به نظر می‌رسد شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در حال سپری کردن روزهای بسیار دشواری است. مشکلات مربوط به معرفی نشدن نسخه‌ی چهارم سری Diablo و بازخوردهای بسیار بد هواداران نسبت به معرفی نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند این سری، جدایی استودیوی بانجی (Bungie) و حفظ حقوق سری Destiny توسط این استودیو و گزارش‌های منتشر […]

ارزش سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد دوباره کاهش یافت

به نظر می‌رسد شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در حال سپری کردن روزهای بسیار دشواری است. مشکلات مربوط به معرفی نشدن نسخه‌ی چهارم سری Diablo و بازخوردهای بسیار بد هواداران نسبت به معرفی نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند این سری، جدایی استودیوی بانجی (Bungie) و حفظ حقوق سری Destiny توسط این استودیو و گزارش‌های منتشر شده مربوط به برنامه‌های این شرکت برای اخراج کارکنان خود به دلیل مشکلات مالی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا اعتماد هواداران نسبت به این شرکت بزرگ کم شود.

البته تا زمانی که سرمایه‌گذاران یک شرکت از آن‌ها راضی باشند، آن شرکت جای نگرانی ندارد. با این حال به نظر می‌رسد حتی سرمایه‌گذاران شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز این روزها خوشحال نیستند. براساس گزارش منتشر شده توسط مجله‌ی Wall Street، ارزش سهام شرکت اکتیویژن این هفته با کاهش شدید ۶٫۸ درصدی روبه‌رو شده است. با در نظر گرفتن این اتفاق، میزان کاهش ارزش شهام این شرکت در ماه‌های گذشته ۲ رقمی شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که دلیل این رفتار سرمایه‌گذاران و دلیل ناراحتی آن‌ها چیست ولی به طور حتم، این شرکت باید سریعا تصمیمات جدیدی را در زمینه‌ی سیاست‌ها و نحوه‌ی نگرش خود در زمینه‌ی معرفی و انتشار بازی‌ها اتخاذ کند.

شرکت اکتیویژن بلیزارد هنوز به صورت رسمی هیچ بیانیه‌ای را در رابطه با این موضوع منتشر نکرده است. باید منتظر ماند و دید این شرکت چه برنامه‌ای برای آینده‌ در نظر گرفته است. آیا این اتفاق به رونمایی نسخه‌ی چهارم سری Diablo و یا یک بازی معرفی نشده‌ی دیگر ختم خواهد شد؟

منبع متن: gamefa