یکی از مهم‌ترین انحصاری‌های PlayStation 4 در سال 2019 و اولین ساخته Bend Studio پس از هفت سال بالاخره قرار است عرضه شود. Days Gone یک جهان آزاد زامبی محور است که اولین بار در  E3 2016 به نمایش در آمد. بازی ابتدا قرار بود در سال 2018 منتشر شود اما عرضه آن با یک تاخیر غافلگیر کننده و طولانی مدت ابتدا به 22 فوریه 2018 (پنج‌شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۶) و سپس به 26 آوریل (پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) موکول شد. دیگر چیزی به عرضه Days Gone باقی نمانده و طبق معمول سایت‌ها و مراجع مختلف در حال انتشار بازخوردهای خود از تجربه این بازی هستند. در ادامه خواهیم دید که این بازی مورد انتظار تا چه حد توانسته انتظارات را برآورده کند.

PlayStation LifeStyle 9

Days Gone به تمامی انحصاری‌های PlayStation نگاهی داشته اما هرگز این قصد را ندارد که پا جای پای عنوان دیگری بگذارد. با وجود همه بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که به راحتی می‌توانید بازی را با آنها مقایسه کنید اما Days Gone ایده‌های خود را به نحوی مدیریت کرده که با همه شباهت‌ها همچنان هویت منحصر به فردی دارد. هر چه که بیشتر بازی را تجربه کردم، بیشتر عاشقش شدم تا زمانی که در نهایت این سفر طولانی را به پایان رساندم هر چند که دوست نداشتم این ماجراجویی به پایان برسد. سم ویتور در نقش دیکون اس تی جان درخشان ظاهر شده و سفر او به سوی انسانیت، بقا، درک حقیقت وجود خود در دنیای مرگبار با یک موتور سیکلت تجربه خاطره‌انگیزی است که نباید از دست بدهید.

Game Informer 7.8

Days Gone ساختار گیم پلی جذابی دارد. کمبود تجهیزات و تهدید همیشگی زامبی‌ها همواره مرا در شرایط چالش برانگیزی قرار می‌داد تا زمانی که بتوانم راهی برای فرار پیدا کنم. اما ناتوانی در ارائه داستانی قدرتمند و همینطور در استفاده از ظرفیت جهان بازی، آنرا به عنوانی از محدودیت‌ها و فرصت‌های از دست رفته تبدیل کرده است.

TrustedReviews 7.5

Days Gone ایده‌های جذاب زیادی دارد، مانند مبارزه‌ با موج‌های عظیمی از زامبی‌ها که لحظات هیجان انگیزی را بوجود می‌آورد. اما متاسفانه این لحظات فوق العاده، ماندگار نیستند و توسط ماموریت‌های عادی، داستانی نه چندان جذاب و مشکلات فنی بسیار محاصره شده‌اند و Days Gone را از تبدیل شدن به یک بازی زامبی‌محور به یاد ماندگی باز داشته‌اند.

GamesRadar+ 7

Days Gone یک جهان آزاد زامبی محور درگیر کننده و جذاب است اما مشکلاتی دارد.

IGN 6.5

به نظر می‌رسد که Days Gone بی‌جهت کش داده شده است، مانند فیلمی که بی دلیل و بی آنکه لزومی وجود داشته باشد باشد یک ساعت طولانی‌تر از حد معمول است. بازی شما را پس می‌زند و نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد، اما شما را با لحظات هیجان انگیزی از درگیری با موج‌های زامبی‌ها و گاه و بی گاه هم با مبارزات نقسگیری همراه می‌کند. در وجود Days Gone می‌توان عنوان خوبی را پیدا کرد که در یک خط داستانی پر پیچ و خم و بی هدف و ماموریت‌های تکراری دفن شده و تنها می‌تواند شما را مجبور کند که کارهای مختلفی را بدون توجه به ریزه کاری‌هایی که در صورت دیده شدن می‌توانستند به بازی شخصیت بهتری دهند، انجام دهید.

 Gameblog.fr 6 

بی شک Days Gone داستان و شخصیت‌های خوبی دارد که دنبال کردن آنها برای بازیکنان لذت‌بخش است. اما ماموریت‌ها و گیم پلی آن به شدت تکراری هستند، هوش مصنوعی بیش از حد احمقانه است و ایرادها و مشکلات فراوانی هم (حتی بر روی PS4 Pro) دارد.

Gamespot 5

کارهای زیادی در Days Gone انجام دادم. برای مثال لانه تک تک جهش یافته‌ها را به آتش کشیدم، تک تک اردوگاه‌های غارتگران را پاکسازی کردم، موتور سیکلتم را تا جای ممکن ارتقا دادم، چند تا از موج‌های جهش یافته‌ها را هم نابود کردم. درست مثل دیکون و سارا به راهم ادامه دادم به این امید که چیزی پیدا کنم یا در جریان یک موضوع جذاب، رضایت‌بخش و یا یک نتیجه تاثیر گذار قرار بگیرم اما در پایان همه این کارها بیهود بودند.

Slant Magazine 3

بازی از حداقل امکاناتی که از یک پروژه پر هزینه انتظار می‌رود برخوردار است و در عین حال یک تجربه خسته کنند و پوچ است.

میانگین امتیاز بازی در Metacritic براساس 73 نقد: 72

منبع متن: pardisgame