Assassin’s Creed: Odyssey یک شاهکار تقریبا بی نقص بود در سطح ۵ بازی برتر سال ۲۰۱۸ و این عنوان در بین عناوین این فرنچایز محبوب که همگی جذاب و با کیفیت بوده و هستند نیز یکی از بهترین هاست و به دلیل تغییر ساختار و نقش آفرینی شدن بازی، توانست سطح جدیدی از جذابیت و […]

یک ماجراجویی جدید و جذاب | بررسی خط داستانی Legacy of The First Blade از بازی A.C Odyssey

Assassin’s Creed: Odyssey یک شاهکار تقریبا بی نقص بود در سطح ۵ بازی برتر سال ۲۰۱۸ و این عنوان در بین عناوین این فرنچایز محبوب که همگی جذاب و با کیفیت بوده و هستند نیز یکی از بهترین هاست و به دلیل تغییر ساختار و نقش آفرینی شدن بازی، توانست سطح جدیدی از جذابیت و هیجان و ارزش تکرار بالا و تنوع را به شما هدیه کند.  Assassin’s Creed: Odyssey از هر زاویه و منظری که به آن بنگرید فوق العاده است و معنای واقعی لذت از یک بازی رایانه ای و یک اکشن آر پی جی عمیق را برای ما به همراه داشت؛ از شخصیت های جذاب بازی گرفته تا نبردهای بی نظیر دریایی، مبارزات عالی، سیستم ارتقای شخصیت عمیق و پر محتوا، کلی المان های بی نهایت متنوع گیم پلی، دنیایی بی نهایت زیبا و وسیع برای اکتشاف، قابلیت های شخصی سازی بسیار عالی برای کشتی و خلاصه هر چه که در این بازی دیدیم فوق العاده بود. بعد از عرضه موفقیت آمیز شاهکار Assassin’s Creed: Odyssey و قرار گرفتن آن در لیست بازی های سال، نوبت به بسته های الحاقی رسید که یوبیسافت ید طولایی در این زمینه دارد و از قبل مشخص شده بود که سیزن پس بازی شامل ۲ بسته الحاقی داستانی و جدا از داستان بازی اصلی (۲ دی ال سی با ۶ اپیزود) به همراه دانلود رایگان Assassin’s Creed 3 Remastered است. اصولا بسته های الحاقی و DLC و سیزن پس و…، چندان وجهه خوب و مثبتی نزد بازیبازان ندارند و خیلی‌ها بر این عقیده هستند که از زمانی که این محتواهای اضافه به صنعت بازی‌های رایانه‌ای وارد شدند دستمایه‌ای شدند برای پول‌پرستی شرکت‌ها و سازندگان و ناشران بزرگ و کوچکی که بتوانند به هر بهانه‌ای بازیباز بیچاره‌ای را که بازی آن‌ ها را خریداری کرده است و به آن فرنچایز علاقه دارد، بیشتر بچاپند و از محتوای بازی اصلی خود بزنند تا یک یا چند مرحله را دوباره با قیمت‌های گزاف به کاربران بفروشند و سودی کلان به جیب بزنند. تازه اگر همیشه مرحله اضافی در کار بود که جای شکر داشت. یک لباس و یک رنگ و طرح برای اسلحه و یک شخصیت جدید و مپ‌ های جدید برای بازی، اکنون به قیمت‌های چند ده دلاری فروخته می‌شوند و بازیبازان را وسوسه می‌کنند.

۳ گانه اپیزودهای Legacy of The First Blade یکی از برترین بسته های الحاقی و خط های داستانی جدید هستند که در نسل هشتم دیده ایم و خرید آنها در قالب سیزن پس یک معامله بیش از حد به صرفه است! پس باز هم با شخصیت های دوست داشتنی بازی همراه شوید تا ببینید Hidden Blade ها نخستین بار چطور استفاده شدند و چه کسانی بودند که سال ها بعد بنای گروهی به نام اساسین ها را پایه ریزی کردند.

در عنوانی مثل Destiny، ناشر سودجویی مثل اکتیویژن می‌‌ آید و بازی را به ۳ قسمت تقسیم می‌کند و آن را ۳ بار می‌فروشد در حالی که بازی اولیه به معنای واقعی ناقص بود و بنده بعد از تمام کردن آن هاج و واج مانده بودم که آیا تمام شد؟ و از آنجا که بازی بسیار لذتبخش است مجبور شدم تا بسته‌های الحاقی و نسخه کامل بازی را خریداری کنم تا تازه شاهد یک بازی کامل باشم. به واقع هر ۳ بخش این بازی که به تنهایی فروخته شد مجموعا با هم باید یک بازی می‌بودند و فروخته می‌شدند ولی متاسفانه شرکت‌های پول دوست خوب می‌دانند چطور پول ما را به جیب بزنند. همچنین در عنوانی مثل Starwars Battlefront و چندین و چند بازی دیگر نیز ناشرانی مانند الکترونیک آرتز همین شیوه را پیش می‌گیرند و کلی از بازی را که باید از همان ابتدا در ‌آن وجود می‌داشت به صورت بسته الحاقی به ما قالب می‌کنند. البته از آن‌ جایی که همیشه و در هر موردی استثنائاتی وجود دارد در مورد بسته‌های الحاقی نیز مواردی هستند که واقعا سازندگانشان را روسپید کرده‌اند و به قدری زیبا، پرمحتوا و عالی بوده‌اند که ارزش ذره ذره مقدار پولی که برای آن‌ها پرداخت شده است را دارا بوده‌اند. خوشبختانه وضعیت بازی ها و دی ال سی های یوبیسافت در نسل هشتم دقیقا از همین موارد استثنا و ارزشمند در حوزه بسته های الحاقی بوده است و واقعا دو سیزن پس فارکرای ۵ و آدیسی فوق العاده هستند.

Legacy of The First Blade از آن عناوینی است که پیشروی در داستان و دنبال کردن اتفاقات آن، یکی از دلایل اصلی بازیباز برای ادامه دادن است. در واقع داستان این توانایی را دارد که شما را دنبال خود بکشد و هرگز دوست ندارید که بی‌خیال بازی کردن آن شده و ادامه داستان را نفهمید، مخصوصا اگر از علاقمندان این سری و مشتاقان فهمیدن و کسب اطلاعات بیشتر از تاریخچه اساسین ها باشید،

خوشبختانه Assassin’s Creed: Odyssey از آن دست بازی‌هایی نیست که سازندگانش از خود بازی اصلی زده باشند تا آن را در قالب بسته الحاقی دوباره به ما بفروشند، زیرا که بازی اصلی حتی بیشتر از حد کافی محتوا دارد! در چنین شرایطی انتشار بسته الحاقی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه با داشتن قیمتی منصفانه و محتوایی فوق العاده، ارزش نیز پیدا می‌کند، زیرا بازیباز و طرفداری که به قدر کافی از محتوای عنوان مورد علاقه‌اش لذت برده است بدون شک دوست دارد که بتواند با صرف هزینه‌ای منطقی، چند ساعتی دیگر را نیز در دنیای بازی محبوبش بگذراند، آن هم به همراه داستانی جدید و یک سری موارد جذاب اضافه شده به بازی. تازه چه بهتر اگر سیزن پس بازی علاوه بر چندین دی ال سی داستانی، یک بازی کامل که وقتی منتشر شود قیمتش کلی بیشتر از آن سیزن پس است را نیز در خودش دارد و خیالتان از بابت تجربه عنوان زیبای Assassin’s Creed 3 Remastered راحت است. اخیرا سومین و آخرین اپیزود از خط داستانی جدید این بازی با نام Legacy of The First Blade منتشر شد و ۳ گانه این خط داستانی کامل شد تا اکنون نوبت به عرضه ۳ اپیزود خط داستانی بسته الحاقی بعدی برسد. در این مطلب قصد داریم تا هر ۳ اپیزود Legacy of The First Blade را در قالب یک مجموعه و خط داستانی کامل بررسی نماییم و ببینیم که شاهد چه موارد جدیدی در این بسته الحاقی نسبت به بازی شاهکار اصلی هستیم و آیا ارزش تجربه کردن را داراست یا خیر. پس پیشنهاد می کنم تا در ادامه مطلب “بررسی خط داستانی Legacy of The First Blade از بازی A.C Odyssey” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

سیزن پس ارزشمند به این سیزن پس های یوبیسافت می گویند

باید بگویم Legacy of The First Blade از آن عناوینی است که پیشروی در داستان و دنبال کردن اتفاقات آن، یکی از دلایل اصلی بازیباز برای ادامه دادن است. در واقع داستان این توانایی را دارد که شما را دنبال خود بکشد و هرگز دوست ندارید که بی‌خیال بازی کردن آن شده و ادامه داستان را نفهمید، مخصوصا اگر از علاقمندان این سری و مشتاقان فهمیدن و کسب اطلاعات بیشتر از تاریخچه اساسین ها باشید، این لذت برای شما چند برابر هم می شود. تازه این را هم در می یابید که یکی از اولین اساسین های تاریخ و استفاده کننده از Hidden Blade یک ایرانی قدرتمند بوده است. بسته الحاقی Legacy of The First Blade شامل ۳ اپیزود یا همان memory sequence است به نام های Hunted, Shadow Heritage و Bloodline. کلیت داستان این بسته الحاقی به این شکل است که نخستین فردی که در تاریخ از Hidden Blade استفاده کرده است را به بازیباز معرفی کرده و شما را با تاریخ گروهی که سال ها بعد فرقه اساسین ها از آنها تشکیل شد بیشتر آشنا می کند و در واقع شما در کنار نخستین اساسین تاریخ می جنگید تا روند برخی وقایع را تغییر دهید و در یابید که چه شد و چرا اصلا اساسین ها تصمیم گرفتند که بیشتر در سایه و مخفیانه مبارزه کنند.

ترکیب داستان و روایت و شخصیت پردازی، Legacy of The First Blade یک خط داستانی و بسته الحاقی موفق و جذاب به حساب می آید که عاشقان بازی های دارای بخش داستانی قدرتمند و علاقمندان سری اساسین را ناامید نخواهد کرد.

این شخص Artabanus است که همه با نام Darius (داریوش) وی را می شناسند و یک مبارز برگزیده و Elite ایرانی بوده است و به عنوان assassin of King Xerxes I of Persia نیز شناخته می شود. در طول ۳ اپیزود این بسته الحاقی شاهد اتفاقات هیجان انگیزی هستیم و داستان به شکلی عالی شما را به دنبال خود می کشاند و تا انتها، داستان یکی از محرک های قوی شما برای رساندن این خط داستانی به انتها محسوب می شود. ترکیب این داستان زیبا با روایتی جذاب عالی سبب شده است که داستان بازی برای هر مخاطبی لذتبخش و عالی به نظر می رسد و کار سازندگان در این زمینه قابل تحسین است. داستان Legacy of The First Blade روند روایت خوبی نیز دارد که باعث می شود روند بازی در اپیزودها سریع پیش برود و هرگز شما را درگیر وقت تلف کردن های بیهوده نمی کند و ماموریت های داستانی بسته الحاقی یکی بعد از دیگری لذتبخش و مهم هستند. در واقع باید گفت روایت داستان Legacy of The First Blade ریتم مناسبی دارد و نه بیش از حد کش پیدا می کند و نه همه چیز را سرسری و بدون مقدمه چینی به خورد بازیباز می دهد. در کل ترکیب داستان و روایت و شخصیت پردازی، Legacy of The First Blade یک خط داستانی و بسته الحاقی موفق و جذاب به حساب می آید که عاشقان بازی های دارای بخش داستانی قدرتمند و علاقمندان سری اساسین را ناامید نخواهد کرد.

کلیت داستان این بسته الحاقی به این شکل است که نخستین فردی که در تاریخ از Hidden Blade استفاده کرده است را به بازیباز معرفی کرده و شما را با تاریخ گروهی که سال ها بعد فرقه اساسین ها از آنها تشکیل شد بیشتر آشنا می کند و در واقع شما در کنار نخستین اساسین تاریخ می جنگید تا روند برخی وقایع را تغییر دهید و در یابید که چه شد و چرا اصلا اساسین ها تصمیم گرفتند که بیشتر در سایه و مخفیانه مبارزه کنند.

علاوه بر داستان زیبا یکی از مهمترین مواردی که در Legacy of The First Blade توانسته در سطح بالایی ظاهر شود و نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی و هر چه جذاب تر شدن داستان بر عهده دارد، شخصیت پردازی عمیق و مناسب است. شخصیت های بازی همگی خوب و جذاب کار شده اند و تاثیر خود را روی بازیباز می گذارند. در واقع شخصیت های مختلفی که در بازی با آن ها در ارتباط هستید از قبیل Darius و…  اکثرا شخصیت پردازی های مناسب و عمیقی دارند و بازیباز هر کدام از این شخصیت ها را در طول این ۳ اپیزود به خوبی می شناسد و با آن ها آشنا می شود و بی شک این افراد نقش زیادی در هرچه زیباتر کردن داستان Legacy of The First Blade بر عهده دارند. در مجموع و به صورت خلاصه در مورد کلیت داستان و روایت Legacy of The First Blade باید گفت در این بسته الحاقی شاهد یک داستان و روایت بسیار دوست داشتنی و گاها احساسی و عشقی و تلخ و جذاب هستیم و این داستان و فضای پر از کشمکش، کاملا شما را جذب کرده و به دنبال خود تا انتهای این خط داستانی می کشاند. باید با قاطعیت بگویم که مطمئن باشید بعد از تجربه ۳ اپیزود Legacy of The First Blade از داستان کاملا راضی خواهید بود و کلی اطلاعات جدید و جذاب در مورد تاریخچه و پیشینه گروهی که بعدا اساسین ها از آنها به وجود آمدند، کسب خواهید کرد.

نکته مهم در مورد گیم پلی یک بسته الحاقی، آن هم بسته الحاقی برای یک بازی عظیم نقش آفرینی جهان آزاد که برخی بازیبازها آن را بیش از ۱۵۰ ساعت بازی کرده اند این است که باید گیم پلی آن دی ال سی آن قدر جذاب و دارای چندین المان جدید باشد که دوباره بتواند یک نفر که بازی را خورده است به پای خود بکشاند و او را دوباره در همان دنیای بازی اصلی سرگرم کند.

قطعا می دانید که در یک بسته الحاقی شاهد بهبود یا افت گرافیکی خاصی نسبت به بازی اصلی نیستیم و هر گرافیکی که عنوان اصلی داشته است در بسته الحاقی آن هم وجود دارد، مخصوصا اگر بسته الحاقی در همان دنیا و نقشه بازی اصلی جریان داشته باشد و بخش جدیدی اضافه نشده باشد که در مورد Legacy of The First Blade این نکته صدق می کند و البته نقشه بازی اصلی آن قدر عظیم و بزرگ است که اصلا نیازی هم به بخش جدیدی نداشت و همین نقشه نیز هنوز جای چند دی ال سی دیگر را هم دارد! در Legacy of The First Blade از لحاظ گرافیکی، شاهد وضعیت مشابهی با بازی اصلی هستیم و وقتی می گویم وضعیت مشابه، حتما می دانید دیگر یعنی چه گرافیکی منظورم است؟! نمی دانید؟! خب بگذارید این طور بگویم. گرافیک همواره در سری بازی های Assassin’s Creed فوق العاده زیبا و جزو برترین های زمان خود بوده است، اما گرافیک در Assassin’s Creed: Odyssey به نقطه اوج و پیک خود رسید و شاهد یکی از خوش آب و رنگ ترین و زیباترین بازی های نسل هشتم از لحاظ گرافیکی بودیم. در واقع همان طور که قبلا خدمت شما عرض کرده بودم Assassin’s Creed: Odyssey با اختلاف برترین و قدرتمندترین و زیباترین بازی سری از لحاظ بصری است و در کنار شاهکارهایی مثل ویچر ۳ قرار می گیرد.

المان های گیم پلی Legacy of The First Blade به مانند بازی اصلی واقعا شاهکار هستند و گیم پلی بی نقصی را در این بسته الحاقی هم شاهد هستیم ولی موضوع اینجاست که شاهد تغییرات و اضافات خیلی خاص و بزرگی در گیم پلی آن نیستیم و بیشتر داستان جدید است که می تواند شما را با این دی ال سی همراه کند.

اکنون در بسته الحاقی Legacy of The First Blade نیز شاهد همین کیفیت گرافیکی بی نظیر هستیم که از چه منظر فنی و چه هنری یک شاهکار است و باید بگویم رنگ بندی بی نظیر، یکی از اصلی ترین دلایل زیبایی بصری بازی Assassin’s Creed: Odyssey و بسته الحاقی Legacy of The First Blade است. نورپردازی بازی که یکی از مهم ترین جنبه های بصری آن محسوب می شود نیز در سطح بسیار بالا و شگفت انگیزی انجام گرفته است و این نورپردازی بی نظیر به مانند بازی اصلی باعث چند برابر شدن زیبایی دنیای بازی شده است و تماشای مجسمه های عظیم خدایان یونان باستان در زیر تابش نور طلایی رنگ خورشید و رنگ بندی شاهکار دنیای این بازی، یکی از بهترین تجربه های بصری را برای بازیباز رقم می زند. طراحی شخصیت های جدید Legacy of The First Blade اعم از اصلی و فرعی نیز به مانند بازی اصلی فوق العاده عالی و قدرتمند انجام گرفته است و همین طور طراحی طبیعی و واقع گرایانه چهره ها نیز بازی را واقعی تر کرده است و حس و حالت صورت شخصیت ها در هنگام حرف زدن یا حالات روحی مختلف، کاملا طبیعی و زیبا از کار در آمده است. نکته مهمی که از همان ابتدا در Legacy of The First Blade مشهود است و به چشم بازیباز می آید طراحی های هنری بی نهایت چشم نواز و زیبای دنیای بازی است که حال و هوایی کاملا واقعی به آن بخشیده است.

در طول ۳ اپیزود این بسته الحاقی شاهد اتفاقات هیجان انگیزی هستیم و داستان به شکلی عالی شما را به دنبال خود می کشاند و تا انتها، داستان یکی از محرک های قوی شما برای رساندن این خط داستانی به انتها محسوب می شود. ترکیب این داستان زیبا با روایتی جذاب عالی سبب شده است که داستان بازی برای هر مخاطبی لذتبخش و عالی به نظر می رسد و کار سازندگان در این زمینه قابل تحسین است.

به معنای واقعی هر چیزی که در گرافیک و طراحی بصری بازی Legacy of The First Blade می بینیم بی نهایت زیبا و مظهر گرافیک بالا در یک بازی است و یونان باستان را در حداکثر سطح زیبایی و جذابیت شاهد هستیم. در واقع باید بگویم در اپیزودهای ۳ گانه Legacy of The First Blade که در همان دنیای بازی ادیسی و در نقشه عظیم آن اتفاق می افتد شاهد یک طراحی بی نظیر و شگفت انگیز از یونان باستان هستیم و طراحان بازی در این زمینه معرکه عمل کرده اند. طراحی فوق العاده زیبای یونان باستان، طراحی جذاب و کاملا واقعی شخصیت های بازی و پیاده کردن کامل حس و حال یونان باستان در ظاهر شخصیت ها، طراحی فوق العاده زیبا و واقعی ساختمان ها و بناها و پیاده کردن دقیق سبک معماری آن زمان در بازی، همه و همه باعث شده اند تا خود را به طور کامل در دل بازی حس کنید. بازی های سری اساسین معمولا همواره مشکلات فنی از کوچک گرفته تا بزرگ را داشته اند ولی Assassin’s Creed: Odyssey و مخصوصا Legacy of The First Blade با آپدیت هایی که دریافت کرد، باثبات ترین تجربه های این سری محسوب می شود.

Legacy of The First Blade برخلاف داستان کاملا جدید و جذابش، چیز خاصی را به کلیت تجربه و گیم پلی بازی اضافه نکرده است و می توان از آن به عنوان یک ماموریت فرعی خیلی بزرگ برای بازی اصلی یاد کرد، کسانی که بازی اصلی را بالای ۱۵۰ ساعت تجربه کرده اند ممکن است در این بسته الحاقی حس کنند که خب دیگر وقت دست کشیدن از این بازی است و تجربه کافی را از آن داشته اند و در واقع Legacy of The First Blade می تواند از لحاظ گیم پلی، نقطه جدایی بازیبازانی که نقشه بازی را ذره ذره فتح کرده اند، از این عنوان باشد. البته این را اشتباه نکنید با این که گیم پلی بازی ضعیف است. خیر! ابدا!

خوشبختانه این بسته الحاقی یک تجربه کاملا روان و پایدار را در اختیار شما می گذارد و همان یکی دو باگ و مشکل فنی ریزی که در بازی اصلی تجربه کرده بودم نیز  دیگر در زمان بازی کردن ۳ اپیزود بسته الحاقی Legacy of The First Blade برایم پیش نیامد. همچنین در طول تجربه این بسته الحاقی هرگز شاهد دیگر مشکلات فنی مثل پارگی تصویر و دیر لود شدن بافت ها و… نیستیم و خوشبختانه برخلاف یکی دو مورد ریز از افت فریم و ایستادن تصویر که در بازی اصلی با آن روبرو شده بودم، این بار و در Legacy of The First Blade همان مشکلات ریز هم با آپدیت ها رفع شده اند و بازی ابدا افت فریم ندارد. در Legacy of The First Blade نیز به مانند بازی اصلی، کیفیت تکسچرها حتی از نمای نزدیک هم بسیار عالی است و به معنای واقعی شاهد یک شاهکار گرافیکی در نسل هشتم هستیم که هر چیزی که در آن می بینید زیباست. از بزرگترین بناها تا ریزترین تکسچرها همگی در نهایت کیفیت کار شده اند تا هیچ کس نتواند ایراد خاصی را به جلوه های بصری فنی و هنری بسته الحاقی Legacy of The First Blade وارد کند.

در Legacy of The First Blade و همراه با آپدیتی که روی بازی اصلی انجام شد، چند المان جدید هم برای “ارتقای سطح قابلیت های قوی‌تر کردن تجهیزات” در بازی قرار داده شده است! یعنی چی؟‌! یعنی مثلا قبلا شما یک سلاح را اصطلاحا Enchant می کردید و یک قابلیت رویش می گذاشتید که مثلا آسیب آتش را ۲۰ درصد بیشتر می کرد. حالا می توانید اگر به سقف لول رسیده اید و دنبال انگیزه ای برای ادامه هستید، از این به بعد با امتیاز لول آپی که کسب می کنید، این قابلیت ها را ارتقا دهید یعنی مثلا آن قابلیتی که آسیب آتش را ۲۰ درصد زیاد می کرد، تبدیل کنید به ۲۵ درصد

قبلا و در نقد و بررسی کامل و حدودا ۱۱ هزار کلمه ای بازی شاهکار Assassin’s Creed: Odyssey به صورت کامل و با ریزترین جزییات به بررسی گیم پلی و المان های آن پرداختم و اصلا قصد ندارم تا دوباره در این مطلب نیز همان ها را مجددا برای شما تکرار کنم و تنها گریزی به برخی از آنها می زنیم. نکته مهم در مورد گیم پلی یک بسته الحاقی، آن هم بسته الحاقی برای یک بازی عظیم نقش آفرینی جهان آزاد که برخی بازیبازها آن را بیش از ۱۵۰ ساعت بازی کرده اند این است که باید گیم پلی آن دی ال سی آن قدر جذاب و دارای چندین المان جدید باشد که دوباره بتواند یک نفر که بازی را خورده است به پای خود بکشاند و او را دوباره در همان دنیای بازی اصلی سرگرم کند. در واقع این که بازیباز بعد از ساعت ها بازی کردن و به پایان رساندن یک عنوان، این کشش را در خود حس کند که می تواند باز هم ادامه دهد و محتوای بیشتری می خواهد، تنها از یک اکشن نقش آفرینی بی نظیر و شاهکار ممکن است. المان های گیم پلی Legacy of The First Blade به مانند بازی اصلی واقعا شاهکار هستند و گیم پلی بی نقصی را در این بسته الحاقی هم شاهد هستیم ولی موضوع اینجاست که شاهد تغییرات و اضافات خیلی خاص و بزرگی در گیم پلی آن نیستیم و بیشتر داستان جدید است که می تواند شما را با این دی ال سی همراه کند.

کلی المان های جذاب ارتقای لول (سقف افزایش لول با آپدیت های جدید بالاتر رفته است تا انگیزه بیشتری برای شما ایجاد کند)، تعداد بی نظیری از سلاح ها و زره های مختلف، سیستم لوتینگ عالی، قابلیت جدید تغییر ظاهر تجهیزات و همین طور انواع و اقسام ماموریت های اصلی و جانبی (از قبیل جمع آوری مدارک و دنبال کردن شواهد) وجود دارند که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند.

بهتر است اینطور بگویم که Legacy of The First Blade برخلاف داستان کاملا جدید و جذابش، چیز خاصی را به کلیت تجربه و گیم پلی بازی اضافه نکرده است و می توان از آن به عنوان یک ماموریت فرعی خیلی بزرگ برای بازی اصلی یاد کرد، کسانی که بازی اصلی را بالای ۱۵۰ ساعت تجربه کرده اند ممکن است در این بسته الحاقی حس کنند که خب دیگر وقت دست کشیدن از این بازی است و تجربه کافی را از آن داشته اند و در واقع Legacy of The First Blade می تواند از لحاظ گیم پلی، نقطه جدایی بازیبازانی که نقشه بازی را ذره ذره فتح کرده اند، از این عنوان باشد. البته این را اشتباه نکنید با این که گیم پلی بازی ضعیف است. خیر! ابدا! فقط می گویم باید اضافات بیشتری در زمینه مکانیک ها و المان های گیم پلی شاهد بودیم وگرنه تقریبا هر چیزی که از یک بازی اکشن نقش آفرینی جهان آزاد شاهکار انتظار داریم در گیم پلی Legacy of The First Blade به مانند بازی اصلی کاملا به چشم می خورد. کلی المان های جذاب ارتقای لول (سقف افزایش لول با آپدیت های جدید بالاتر رفته است تا انگیزه بیشتری برای شما ایجاد کند)، تعداد بی نظیری از سلاح ها و زره های مختلف، سیستم لوتینگ عالی، قابلیت جدید تغییر ظاهر تجهیزات و همین طور انواع و اقسام ماموریت های اصلی و جانبی (از قبیل جمع آوری مدارک و دنبال کردن شواهد) وجود دارند که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند. مبارزات در این دی ال سی به مانند بازی اصلی هستند و در آن ها می توانید ضربات سبک و ضربات سنگین بزنید و حملات دشمن را رد کنید یا خالی بدهید.

بسته الحاقی Legacy of The First Blade شامل ۳ اپیزود یا همان memory sequence است به نام های Hunted, Shadow Heritage و Bloodline.

یک سری مهارت های ویژه هم دارید که روی دکمه های مختلف تنظیم می شوند و می توانید بر اساس نوع بازی کردنتان این مهارت ها را بیشتر از کلاس اساسین یا تیرانداز یا مبارز انتخاب کنید و یا ترکیبی از این ها. انواع و اقسام سلاح ها در بازی در اختیار شما هستند و از شمشیر و خنجر و نیزه و گرز و پتک و Staff و تیر و کمان … همگی در دسترس شما قرار دارند و هر یک هم کاملا با دیگری متفاوت هستند و در برخی مبارزات کارایی بیشتری دارند. این سلاح ها و زره های بازی همگی قابل ارتقا هستند و کیفیت آنها نیز به سبک خیلی از بازی های نقش آفرینی با رنگ مشخص می شود که از بی رنگ که آیتم های معمولی هستند شروع می شود یا آیتم های طلایی یا افسانه ای که از همه قوی تر هستند و تعداد افکت های جانبی بیشتری هم دارند. هر لولی که شخصیتتان باشد می توانید نزد آهنگر همه سلا ح ها و لباس ها و ..خود را تا همان لول ارتقا بدهید که البته این نیاز به پول و کلی موارد جانبی دارد که باید جمع کنید و تازه ارتقای آیتم های طلایی و قوی تر، مقدار خیلی بیشتری هم از این موارد می خواهد و از طرفی هم همین موارد برای ارتقای کشتی هم لازم است که باید سعی کنید مدام در طول بازی آنها را جمع آوری کنید و مدیریت نمایید. همچنین در گیم پلی Legacy of The First Blade شاهد وجود سیستمی هستیم که در آن هر چقدر بیشتر مرتکب جرایم مختلف مثل کشتن یا دزدی کردن از NPC ها شویم، بیشتر تحت تعقیب از سوی مزدوران قرار می گیریم و کارمان سخت تر می شود. در این سیستم جذاب رده بندی مزدوران باید آن هایی که به دنبال جایزه گرفتن برای کشتن شما هستند را بکشید و از رده خارج کنید و به این شکل در رده بندی مزدوران بالاتر بروید و با مزدورهایی خیلی سخت تر و قوی تر مواجه شوید که مدام لولشان بالاتر می رود و باید سعی کنید که تا وقتی لول شما به مزدور بعدی که در لیست به دنبال شماست نرسیده است، از روبرو شدن با او فرار کنید تا لولتان به حد کافی برسد و بتوانید وی را از پای در اورید.

از اعضای قدیمی گروه Slipknot از شعبه اساسین ها!!

در Legacy of The First Blade و همراه با آپدیتی که روی بازی اصلی انجام شد، چند المان جدید هم برای “ارتقای سطح قابلیت های قوی‌تر کردن تجهیزات” در بازی قرار داده شده است! یعنی چی؟‌! یعنی مثلا قبلا شما یک سلاح را اصطلاحا Enchant می کردید و یک قابلیت رویش می گذاشتید که مثلا آسیب آتش را ۲۰ درصد بیشتر می کرد. حالا می توانید اگر به سقف لول رسیده اید و دنبال انگیزه ای برای ادامه هستید، از این به بعد با امتیاز لول آپی که کسب می کنید، این قابلیت ها را ارتقا دهید یعنی مثلا آن قابلیتی که آسیب آتش را ۲۰ درصد زیاد می کرد، تبدیل کنید به ۲۵ درصد. همچنین تروفی های جدید این بسته الحاقی نیز یک انگیزه مناسب برای عاشقان جمع اوری تروفی هاست تا باز هم بیشتر و بیشتر از Legacy of The First Blade لذت ببرند.

Assassin’s Creed Odyssey یکی از شاهکارهای بی نظیر نسل هشتم بود که کنار غول های عظیمی مثل بازی سال (God of War افسانه ای) و Red Dead Redemption بزرگ کاندید بازی سال شد. برای من فرق این بازی با بازی سال که به حق God of War است همان نیم نمره ای است که این دو بازی در نقدهای من با هم تفاوت دارند و قطعا اگر ادیسی برخی نقص های خیلی خیلی ریز را نداشت لایق نمره کامل بود،

صدا گذاری در Legacy of The First Blade به مانند بازی اصلی در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند و صداگذاری تک تک شخصیت ها در اصلی گرته تا فرعی بسیار عالی و با کیفیت انجام شده است و کاملا حس و حال داستان را به بازیباز القا می کند.  در واقع تمامی صداپیشگان شخصیت های مختلف به خوبی از پس انجام وظیفه خود بر آمده اند و شاهد صداگذاری های بسیار با کیفیتی در این خط داستانی هستیم. صداگذاری های محیطی بازی نیز به مانند عنوان آدیسی همگی بسیار با دقت و با کیفیت در بازی قرار داده شده اند و صدای برخورد سلاح ها و صدای حیوانات بسیار متنوع بازی و صدای دریا و حرکت کشتی روی آن و دیگر صداهای گوناگون دنیای زیبای بازی کاملا در روند بیشتر غرق کردن بازیباز در دل این بسته الحاقی نقش ایفا می کنند. سازندگان موسیقی Legacy of The First Blade نیز کار خود را کاملا عالی و قابل قبول انجام داده اند که البته با توجه به ساندترک بازی اصلی، انتظار دیگری هم نداشتیم. موسیقی های Legacy of The First Blade کاملا با حال و هوای خط داستانی این دی ال سی همخوانی دارد و با داستان و دنیای آن تطابق خوبی برقرار کرده است و شنیدنشان در زمان بازی و به عنوان موسیقی پس زمینه و در لحظات و موقعیت های گوناگون بازی، کاملا نقش خود را برای هرچه بیشتر فرو بردن شما در داستان و دنیای بازی ایفا می کنند و شاهد و شنوای قطعاتی زیبا و کاملا مناسب با فضا و اتمسفر Legacy of The First Blade هستیم. در واقع قطعات موسیقی این بسته الحاقی، بسیار آن را جذاب تر کرده است و کاملا حس و حال فضای تاریخی آن را به شما منتقل می کند و به مانند موسیقی های بازی اصلی، حتی وقتی آن ها را به تنهایی گوش کنید نیز زیبا و لذت بخش هستند. ترکیب این موسیقی های عالی با طراحی هنری شاهکار محیط ها و نورپردازی باکیفیت آن، یک خروجی کاملا بی نقص را برای بازیباز همراه دارد و وی را بیشتر به دل داستان می برد. نهایتا باید گفت صداگذاری و موسیقی در ۳ گانه Legacy of The First Blade بسیار عالی انجام گرفته است و یکی از بخش هایی محسوب می شوند که در راستای لذت بردن بیشتر بازیباز از تجربه این خط داستانی جدید، نقش خود را تمام و کمال ایفا کرده اند.

اگر در کنار داریوش، ابی یا معین هم بودند بهتر می شد!! فکر کنم اینا توی دی ال سی بعدی هستن!

Assassin’s Creed Odyssey یکی از شاهکارهای بی نظیر نسل هشتم بود که کنار غول های عظیمی مثل بازی سال (God of War افسانه ای) و Red Dead Redemption بزرگ کاندید بازی سال شد. برای من فرق این بازی با بازی سال که به حق God of War است همان نیم نمره ای است که این دو بازی در نقدهای من با هم تفاوت دارند و قطعا اگر ادیسی برخی نقص های خیلی خیلی ریز را نداشت لایق نمره کامل بود، زیرا دیگر مگر یک بازی باید چکار کند و چه باشد؟ مگر شوخی است در این دوره زمانه یک بازی ۱۵۰ ساعت وقتت را عاشقانه به خودش اختصاص دهد و “بتواند” این کار را انجام دهد. تجربه این بازی به حدی عالی بود که قطعا خیلی از طرفداران و دوست داران آن علاقمند هستند که باز هم تجربه خود را از این شاهکار گسترش دهند و در قالب وقایع و ماجراجویی های جدید، باز هم این بازی بی نظیر را بیشتر تجربه کنند که بسته الحاقی Legacy of The First Blade دقیقا برای همین هدف و مناسب این منظور است تا باز هم شما را در دنیای بی نظیر این بازی بزرگ با کلی وقایع مختلف و شخصیت های جدید سرگرم کند و یک داستان عالی را برای شما تعریف نماید.

سته الحاقی ۳ گانه Legacy of The First Blade بدون شک ارزش پولی را که طرفداران برای خرید آن هزینه کرده و خواهند کرد را دارد (مخصوصا اگر سیزن پس را بخرید که دیگر خیلی خیلی ارزشمندتر هم می شود) و چندین ساعت خط داستانی تازه و وقایع مختلف، شخصیت های جدید و روایتی احساسی و زیبا، گرافیک شاهکار بازی اصلی و گیم پلی و مبارزاتی جذاب و هیجان انگیز را برای بازیبازان به ارمغان آورده است.

بسته الحاقی ۳ گانه Legacy of The First Blade بدون شک ارزش پولی را که طرفداران برای خرید آن هزینه کرده و خواهند کرد را دارد (مخصوصا اگر سیزن پس را بخرید که دیگر خیلی خیلی ارزشمندتر هم می شود) و چندین ساعت خط داستانی تازه و وقایع مختلف، شخصیت های جدید و روایتی احساسی و زیبا، گرافیک شاهکار بازی اصلی و گیم پلی و مبارزاتی جذاب و هیجان انگیز را برای بازیبازان به ارمغان آورده است. شاید این بسته نکته خیلی جدید و خاصی در گیم پلی خود نسبت به بازی اصلی نداشته باشد، ولی نمی شود کتمان کرد که کلیت این بسته الحاقی و تجربه ای که در اختیار شما قرار می دهد فوق العاده جذاب و لذت بخش است و قطعا ۳ گانه اپیزودهای Legacy of The First Blade یکی از برترین بسته های الحاقی و خط های داستانی جدید هستند که در نسل هشتم دیده ایم و خرید آنها در قالب سیزن پس یک معامله بیش از حد به صرفه است! پس باز هم با شخصیت های دوست داشتنی بازی همراه شوید تا ببینید Hidden Blade ها نخستین بار چطور استفاده شدند و چه کسانی بودند که سال ها بعد بنای گروهی به نام اساسین ها را پایه ریزی کردند.

منبع متن: gamefa