به تازگی سازندگان بازی پرطرفدار Nioh اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی این اثر برای کنسول ایکس‌باکس وان، به نظر طرفداران بستگی دارد. اولین مراحل ساخت و توسعه‌ی بازی Nioh در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و قرار بود این اثر در همان بازه‌ی زمانی، به دست کاربران برسد. به علت وجود مشکلات مختلف، فرایند توسعه و انتشار […]

عرضه‌ی بازی Nioh برای ایکس‌باکس وان به نظر طرفداران بستگی دارد

به تازگی سازندگان بازی پرطرفدار Nioh اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی این اثر برای کنسول ایکس‌باکس وان، به نظر طرفداران بستگی دارد.

اولین مراحل ساخت و توسعه‌ی بازی Nioh در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و قرار بود این اثر در همان بازه‌ی زمانی، به دست کاربران برسد. به علت وجود مشکلات مختلف، فرایند توسعه و انتشار این بازی سیزده سال طول کشید و در نهایت، این بازی نقش آفرینی در سال ۲۰۱۷ به دست کاربران رسید. با توجه به این تاخیر، بازی در آن زمان توانست به نقدها و نمرات بسیار خوبی دست پیدا کند. با وجود این که Nioh شباهت‌های زیادی به سری Dark Souls دارد، اما ویژگی‌ها و معیارهای جدید و هیجان انگیزی را درون خود جای داده و نسبت به سایر بازی‌های حاضر در این سبک، متفاوت عمل می‌کند. تمامی این موضوعات باعث شده تا بازی بتواند در نظر طرفداران، بسیار محبوب باشد و تقریبا ۲٫۵ میلیون نسخه فروش کند. همچنین این استقبال، زمینه‌ساز معرفی نسخه‌ی دوم بازی نیز شد و ما می‌توانیم تا یک ماه دیگر، شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از بازی Nioh 2 باشیم.

نکته قابل توجه این است که بازی در سال ۲۰۱۷، تنها برای دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ منتشر شد و خبری از عرضه‌ی این عنوان برای کنسول ایکس‌باکس وان نبود. البته که در همان زمان نیز، شایعات مختلفی در رابطه با تایید انتشار این بازی برای کنسول شرکت مایکروسافت وجود داشت اما هیچ یک از آن‌ها، رسمی نبوده و به تحقق نپیوستند. حال و در جریان جدیدترین اخبار، ناشر بازی Nioh یعنی شرکت کوئی تکمو (Koei Tecmo) اعلام کرده که احتمال عرضه‌ی بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان وجود دارد. در واقع این کاربران هستند که باید درخواست خود را به سازندگان ارائه کنند. این ناشر افزود:

این اتفاق هرگز غیر ممکن نیست! شما فقط باید ما را از روشی مطلع سازید که خواستار این مسئله هستید.

البته که اظهار نظر این ناشر در رابطه با این موضوع، بسیار نامفهوم بود اما باز هم یک خبر خوشحال کننده و رضایت‌بخش برای دارندگان ایکس‌باکس وان محسوب می‌شود. در چند سال اخیر، به تعداد قابل توجه، شاهد این مسئله بوده‌ایم که کاربران و طرفداران، خواستار انتشار یک بازی برای کنسول محبوب خود بوده‌اند و در نهایت با رسیدن به یک نتیجه و نظر مشترک با سازندگان، این خواسته تحقق یافته است. البته که عملی شدن این مسئله، به میزان بودجه‌ی سازنده بستگی دارد و باید با برنامه‌های استودیو و ناشران نیز هماهنگ باشد.

همان‌طور که شرکت کوئی تمکو از بازی‌بازان خواسته تا درخواست خود را به آن‌ها منتقل کنند، آن‌ها نیز قادر هستند تا از طریق تشکیل کمپین‌های مختلف و ابراز نظر خود به سازندگان، شاهد انتشار عنوان Nioh برای کنسول ایکس‌باکس وان باشند. در چند وقت اخیر، عناوینی مثل The Last Story ، Pandora’s Tower و Xenoblade Chronicles از همین طریق منتشر شده‌اند.

در ادامه می‌توانید نگاهی به مطلب نقد و بررسی ویدئویی بازی تحت عنوان برخیز و با تاریکی بجنگ… مثل یک سامورایی | بررسی ویدئویی بازی Nioh، داشته باشید.

منبع متن: gamefa