اگرچه هنوز هیچ اطلاعات دقیقی نداریم که دو شرکت مایکروسافت و سرگرمی‌های تعاملی سونی چه زمانی از کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن رونمایی خواهند کرد، اما شایعات زیادی منتشر شده‌اند که خبر از عرضه این دو کنسول نسل نهمی در سال آینده میلادی دارند. و هرچه که به سال ۲۰۲۰ بیشتر نزدیک می‌شویم، […]

شایعه: قیمت نهایی کنسول پلی‌استیشن ۵ لو رفت

اگرچه هنوز هیچ اطلاعات دقیقی نداریم که دو شرکت مایکروسافت و سرگرمی‌های تعاملی سونی چه زمانی از کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن رونمایی خواهند کرد، اما شایعات زیادی منتشر شده‌اند که خبر از عرضه این دو کنسول نسل نهمی در سال آینده میلادی دارند. و هرچه که به سال ۲۰۲۰ بیشتر نزدیک می‌شویم، جزئیات بیشتری از آن‌ها فاش می‌شود. به تازگی، یکی از گزارش‌هایی که مدت‌ها قبل در وب‌سایت Pastebin منتشر شده بار دیگر به صدر اخبار خبرگزاری‌ها آمده است. منبع این گزارش که ادعا می‌کند یکی از توسعه دهندگان اروپایی‌ست که با سونی برروی یکی از بازی‌های زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ کار می‌کند، جزئیات زیادی از بازی‌های این کنسول لو داده است که دنباله Horizon: Zero Dawn نیز یکی از آن‌هاست.

بر اساس گفته‌های این منبع، کنسول پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ میلادی، با قیمتِ ۱۰۰ دلار بیشتر از پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. درست است که این کنسول ۱۰۰ دلار بیشتر از پلی‌استیشن ۴ قیمت دارد اما باز هم، هم‌قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو است و همین نکته از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این گزارش آمده است که کنسول پلی‌استیشن ۵ از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل پشتیبانی می‌کند و یک نسخه ویژه از پلی‌استیشن پلاس و هارد دیسک ۲ ترابایتی محتوای آن را شکل می‌دهند. همچنین این سخت‌افزار از رزولوشن ۸K پشتیبانی خواهد کرد و با نسخه به‌روزشده و ارتقا یافته هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر نیز سازگاری دارد. در انتها،  کنترل جدید این کنسول نیز دوال‌شاک ۵ نام دارد که دوربینی در آن جای دارد.

باید بار دیگر اشاره کنیم که این خبر در حقیقت یک حدس و گمان است و نباید آن را قطعی بدانیم. منابع دیگر نیز به عرضه پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ میلادی اشاره دارند و مطئمناً تا مدتی دیگر، سونی به صورت رسمی از این کنسول رونمایی خواهد کرد.

منبع متن: gamefa