با عرضه‌ی بازی World War Z، رتبه‌ی اول به اختصاص این عنوان در آمده است ولی در بقیه‌ی رتبه‌های جدول شاهد تغییر چندانی نیستیم. با گیمفا، جدول فروش هفتگی بریتانیا و تحلیلی کوتاه بر آن همراه باشید. بازی World War Z بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، عرضه شد ولی نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت نمرات […]

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش زامبی‌ها به بریتانیا

با عرضه‌ی بازی World War Z، رتبه‌ی اول به اختصاص این عنوان در آمده است ولی در بقیه‌ی رتبه‌های جدول شاهد تغییر چندانی نیستیم. با گیمفا، جدول فروش هفتگی بریتانیا و تحلیلی کوتاه بر آن همراه باشید.

بازی World War Z بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، عرضه شد ولی نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت نمرات قابل قبولی را از منتقدین دریافت کند. نمره‌ی متای ۶۳ برای پلی‌استیشن ۴ و ۷۶ برای رایانه‌های شخصی نهایتا چیزی بود که World War Z توانست بدست آورد. شما می‌توانید نقدها و نمرات مربوط به این بازی را در ۱۲ دقیقه انسانیت | نقدها و نمرات بازی World War Z مطالعه کنید. با تمام این حرف‌ها، این بازی توانست در میان بازی‌بازان حداقل در هفته‌ی اول، با استقبال خوبی مواجه شود و رتبه‌ی اول فروش را در هفته‌ی گذشته به خود اختصاص دهد.

رتبه‌ی دوم جدول برای سومین هفته‌ی پیاپی به بازی FIFA 19 اختصاص یافته است. به دلایل برخی تخفیف‌هایی که شامل حال این بازی شده‌اند، شاهد افزایش فروش ۴۷ درصدی آن هستیم که برای سازندگان آن و البته هواداران این سری خبری خوشحال کننده است. به نظر می‌رسد که آخرین نسخه از سری FIFA قصد ندارد تا زمانی که نسخه‌ی بیستم این مجموعه عرضه شود از صدر جدول تکان بخورد.

پس از این بازی، به جدیدترین ساخته‌ی شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) یعنی The Division 2 می‌رسیم. The Division 2 نسبت به هفته‌ی گذشته ۳۲ درصد کاهش فروش داشته و همین امر باعث شد تا قهرمانی بریتانیا را به زامبی‌ها وگذار کرده و به جایگاه سوم منتقل شود. به تازگی نقد ویدئویی این بازی برای شما عزیزان مهیا شده است که می‌توانید آن را در ویدئو گیمفا: از دل خاکستر برخیز ای شهر باشکوه | بررسی ویدئویی Tom Clancy’s The Division 2 مشاهده کنید. یوبی‌سافت پشتیبانی عالی از این بازی کرده است و انتظار می‌رود که با این روند، بازی The Division 2 برای مدت‌ها در صدر جدول یا حداقل در ۱۰ رتبه‌ی برتر لیست حضور داشته باشد.

بالاخره شاهد آن هستیم که Red Dead Redemption 2 کمی از رتبه‌های ابتدایی جدول فاصله گرفته و با دو پله سقوط به جایگاه پنجم منتقل شده است. شرکت سازنده‌ی این بازی به شدت در حال پشتیبانی از بخش آنلاین آن است تا شاید بتواند همانند بازی قبلی این استودیو یعنی GTA V فروشی خیره‌کننده در طول سالیان دراز تجربه کند. با این حال، امر مذکور بسیار بعید است؛ چراکه هم‌اکنون که بخش آنلاین هر دو بازی در دسترس هستند، هنوز هم بازی GTA V در بخش انلاین تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری دارد و البته ماموریت‌های جذاب‌تری را نیز به بازی‌باز ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که بازی وسترن ساخته‌ی راک‌استار (Rockstar) با ۹ درصد افت فروش نیز نسبت به هفته‌ی گذشته مواجه شده است.

بازی Assassin’s Creed Odyssey برای دومین هفته‌ی پیاپی در رتبه‌ی ششم قرار دارد. این بازی که با تغییراتی بنیادین روبرو شده بود، مورد تحسین بازی‌بازان و منتقدین واقع شد و البته می‌توان آن را جزو برترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ دانست. یوبی‌سافت از این بازی نیز با بسته‌های الحاقی جذاب و البته درگیرکننده پشتیبانی کرده است و به هیچ وجه اجازه نداده که بازی‌بازان به سمت دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی حال حاضر کشیده شوند.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice نیز با یک پله پسرفت از جایگاه هفتم اکنون به رتبه‌ی هشتم رسیده است. این بازی که به نظر بسیاری از بازی‌بازان سخت‌ترین ساخته‌ی استودیوی فرام‌سافتور (From Software) است، تا کنون عملکردی خیره‌کننده از خود نشان داده است. با این که این بازی نسبت به هفته‌ی گذشته افت فروش داشته است ولی نباید از یاد برد که این سبک و این میزان سختی طرفداران مخصوص به خود را دارد و همه از آن خوششان نمی‌آید.

بازی جدید دیگری که این هفته به بازار فروش اضافه شده است، Snooker 19: The Official Video Game نام دارد که عملکرد خوبی در فروش نداشته و تنها موفق به کسب رتبه‌ی نهم شده است. قابل ذکر است که باید به یاد داشته باشید تمامی آماری که در اختیار شما عزیزان گذاشته می‌شود تنها مربوط به فروش فیزیکی بازی‌ها است و فروش دیجیتالی آن‌ها در این آمار حساب نشده‌اند.

نگاهی دیگر

جدا از بازی‌های برتر این هفته، نگاهی گذرا به بازی‌ها با رتبه‌های پایین‌تر بیندازیم. بازی Anthem با اینکه آغاز خوبی نداشت، ولی اکنون در تلاش است تا به عملکرد خود بهبود ببخشد و نتیجه‌ی آن نیز افزایش فروش ۲۰۶ درصدی آن، و انتقال آن از رتبه‌ی ۴۰ به ۱۵ است. بازی Final Fantasy X/X-2 HD Remaster نیز این هفته عرضه شد و با کسب مقام بیستم به کار خود در هفته‌ی اول فروشش پایان داد. بازی My Time at Portia نیز نتوانست در هفته‌ی گذشته رتبه‌ای بهتر از بیست و هفت را کسب کند.

بازی‌های انحصاری

در این هفته نیز همانند بسیاری از هفته‌های گذشته، این تنها نینتندو است که توانسته در میان ۱۰ رتبه‌ی برتر برای خود نماینده‌ای شاخص داشته باشد. این شرکت در هفته‌ی گذشته دارای ۳ نماینده بود: Mario Kart 8 Deluxe ،Yoshi’s Crafted World و در نهایت New Super Mario Bros. U Deluxe که به ترتیب رتبه‌های ۷، ۴ و ۱۰ را کسب کردند. به غیر از بازی Mario Kart 8 Deluxe که در جایگاه چهارم همانند هفته‌ی پیش قرار دارد، دو بازی دیگر با دو پله پسرفت همراه بوده‌اند.

بازی‌هایی که این هفته منتظر عرضه‌ی آنان هستیم

شاید بتوان این هفته را یکی از بهترین هفته‌ی های سال ۲۰۱۹ تا کنون دانست، چرا که دو بازی Mortal Kombat 11 و جدیدترین انحصاری شرکت سونی تحت عنوان Days Gone در این هفته منتشر خواهند شد. با این حساب، به نظر نمی‌رسد که عنوانی همچون World War Z توانایی مقابله با چنین بازی‌هایی را داشته باشد و به احتمال زیاد این بازی رتبه‌ی اول را به یکی از دو عنوان ذکر شده واگذار خواهد کرد. باید منتظر مقابله‌ی اسکورپیون، ساب‌زیرو و شخصیت‌های این مجموعه با زامبی‌های بازی Days Gone باشیم.

نام بازی  رتبه‌ی این هفته رتبه‌ی هفته‌ی گذشته
World War Z ۱
FIFA 19 ۲ ۲
Tom Clancy’s The Division 2 ۳ ۱
Mario Kart 8 Deluxe ۴ ۴
Red Dead Redemption 2 ۵ ۳
Assassin’s Creed Odyssey ۶ ۶
Yoshi’s Crafted World ۷ ۵
Sekiro: Shadows Die Twice ۸ ۷
Snooker 19: The Official Video Game ۹
New Super Mario Bros. U Deluxe ۱۰ ۸

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

منبع متن: gamefa