چند روز پیش شرکت الکترونیک آرتز (EA) گزارش مالی خود را منتشر کرد و جزئیاتی از آمار فروش بازی‌ها و برنامه‌های آینده‌ی خودرا به اشتراک گذاشت. به گفته «اندرو ویلسون» (مدیرعامل EA) بازی Battlefield V عملکرد خوبی نداشته و میزان فروش آن پایین‌تر از انتظارات شرکت آن‌ها بوده است.

ویلسون دو دلیل اصلی را برای عملکرد ضعیف بازی بیان کرد. اولین و مهم‌ترین آن‌ها، تاخیر یک ماهه‌ی بازی در عرضه بود؛ بازی Battlefield V قرار بود در روز ۱۹ اکتبر روانه بازار شود، اما در نهایت انتشار آن تا روز ۲۰ نوامبر به تعویق افتاد. ماه نوامبر فصل تعطیلات میلادی به حساب می‌آید و آثار مهمی از جمله Red Dead Redemption 2 و Call of Duty: Black Ops 4 در این دوره‌ی زمانی شلوغ منتشر شدند، به همین خاطر بازی نتوانست آن‌طور که باید بفروشد. ویلسون در همین راستا اعتراف کرد که بازاریابی آن‌ها خوب نبوده و یکی از دلایل شکست بازی به همین مورد مربوط می‌شود.

بازی Battlefield V

این صحبت‌ها ما را به یاد Titanfall 2 می‌اندازد. اگر یادتان باشد تایتان‌فال ۲ هم در فاصله‌ی کوتاهی با زمان عرضه‌ی یازی Battlefield 1 روانه بازار شد و نتوانست به توفیق خاصی دست پیدا کند. در آن زمان خیلی از افراد دلیل شکست بازی را سیاست‌های الکترونیک آرتز و ضعف کمپین تبلیغاتی آن‌ها قلمداد کردند.

ویلسون دیگر دلیل فروش ضعیف بازی را وجود بخش داستانی و نبودن حالت بتل رویال می‌داند. او گفت که ترجیح بخش تک نفره به حالت بتل رویال باعث شده تا بازی چنین عملکرد ضعیفی را از خود به جای بگذارد.

در پایان نشست، «بلیک یورگنسن» (مدیر ارشد مالی شرکت) آمار دقیقی را از فروش بازی اعلام کرد؛ بازی Battlefield V تاکنون توانسته ۷.۳ میلیون نسخه به فروش برساند؛ این رقم حدود یک میلیون نسخه پایین‌تر از آن چیزی است که الکترونیک آرتز انتظارش را می‌کشید. شاید از دیدگاه خیلی از شرکت‌های تهیه کننده چنین فروشی یک موفقیت همه‌جانبه به نظر برسد.

بازی Battlefield V

با وجود این، سری بتلفیلد همیشه از نظر میزان بازی‌کنندگان در شرایط خوبی قرار داشته. تنها در سال گذشته ۲۷ میلیون نفر این مجموعه را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر بازی‌های Battlefield 4 و Battlefield 1 به ترتیب دو و چهار میلیون بازی‌کننده فعال دارند.

حالت بتل‌رویال Battlefield V در ماه مارس سال جاری میلادی به بازی اضافه می‌شود.

منبع: گیم‌اینفورمر

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post الکترونیک آرتز به شکست بتلفیلد ۵ اعتراف کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala