گروه آماری NPD گزارشی از فروش کنسول‌های بازی در کشور ایالات متحده در ماه مارس ارائه داده است که در این بین باز هم نام کنسول نینتندو سوییچ در صدر فروش آن‌ دیده می‌شود. چند ماهی از شروع سال ۲۰۱۹ میلادی گذشته است ولی با این حال هنوز کنسولی نتوانسته است تا از صدرنشینی نینتندو […]

گزارش NPD از فروش کنسول‌های بازی در ماه مارس | باز هم سوییچ

گروه آماری NPD گزارشی از فروش کنسول‌های بازی در کشور ایالات متحده در ماه مارس ارائه داده است که در این بین باز هم نام کنسول نینتندو سوییچ در صدر فروش آن‌ دیده می‌شود.

چند ماهی از شروع سال ۲۰۱۹ میلادی گذشته است ولی با این حال هنوز کنسولی نتوانسته است تا از صدرنشینی نینتندو سوییچ در چهار ماه گذشته جلوگیری کند و این کنسول ژاپنی توانسته است تا فروش بسیار زیادی را در ماه آخر سال گذشته‌ی میلادی و همچنین سه ماهه‌ی نخست سال جاری داشته باشد. پس می‌توان نینتندو سوییچ را هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ دستگاه‌های به فروش رفته، پرفروش‌ترین کنسول سال جاری میلادی در ایالات متحده نامید.

گروه NPD اما آماری از فروش دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ ارائه نداده است. کمتر بودن فروش این دو دستگاه نسبت به سوییچ بسیار مشهود است که البته می‌توان یکی از دلایل آن را نزدیک بودن این دو کنسول به اواخر چرخه‌ی خود دانست. اما نینتندو سوییچ سومین سال از عرضه‌ی خود را تجربه می‌کند و مطمئنا می‌توان پیشرفت بیشتری را در آینده برای آن انتظار داشت.

اما ماه آوریل را می‌توان یک ماه هیجان‌انگیز برای فروش کنسول‌ها نام برد. چرا که از طرفی در این ماه عنوان Days Gone به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد اما از طرفی دیگر، صحبت‌های آقای مارک سرنی (Mark Cerny) می‌تواند باعث کاهش فروش کنسول نسل هشتمی سونی شود. اما نکته‌ی مهم دیگری که در رابطه با فروش کنسول سوییچ در سال جاری وجود دارد، عدم انتشار عناوین انحصاری باکیفیت در سه ماه گذشته است. با این حساب احتمالا کنسول نینتندو سوییچ در ماه آوریل نیز به عنوان پرفروش‌ترین کنسول شناخته شود و باید تا ماه آینده برای عرضه‌ی گزارش گروه NPD منتظر ماند.

منبع متن: gamefa