گزارش: کمپانی‌های Sony و Microsoft برای تولید بازی‌های ویدئویی و سرویس‌های ابری با یکدیگر همکاری خواهند کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، کمپانی‌های Sony و Microsoft اعلام کردند که قصد شراکتی استراتژیک را دارند که شامل تکنولوژی، اشتراک گذاری اطلاعات و زیز ساخت‌های به اشتراک گذاشته شده می‌شود. در حالی که این اعلامیه، به صورت مشخص به برندهای Playstation و Xbox اشاره نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که این شراکت غیرمنتظره بر روی پلتفرم‌های سرگرمی مصرف کننده از جمله گیمینگ، تمرکز می‌کند.

به ویژه اینکه توافق صورت گرفته می‌گوید که این دو شرکت، راه‌حل‌های ابری(سرویس‌های ابری) آینده را مشترکا بر روی برنامه‌ی کامپیوتری Microsoft Azure توسعه خواهند داد. همچنین، طبق توافق انجام شده، Sony از برنامه‌ی Microsoft Azure برای بازی و محتوای سرویس‌های گیمینگ خودش و ساخت ابزار بهتر برای تولیدکنندگان محتوا، استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، غول‌های ژاپنی و آمریکایی متعهد شدند که در زمینه‌ی برخی قطعات و هوش مصنوعی، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

رئیس کمپانی Sony آقای "کنیچیرو یوشیدا" در مورد این توافق‌نامه می‌گوید:"خود Playstation از طریق ترکیب خلاقیت و تکنولوژی رخ داد. ماموریت ما این است که به صورت پیوسته، با همدیگر و با یک محیط ابری که بهترین تجربه‌ی ممکن را در هر جا و هر مکانی تضمین می‌کند، Playstation را به پلتفرمی که به ارائه‌ی عمیق‌ترین و بهترین سرگرمی‌ها ادامه می‌دهد؛ توسعه دهیم. برای سال‌های زیاد، Microsoft یک شریک کلیدی کسب و کار برای ما بوده است، البته دو کمپانی در برخی زمینه‌ها نیز سال‌هاست که رقیب یکدیگر می‌باشند. من اعتقاد دارم که توسعه‌ی راه‌حل(سرویس‌‌های) ابری توام ما، کمک شایانی به پیشرفت محتوای تعاملی می‌کند."

آقای "ساتیا نادلا" رئیس کمپانی Microsoft نیز اینگونه نظر خود را در مورد این توفق به اشتراک گذاشت:

"Sony همیشه در زمینه‌های تکنولوژی و سرگرمی، پیشقدم بوده است و همکاری‌ای که ما امروز اعلام کردیم، بر روی همین تاریخچه‌ی نوآوری‌ها بنا شده است. شراکت ما، قدرت نرم‌افزارهای Azure و هوش مصنوعی Azure را برای Sony به ارمغان می‌آورد تا تجربه‌های گیمینگ و سرگرمیِ جدیدی را به کاربران ارائه دهد."

 

آقای "فیل اسپنسر" نیز نظر خود را در توئیتر اینگونه بیان کرد:"درمورد موقعیت‌هایی که با Sony پیش روی ماست تا جاه‌طلبی‌های دو حانبه‌ی مان را دنبال کرده و پلیرهای سرتاسر دنیا رو خوشحال کنیم، هیجان‌زده می‌باشم."

البته این همکاری به تازگی اعلام شد و نایج آن، بعدها آشکار خواهد شد. احتمالا این همکاری، باعث بهبود سرویس Playstation Now و یا توسعه‌ی بهتر پلتفرم استریمینگ Microsoft یعنی XCloud باشد. در پایان لطفا دیدگاه خود را در مورد این همکاری به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame