شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هفته‌ی گذشته و هم‌زمان با انتشار گزارش مالی خود، بیش از ۸۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. اگرچه سهام شرکت اکتیویژن در ماه‌های گذشته کاهش یافته ولی با این حال، این شرکت بزرگ سود قابل توجهی را در سال مالی جاری کسب کرده است. حال سوال این‌جا است […]

کارمندان شرکت اکتیویژن بلیزارد خواهان اخراج مدیر ارشد اجرایی شرکت هستند

شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هفته‌ی گذشته و هم‌زمان با انتشار گزارش مالی خود، بیش از ۸۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. اگرچه سهام شرکت اکتیویژن در ماه‌های گذشته کاهش یافته ولی با این حال، این شرکت بزرگ سود قابل توجهی را در سال مالی جاری کسب کرده است. حال سوال این‌جا است که درآمد این شرکت اگر صرف پرداخت حقوق کارمندان و حفظ شغل آن‌ها نمی‌شود، پس دقیقا در چه زمینه‌ای خرج می‌شود. به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از درآمد شرکت اکتیویژن بلیزارد، نصیب هیئت مدیره‌ی این شرکت می‌شود. براساس گزارش منتشر شده، برای مثال آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن بلیزارد سالیانه بیش از ۳۰ میلیون دلار از شرکت حقوق دریافت می‌کند.

به نظر می‌رسد اخراج بسیاری از کارمندان در کنار مبلغ قرارداد مدیر ارشد اجرایی این شرکت، بسیاری از کارمندان را عصبانی کرده است. بسیاری از کارمندان این شرکت به یک اتحادیه‌ی کارگری در صنعت بازی‌های ویدئوی که وظیفه‌ی حفاظت از حقوق کارمندان و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی را به عهده دارد، پیوسته‌اند. این گروه با انتشار پیامی رسمی، خواستار اخراج مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن بلیزارد شده است. بخشی از بیانیه‌ی این گروه به شرح زیر است:

نابود کردن زندگی ۸۰۰ کارمند درحالی که میلیون‌ها دلار پاداش برای خود و دوستان کت و شلوار پوشت در نظر گرفته‌ای، مدیریت کردن نیست؛ این یک دزدی است. ما، کارمندان شرکت اکتیویژن بلیزارد، دیگر این موضوع را تحمل نخواهیم کرد. زمان آن فرار رسیده است که بابی کوتیک اخراج شود.

به طور حتم، اخراج ناگهانی بیش از ۸۰۰ کارمند موضوع کم اهمیتی نیست. علاوه‌بر این، شرکت اکتیویژن بلیزارد تحت مدیریت آقای کوتیک در ماه‌های اخیر وضعیت نامناسبی داشته است. تصمیم این شرکت برای معرفی یک نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند از سری Diablo به جای معرفی نسخه‌ی چهارم سری در جریان مراسم بلیزکان (BlizzCon) سال گذشته، خشم بسیاری از هواداران را برانگیخت. تصمیمات نادرست هیئت مدیره‌ی شرکت اکتیویژن بلیزارد باعث کاهش شدید ارزش سهام این شرکت در ماه‌های گذشته نیز شده است.

باید منتظر ماند و دید این اتحادیه می‌تواند در مبارزه با هیئت مدیره‌ی شرکت اکتیویژن بلیزارد پیروز شود یا خیر.

منبع متن: gamefa