در زمان معرفی جدیدترین ساخته‌ی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اعلام این موضوع که این بازی با دوربین اول‌شخص ساخته می‌شود بحث‌های زیادی را بین هواداران و کاربران ایجاد کرد. با اعلام این خبر، بسیاری از کاربران شروع به مقایسه‌ی بازی Cyberpunk 2077 با دیگر عناوین نقش‌آفرینی تیراندازی اول‌شخص مانند Deus Ex کردند. […]

Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند

در زمان معرفی جدیدترین ساخته‌ی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اعلام این موضوع که این بازی با دوربین اول‌شخص ساخته می‌شود بحث‌های زیادی را بین هواداران و کاربران ایجاد کرد. با اعلام این خبر، بسیاری از کاربران شروع به مقایسه‌ی بازی Cyberpunk 2077 با دیگر عناوین نقش‌آفرینی تیراندازی اول‌شخص مانند Deus Ex کردند. نکته‌ی جالب ماجرا این‌جا است که براساس صحبت‌های کارگردان ماموریت‌ها بازی، آقای متیوز توماسکیویچ (Mateusz Tomaszkiewicz)، این سری به شکل‌های مختلفی برروی روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 تاثیر گذاشته‌ است.

در جدیدترین مصاحبه‌ی انجام شده با تیم سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077، از آقای توماسکیویچ درباره‌ی عنواینی که الهام‌بخش این بازی بوده‌اند سوال شد که ایشان در پاسخ از سه سری مختلف یاد کردند. کارگردان ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 از سه عنوان Deus Ex، Vampire: The Masquerade و The Elder Scrolls به عنوان الگوهای استودیوی سازنده در توسعه‌ی این بازی اول‌شخص و نقش‌آفرینی نام برده‌اند. آقای توماسکیویچ باور دارند که مقاسه‌ی بازی The Elder Scrolls به دلیل سبک و ماهیت فانتزی خود با ساخته‌ی جدید آن‌ها کمی دشوار خواهد بود ولی دو بازی دیگر به لطف دوربین اول‌شخص خود و آزادی عمل فوق‌العاده‌ای که در زمان انجام ماموریت‌ها در اختیار بازی‌باز قرار می‌دادند، تاثیر زیادی در روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 داشته‌اند. آقای توماسکیویچ در پاسخ به این سوال بیان کردند:

اگر شخصا بخواهم بگویم، بازی Vampire: The Masquerade. این عنوان از دید یک بازی نقش‌آفرینی اول‌شخص و استفاده از یک داستان غیرخطی در زمینه‌ی گیم‌پلی و مکالمه‌ها برای من بسیار الهام بخش بود. همه‌ی ما گیمر هستیم و از سبک‌های مختلفی لذت می‌بریم ولی شخصا عنوان Vampire Bloodlines بازی مورد علاقه‌ی من است. به خصوص که این بازی یک نمونه‌ی بی‌نقص از یک بازی اول‌شخص و یک عنوان نقش‌آفرینی است که من از آن بسیار لذت می‌برم.

بعد از آن به The Elder Scrolls می‌رسیم. البته به دلیل فضای فانتزی بازی مقایسه‌ی آن با ساخته‌ی ما کمی دشوار است. بعد از آن باید از سری Deus Ex نام ببرم؛ به خصوص نسخه‌ی اول این سری که زمانی که اولین بار آن را سال‌ها پیش تجربه کردم، تاثیر بسیار زیادی برروی من به عنوان یک بازی‌باز و به عنوان یک توسعه دهنده داشت. چیزی که در این بازی من را بیش از هر چیز به خود جذب کرد قابلیت تمام کردن ماموریت‌ها به چندین روش مختلف بود. در کنار وجود انتخاب‌های مختلف در مکالمه‌های بازی و ورودی‌ها مختلف برای هر یک از مناطق نقشه و ساختمان‌ها، المان‌های زیادی وجود داشتند که محتوای داستانی متفاوتی را برای شما آزاد می‌کردند. اگر بخواهم خلاصه بگویم، دو بازی Vampire Bloodlines و Deus Ex دو الگوی اصلی من بوده‌اند.

بسیاری از کاربران به خصوص از زمان انتشار گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077، این عنوان را با سری Deus Ex مقایسه می‌کردند که به نظر می‌رسد کاملا حق داشته‌اند. با توجه با صحبت‌های کارگردان مراحل بازی، به نظر می‌رسد باید انتظار یک عنوان تیراندازی و نقش‌آفرینی اول‌شخص با تمرکز برروی المان‌های غیرخطی و تاثیر بالای مکالمه‌ها و انتخاب‌ها در بازی را داشته باشیم. البته با توجه به سابقه‌ی درخشان استودیوی سازنده در ساخت عناوین نقش‌آفرینی، این موضوع بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

آقای توماسکیویچ در جدیدترین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی تنوع سلاح‌ها و اهیمت آن‌ها در بازی نیز صحبت کرده بود. کارگردان ماموریت‌های بازی همچنین به احتمال تفاوت نسخه‌ی نهایی بازی با آن‌چه که پیش از این نمایش داده شده بود نیز اشاره کرده است. اگرچه تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان هنوز مشخص نیست ولی می‌دانیم که استودیوی سازنده قصد دارد با تمام قوا در مراسم E3 امسال حاضر شود. پس باید تا آن زمان برای نمایش بعدی بازی منتظر بمانیم.

منبع متن: gamefa