امروز دو قطب بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی سونی و مایکروسافت اعلام کردند که در حیطه‌ی استریم (Stream) و محتوای ابری (Cloud Services) اقدام به همکاری کرده‌اند و در آینده شاهد همکاری این دو شرکت خواهیم بود. شاید همیشه بین طرفداران سونی و مایکروسافت اختلافی باشد و هر کدام تلاش کنند تا قدرت شرکت محبوب […]

اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند

امروز دو قطب بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی سونی و مایکروسافت اعلام کردند که در حیطه‌ی استریم (Stream) و محتوای ابری (Cloud Services) اقدام به همکاری کرده‌اند و در آینده شاهد همکاری این دو شرکت خواهیم بود.

شاید همیشه بین طرفداران سونی و مایکروسافت اختلافی باشد و هر کدام تلاش کنند تا قدرت شرکت محبوب خود را به رخ دیگری بکشد ولی بیایید به خود این دو شرکت نگاهی بیندازیم. پس از سال‌ها، بالاخره شاهد آن هستیم که بین این دو شرکت بزرگ توافقی امضا شده است و همکاری بزرگی بین آن‌ها در حیطه‌ی استریم و محتوای ابری صورت خواهد گرفت.

در صفحه‌ی رسمی شرکت مایکروسافت چنین اعلام شده است که برای کشف و توسعه‌ی قدم بعدی در حیطه‌ی فضای ابری در Microsoft Azure و البته بخش استریم، این شرکت با سونی همکاری خواهد کرد. همچنین مرکز اطلاعات Microsoft Azure در شرکت مایکروسافت، برای بخش استریم بازی‌های سونی نیز استفاده خواهد شد. مایکروسافت چنین اعلام کرده است:

با همکاری یکدیگر، ما می‌توانیم تجربه‌ای بهتر، کامل‌تر و پیشرفته‌تری را نسبت به قبل در بخش سرگرمی‌ها به بازی‌بازان ارائه دهیم.

قابل ذکر است که این دو شرکت در بخش هوش مصنوعی نیز با یکدیگر همکاری‌ خواهند داشت. مدیرعامل شرکت مایکروسافت چنین می‌گوید:

سونی همیشه در بحث سرگرمی‌ها و تکنولوژی، جزو پرچمداران محسوب می‌شد. همکاری و توافقی که امروز امضا شد، برگی جدید در تاریخ نوآوری را ورق می‌زند. همکاری شرکت ما و سونی، قدرت Azure و هوش مصنوعی آن را به سونی منتقل می‌کند و باعث می‌شود تا تجربه‌ی جدیدی به بازی‌بازان ارائه شود.

آقای فیل‌ اسپنسر (Phil Spencer) نیز در این میان با انتشار توییتی اعلام کرده‌ که امیدوار است همکاری بین این دو شرکت بتواند اهداف و جاه‌طلبی‌های مشترک هر دو شرکت را محقق کند، در کنار آن بازی‌بازان نیز سود بالایی از این همکاری ببرند:

برای همکاری با سونی و تحقق اهداف و جاه‌طلبی‌ها مشترکمان بسیار هیجان‌زده‌ام. امیدوارم که این موضوع باعث شود بازی‌بازان نیز خوشحال شده و وضع بهتری داشته باشند.

هنوز برای قضاوت بسیار زود است؛ چرا که اصلا نمی‌دانیم این همکاری به چه بخش‌هایی کشیده می‌شود. اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، بحث‌ کنسول‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس کاملا برای ما مبهم هستند و اطلاعاتی در رابطه با آینده‌ی این دو کنسول در دست نیست. احتمالا در آینده، هر دو شرکت قصد داشته باشند تا وارد صنعتت استریم شوند؛ آن‌ هم به صورت کاملا جدی و پیشرفته‌تر از هر زمان دیگر. همین موضوع می‌تواند زنگ خطری برای توسعه‌دهندگان پلتفرم استیدیا توسط شرکت گوگل باشد. هر کدام از شرکت‌های سونی و مایکروسافت به خودی خود بسیار قدرتمند هستند، اکنون که با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند، حریفی به مراتب خطرناک‌تر و قوی‌تر برای گوگل محسوب می‌شوند.

به نظر می‌رسد که آینده‌ی بازی‌های ویدئویی قرار است که از اکنون وارد دوره‌ی جدیدی بشود. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این موضوع چگونه قرار است هنر هشتم را منقلب کند.

منبع متن: gamefa