زمان استفاده می‌کند یعنی در زمان می‌توان به عقب و جلو رفت. اما هدف شما در بازی چیست؟ باید Crankin را به قرار عاشقانه با Crankette برسانید در حالی که در مسیر با مانع‌هایی (که بطور مداوم افزایش پیدا می‌کنند) برخورد می‌کنید. این مانع‌ها کنترل زمان بر روی آن‌ها تاثیر ندارد. آیا Crankin در زمان مشخص شده به محل قرار می‌رسد؟ (خطر اسپویل شدن داستان!!!) جواب: نمی‌رسد."

هنوز اطلاعات کاملی در مورد بازی وجود ندارد اما اینطور به نظر می‌رسد که Panic دست به کار خلاقانه‌ای زده است و می‌تواند سیستم جالبی از آب در بیاید.

در پایان می‌توانید تصاویری از بازی Crankin’s Time Travel Adventure را مشاهده کنید:

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

Crankin’s Time Travel Adventure

منبع متن: pardisgame