به تازگی گروه آماری NPD گزارش پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی ماه مارس را منتشر کرده که توجه‌ی افراد زیادی را به سوی خود کشانده است. در حالی که در ماه گذشته، کنسول پرطرفدار و محبوب نینتندو سوییچ موفق به دریافت مقام پرفروش‌ترین کنسول بازی شد، اینبار شاهد بازی این کنسول در رتبه اول نیستیم. طبق اخبار […]

گزارش NPD از فروش بازی‌ها در ماه مارس

به تازگی گروه آماری NPD گزارش پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی ماه مارس را منتشر کرده که توجه‌ی افراد زیادی را به سوی خود کشانده است. در حالی که در ماه گذشته، کنسول پرطرفدار و محبوب نینتندو سوییچ موفق به دریافت مقام پرفروش‌ترین کنسول بازی شد، اینبار شاهد بازی این کنسول در رتبه اول نیستیم.

طبق اخبار و گزارش‌هایی که گروه آماری NPD منتشر کرده است، در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی، عنوان The Division 2 مقام پرفروش‌ترین بازی ماه را در کارنامه‌ی خود به ثبت رساند. همان‌طور که مطلع هستید، این بازی تیراندازی سوم شخص منحصر به فرد و جذاب، در شهر واشنگتن آمریکا جریان دارد که لذت مبارزه و درگیری با دشمنان و حریفان را به بازی‌بازان انتقال می‌دهد. عنوان Tom Clancy’s The Division 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی این سری به واسطه‌ی سیستم زره‌ای جدید و گیم‌پلی قوی‌تر، بسیار پیشرفت کرده و همین ویژگی‌ها، عواملی هستند که باعث شده‌اند که بسیاری از افراد پیش‌بینی مقدار فروش فوق‌العاده‌ی این بازی را در ذهن داشته باشند.

در همین راستا، رتبه‌ی دوم در این جدول فروش منتشر شده، ازان بازی Sekiro: Shadows Die Twice شده است که به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین ساخته‌های شرکت اکتیویژن (Activision) به حساب می‌آید. این بازی عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی است که با استقبال خوب منتقدان و بازی‌بازان نیز رو به رو شد. اگرچه بازی Sekiro: Shadows Die Twice نتوانست در جایگاه اول در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های ماه مارس ایالات متحده آمریکا قرار گیرد اما همچنان افراد زیادی را به خود جذب کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته است.

رتبه‌ی چهارم نیز در اختیار یکی از بهترین‌های صنعت گیمینگ یعنی Devil May Cry 5 قرار گرفته که علاقه‌مندان و هواداران زیادی را به خود اختصاص داده است. قطعا اگر بخواهیم یک مورد خاص را در بازی‌های ژاپنی مشخص کنیم، باید به طراحی بی‌نظیر شخصیت‌ها و البته ظاهر آنان اشاره کرد. نمونه‌ی بارز این امر نیز خود سری Devil May Cry است که از ابتدا تا اکنون توانسته با شخصیت‌پردازی و ظاهر اعجاب‌انگیز شخصیت‌های مختلف از جمله دانته (Dante)، دل بسیاری از هوادران را به دست آورد. بازی Devil May Cry 5 همان سبک نسخه‌ی پیشین خود را حفظ کرده و جذابیت بیشتری را با آیتم‌ها و شخصیت‌های خود برای بازی‌بازان و کاربران در نظر گرفته است. همان‌طور که در جریان هستید، Devil May Cry 5 از سه شخصیت اصلی در بازی تشکیل شده است که در این میان، شخصیت دانته با استایل جذاب و بی‌نظیر خود، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید. نرو (Nero) و وی (V) از دیگر شخصیت‌های بازی هستند. همان‌طور که می‌دانید، وی جدیدا به این سری بازی بی‌نظیر اضافه شده و از ویژگی‌های جالب و منحصر به فردی برخوردار است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این لیست، بازی Yoshi’s Crafted World نیز به چشم می‌خورد که علی رغم انتشار این بازی در اواخر ماه مارس، موفق شده تا در رتبه‌ی نهم گزارش منتشر شده قرار گیرد. شما در این بازی دو دشمن بسیار شرور در پیش دارید که قصد دارند تا سنگ‌های قیمتی قبیله‌ی شما را بدزدند، ولی شما در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنید و در اثر ضربه به سنگ، جواهرات قیمتی هرکدام به یک مکان از بازی پرتاب می‌شوند و باید در ماجراهایی که برای شما پیش می‌آید، سنگ‌های قیمتی را پیدا کرده و آن‌ها را سرجای خود قرار دهید. این بازی با سبک جدید خود که تحت عنوان دیوراما شناخته می‌شود توانسته تا توجه‌ی افراد زیادی را به خود جلب کند و تجربه‌ی جدیدی را در اختیار بازی‌بازان و کاربران کنسول نینتندو سوییچ قرار دهد.

کمی بالاتر در این لیست، یکی از شاهکارها و منحصر به فردترین باز‌ی‌های شرکت راک‌استار (Rockstar) یعنی Red Dead Redemption 2 دیده می‌شود که توانست در سال ۲۰۱۸ به خوبی تمامی رقیبان خود را به چالش بکشد و باری دیگر نام این شرکت را به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان بر سر زبان‌ها بیندازد. از زمان معرفی این اثر تا انتشار آن، اطلاعات و جزئیات مختلفی با کاربران و هواداران به اشتراک گذاشته شد و تمامی بازی‌بازان دیگر مطمئن شده بودند که با یک بازی فوق العاده که توانایی دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال را دارد، مواجه هستند. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، بازی Red Dead Redemption 2 در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به طور رسمی به دست کاربران رسید و همان طور که انتظار می‌رفت، تحسین منتقدان و منابع بزرگ را به دنبال داشت و توانست با نمرات و نقدهای فوق العاده، به یکی از بهترین عناوین صعنت بازی‌های ویدئویی تبدیل شود. از سویی دیگر، بخش آنلاین این بازی تحت عنوان Red Dead Online توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند و با ارائه‌ی یک بخش چندنفره‌ی هیجان انگیز، محیطی لذت بخش را برای آن‌ها رقم بزند. ویژگی‌ها فوق‌العاده و عملکردهای بی‌نظیر این بازی در بخش‌های مختلفی مثل گیم‌پلی، داستان و گرافیک باعث شدند تا این بازی نیز بتواند در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه مارس ۲۰۱۹ ایالات متحده آمریکا، جایگاهی را به خود اختصاص دهد.

ناگفته نماند که پنجمین نسخه‌ی یکی از پرطرفدارترین سری بازی‌های موجود یعنی Grand Theft Auto 5 نیز در رتبه‌ی هشتم این لیست قرار گرفته که مدت‌ها است بسیاری از علاقه‌مندان و بازی‌بازان را مشغول و سرگرم کرده است.

فهرست ۲۰ بازی پرفروش ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی:

*: فروش دیجیتالی محاسبه نشده است

^: فروش دیجیتالی رایانه‌های شخصی محاسبه نشده است

#: فروش Minecraft شامل فروش تمام نسخه‌های دیجیتالی و فیزیکی پلتفرم‌های اکس‌باکس و پلی‌استیشن می‌شود

  1. Tom Clancy’s The Division 2^
  2. Sekiro: Shadows Die Twice^
  3. MLB 19: The Show
  4. Devil May Cry 5
  5. Super Smash Bros. Ultimate*
  6. Red Dead Redemption II
  7. NBA 2K19
  8. Grand Theft Auto V
  9. Yoshi’s Crafted World*
  10. Call of Duty: Black Ops IIII^
  11. Anthem^
  12. Mario Kart 8*
  13. Jump Force
  14. New Super Mario Bros. U Deluxe*
  15. Far Cry New Dawn
  16. Minecraft#
  17. Battlefield V^
  18. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  19. Borderlands
  20. Assassin’s Creed: Odyssey

منبع متن: gamefa