در طی رویداد GDC 2019 بالاخره شرکت گوگل با شعار “دسترسی برای همه” از سرویس استریم جدید خود با نام Stadia رونمایی کرده است. پیش از این محدودیت‌های بسیاری برای کاربران رایانه‌های شخصی وجود داشت تا بتوانند بازی‌های سنگینی را که به سیستم‌های گران‌قیمت نیاز داشتند اجرا کنند، اما حال طبق گفته‌های مسئولان شرکت گوگل، […]

شرکت گوگل از سرویس استریم جدید خود با نام Stadia رونمایی کرد

در طی رویداد GDC 2019 بالاخره شرکت گوگل با شعار “دسترسی برای همه” از سرویس استریم جدید خود با نام Stadia رونمایی کرده است.

پیش از این محدودیت‌های بسیاری برای کاربران رایانه‌های شخصی وجود داشت تا بتوانند بازی‌های سنگینی را که به سیستم‌های گران‌قیمت نیاز داشتند اجرا کنند، اما حال طبق گفته‌های مسئولان شرکت گوگل، کاربران این سرویس بدون نیاز به هرگونه سیستم پیشرفته‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند و بازی‌های به‌روز و باکیفیت را به راحتی اجرا کنند. با استفاده از این سرویس، کاربران تنها نیاز به صرف ۵ ثانیه دارند تا یک بازی بزرگ را با کلیک کردن بر روی لینکی در یوتیوب اجرا کنند.

کاربران می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌های خود از این سرویس استفاده کنند و تنها نیاز به نصب مرورگر Chrome و همچنین دریافت بازی مورد نظر خود دارند تا بتوانند آن را اجرا کنند. همچنین امکان ادامه‌ی یک عنوان بر روی پلتفرم‌های مختلف نیز وجود دارند که تجربه‌ی کاربران را بیش از پیش راحت می‌کند.

با داشتن این سرویس، اگر در حال تماشای یک ویدیو یا تریلر از یک بازی در یوتیوب باشید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی “Play Now” آن را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. کاربران می‌توانند با استفاده از کنترلر جدیدی که برای این سرویس معرفی شده است، به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازند و هیچ‌گونه مانعی بر سر راه آن‌ها وجود نخواهد داشت. طبق گفته‌های مسئولان گوگل، سرویس Stadia توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست که در آینده حتی می‌تواند به کیفیت ۸K نیز ارتقا پیدا کند. همچنین قابلیت HDR و ویژگی‌های صوتی پیشرفته‌ی “surround sound” نیز برای این سرویس معرفی شده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این سرویس، قدرت پردازش گرافیکی ۱۰٫۷ ترافلاپس است که در حال حاضر از تمامی کنسول‌های موجود قدرتمندتر است. قابلیت‌هایی همچون کراس پلی و ثبت اچیومنت‌ها نیز برای سرویس Stadia معرفی شده‌اند. در رابطه با کیفیت اینترنت کاربر نیز مسئولان شرکت گوگل قول داده‌اند تا این سرویس به اینترنت بسیار پرسرعتی نیاز نداشته باشد تا کاربران بسیاری قادر به استفاده از آن باشند.

منبع متن: gamefa