بازی موردانتظار Days Gone، فردا به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. به رسم دیگر بازی‌های روز، به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است. اینطور که پیداست، این بازی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عملکرد نسبتاً ضعیفی داشته است. در ادامه با بررسی نقدهای بازی، با ما […]

امیدهای از دست رفته | نقدها و نمرات بازی Days Gone منتشر شد

بازی موردانتظار Days Gone، فردا به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. به رسم دیگر بازی‌های روز، به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است. اینطور که پیداست، این بازی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عملکرد نسبتاً ضعیفی داشته است. در ادامه با بررسی نقدهای بازی، با ما همراه باشید.

Days Gone نام جدیدترین بازی انحصاری سونی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ است که استودیوی سونی بند (SIE Bend Studio) وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است. این بازی اکشن و ماجراجویی که در فضایی آخرالزمانی جریان دارد، با استفاده از موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ توسعه یافته است. بازیکن در این بازی، کنترل شخصیتی به نام دیکون سنت جان (Deacon St. John) – با نفش‌آفرینی سم ویتور (Sam Witwer) – را بر عهده می‌گیرد که یک شکارچی جایزه‌بگیر است و زندگی در جاده و رانندگی با موتور سیکلتش را به چیزهای دیگر ترجیح می‌دهد. وقایع بازی دو سال پس از وقوع یک بیماری همه‌گیر جریان دارد؛ جایی که تقریباً بیشتر انسان‌ها کشته شده‌اند و میلیون‌ها نفر از آنان نیز به موجوداتی با نام «فریکرها» تبدیل شده‌اند. فریکرها در حقیقت نوع پیشرفته‌ای از زامبی‌ها هستند که به سرعت در حال رشد هستند. در دموی نمایشی بازی در رویداد E3 2016 شاهد معرفی دو دسته از فریکرها بودیم: Newts و Hordes. در دموی E3 2017 نیز گرگ‌ها و خرس‌ها به عنوان دشمن انسان‌ها معرفی شدند و همچنین تائید شده است که انسان‌ها نیز به نوعی با یکدیگر در حال نزاع هستند.

بازیکن می‌تواند از طریق راه‌های مختلفی بازی را پیش ببرد؛ چه به صورت مخفی‌کاری و چه به صورت مبارزه مستقیم با دشمنان با استفاده از سلاح‌های متنوع. سیستم آب و هوای پویا و چرخه روز و شب نیز در این بازی وجود دارد که باعث شده فریکرها در روز، ضعیف‌تر و کَندتر از شب باشند. وسیله نقلیه اصلی دیکون، موتور سیکلت اوست که می‌توانید از نظر پارامترهای مختلف، به تغییر و ارتقای آن بپردازید. همچنین بازیکنان قادر خواهند بود تا به ساخت و ساز آیتم‌های جدید نیز بپردازند.

در ادامه به بررسی نقدها و نمرات منتشر شده از بازی Days Gone پرداخته‌ایم: لازم به ذکر است که با انتشار نقدهای بیشتر از بازی، این مطلب نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

Video Chums: 88/100

Days Gone واقعاً یک بازی اکشن، ماجراجویی و جهان بازِ پر زرق و برق است. این بازی چیز زیادی ارائه نمی‌دهد اما همان چیزی که ارائه می‌دهد نیز شامل ساعت‌ها گیم‌پلی هیجان‌انگیز و رووایت داستان چندلایه است.

Wccftech: 84/100

Days Gone استودیوی سونی بند را بار دیگر بین همه بازی‌بازان پلی‌اسیتشن مطرح می‌کند. اگرچه این بازی حاوی نو‌آوری معناداری از لحاظ جهان باز و مکانیک‌های گیم‌پلی نمی‌شود، اما هنوز هم یک بازی سرگرم‌کننده است که گرافیکی شگفت‌انگیز دارد و داستان عالی و شوکه‌کننده آن در کنار فهرست شخصیت‌های جذابش، می‌تواند دلیل خوبی برای دنباله‌ی ماجراهای دیکون سنت جان باشد.

Everyeye.ir: 82/100

چه خوب چه بد، Days Gone فراتر از انتظارات است. استودیوی بند تماماً برروی طرح جدیدترین ساخته‌اش تمرکز دارد، گاهی‌اوقات حتی از گیم‌پلی نیز برای روایت داستان این بازیِ بقا زده می‌شود. با این حال، Days Gone هنوز هم یک تجربه منحصر به فرد است

The Escapist: 80/100

Days Gone یک تقلید احساسی از نیهیلیسم آخرالزمالنی ارائه می‌دهد.

Vandal: 80/100

Days Gone به واسطه بستری زیبا، ایده‌هایی جذاب و داستانی خوب یک بسیار بسیار لذت‌بخش است اما استودیوی سونی بند به خوبی از این پتانسیل‌ها بهره نبرده است. این بازی چیزهای زیادی از ماجراجویی‌های جهانِ باز گرفته اما انتظارات را برآورده نمی‌سازد. به طور کلی، این بازی عنوانی سرگرم‌کننده و خوب است اما به خوبی بلندپروازی‌های خود نیست.

Hardcore Gamer: 80/100

مانند راه‌های پر پیچ و خم Farewell Wilderness که همزمان هم پرخطر است هم آرامش‌بخش، Days Gone نیز سفری با طیف وسیعی از انواع احساسات است. اگرچه بازی قرض‌های زیادی از دیگر عناوین جهان باز گرفته، اما استودیوی بند موفق شده تا مجموعه‌ای را ارائه دهد که بیشتر از هر کدام از بخش‌هایش می‌ارزد.

IGN Italia: 80/100

محیط‌های لوکس و تعدد محتوا بازی Days Gone را به یک انتخاب خوب برای دوست‌داران عناوین جهانِ باز تبدیل می‌کند. اما ماجراجوییِ بلندپروازانه‌ای که سونی بند ساخته، بیشتر از مشکلات آزاردهنده و کاستی‌های زیرپوستی است.

Eurogamer Italy: 80/100

انحصاری جدید سونی از یک شاهکار خیلی فاصله دارد، اما هنوز هم قابل توجه است.

Game Revolution: 80/100

Days Gone بهتر از دیگر بازی‌هایِ زامبی‌محور چند سال اخیر است. این عنوان نمی‌تواند نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 را شکست دهد اما هنوز هم سرگرم‌کننده است و ماجراجوییِ غیریکنواختی را در فضای پسا-آخرالزمانی Oregon ارائه می‌دهد.

Post Arcade: 75/100

حرکت از کنار دسته‌ای از فریکرها در بازی  Post Arcade، کار ترسناکی است.

Push Square: 70/100

المان‌های ترس و بقای  Post Arcade تنها باعث شده تا این بازی بتواند هویتی برای خود در کنار دیگر بازی‌های جهان باز دست و پا کند. انتخاب‌های متراکمِ مکانیک‌های گیم‌پلی که با یکدیگر تداخل دارند، گیم‌پلی نسبتاً سرگرم‌کننده‌ای خلق کرده حتی اگر طراحی مراحل به‌یادماندنی آن نیز همیشه بهترین آن‌ها را ارائه ندهد. داستان می‌تواند نادیده گرفته شود ولی نتیجه‌ نهایی به بهینه‌ای دیگر انحصاری‌های پلی‌اسیتشن ۴ نیست. اما می‌توان از یک سری چیزهای بازی لذت برد.

CG Magazine: 65/100

Days Gone از میانگین یک بازی جهان باز بالاتر است که توسط Act نخستِ پراشکال، تیراندازی ضعیف و بسیاری مشکلات تکنیکی، پائین کشیده شده است.

ScreenRant: 60/100

Days Gone تمامی نشانه‌های پسا-آخرالزمانی‌ها را در کتاب‌ها دنبال می‌کند. مبارزات، طراحی مراحل و موتور سیکلت سواری آن خوب هستند اما مشکلاتی در زمینه روایت داستان وجود دارد.

Twinfinite: 60/100

Days Gone گام نخست استودیوی بند است. این بازی، جهانِ بازی گسترده است که به لطف محیط‌هایِ قابلِ کاوشِ متعدد، قابل ستایش است حتی اگر نتوان کارهای جالبی در آن انجام داد. همچنین این بازی وانیلی است و مواد زیادی زیر ظاهر براق آن وجود ندارد.

Metro GameCentral: 60/100

به طور خاص، به عنوان یک بازی زامبی‌محورِ جهانِ باز ساخته شده که ویژگی‌های منحصر به فردش به نفع اکشن عمومی و روایت داستان غیرجذابش به حاشیده کشانده شده است.

GameSpot: 50/100

من کارهای زیادی در Days Gone کرده‌ام. من لانه‌ی فریکرها را سوزانده‌ام؛ من همه اردوگاه‌ها را پاکسازی کرده‌ام؛ موتور سیکلت خود را ارتقا داده‌ام؛ مشابه دیکون و سارا، ادامه می‌دادم چراکه امیدوار بودم به که چیزی پیدا کنم؛ تهدیدی را دنبال کردم که احتمالاً پایانی جذاب، رضایت‌بخش و تاثیرگذار داشت. اما در پایان همه این‌ها، من فقط ته‌مانده گیرم آمد.

Slant Magazine: 30/100

این بازی همان سطح کیفیتی را دارد که ممکن است از یک بازی با بودجه زیاد انتظار داشته باشیم اما باز هم تجربه‌ای خسته‌کننده و پوچ است.

میانگین نمرات بازی در متاکریتیک: ۷۲

بازی موردانتظار Days Gone، فردا، جمعه ۶ اردیبهشت ماه (۲۶ آوریل ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه و منتشر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، پیشنهاد می‌کنیم پیش‌نمایش منتشر شده از ان تحت عنوان «غریبه‌ای در جامعه‌ی فریکرها | پیش نمایش بازی Days Gone» و به قلم «محمد آریامقدم» را از این نشانی مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa