این هفته جدول فروش بریتانیا با یک اتفاق هیجان انگیز همراه است. بازی جدید و محبوب شرکت راک استار یعنی Red Dead Redemption 2 بار دیگر به صدر جدول بازگشته و تاچ پادشاهی را باز پس گرفته است. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با گیمفا همراه باشید. ساخته‌ی جدید شرکت راک استار یعنی Red Dead […]

طلوع دوباره‌ی غرب وحشی | جدول فروش هفتگی بریتانیا

این هفته جدول فروش بریتانیا با یک اتفاق هیجان انگیز همراه است. بازی جدید و محبوب شرکت راک استار یعنی Red Dead Redemption 2 بار دیگر به صدر جدول بازگشته و تاچ پادشاهی را باز پس گرفته است. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با گیمفا همراه باشید.

ساخته‌ی جدید شرکت راک استار یعنی Red Dead Redemption 2، به هنگام انتشار خود توانست سه هفته‌ی متوالی به عنوان صدرنشین جدول فروش بریتانیا لقب گیرد. اگرچه با عرضه‌ی عناوین جدید، شاهد واگذاری صدر جدول به رقبای دیگر بوده‌ایم اما Red Dead Redemption 2 از زمان عرضه همچنان در رده‌های بالای جدول حضور داشته و رقیبی جدی برای سایر عناوین به شما می‌آمد؛ رقیبی که در نهایت توانست در هفته‌ی جاری، جایگاه نخست را از رقبای خود بازپس گیرد و برای بار ششم و نخستین بار در سال ۲۰۱۹ تاج پادشاهی بریتانیا را ازان خود کند. لازم است اشاره کنیم میزان فروش بازی Red Dead Redemption 2 در هفته‌ی جاری تنها ۱۴ درصد افزایش یافته است.

با صدرنشینی بازی Red Dead Redemption 2 و قرار گیری بازی FIFA 19 در مکان دوم، صدرنشین هفته‌ی گذشته‌ی بریتانیا و جدیدترین اثر شرکت اسکوئر انیکس یعنی Kingdom Hearts 3، این هفته با کاهش ۸۷ درصدی فروش همراه شده و به رتبه‌ی سوم جدول سقوط کرده است.

افت فروش، بازی Resident Evil 2 را نیز بی نصیب نگذاشته است. این بازی به هنگام انتشار و در هفته‌ی نخست عرضه‌ی خود در صدر جدول فروش بریتانیا قرار گرفت اما نتوانست در هفته‌‌‌ دوم به عملکرد خوب خود ادامه دهد. میزان فروش بازی Resident Evil 2 در هفته‌ی سوم انتشار ۶۷ درصد کاهش یافته و سبب شده تا این بازی در مکان چهارم جدول جای گیرد.

دیگر عناوین جدول نسبت به هفته‌ی گذشته تغییر چندانی نداشته‌اند و تنها شاهد تغییر جایگاه برخی بازی‌ها با یکدیگر هستیم.

بازی‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند:

این هفته تنها شاهد عرضه‌ی یک بازی جدید در بریتانیا بوده‌ایم. بازی مورد نظر Monster Energy Supercross 2 نام دارد. یک عنوان در سبک مسابقات موتور سواری که توسط استودیوی مایل استون (Milestone) توسعه یافته و به تازگی برای کنسول‌های نسل هشتم و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شده است. این بازی هم اکنون در جایگاه سی و چهارم جدول قرار دارد.

بازی‌های انحصاری

به مانند هفته‌ی گذشته، در هفته‌ی جاری نیز می‌توان شرکت نینتندو را برنده‌ی بی چون و چرای بازی‌های انحصاری در جدول فروش بریتانیا به شمار آورد. این هفته نیز دو شرکت سونی و مایکروسافت موفق نشده تا نماینده‌ای در میان ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا داشته باشند و این تنها شرکت نینتندو است که با دو نماینده و در مجموع با پنج نماینده ( در میان ۴۰ بازی پرفروش بریتانیا) موفق شده بار دیگر برتری را ازان خود کند.

مایکروسافت و سونی این هفته تنها یک نماینده در میان ۴۰ بازی پرفروش بریتانیا دارند. بازی Forza horizon 4 اثر جدید استودیوی پلی گراند گیمز این هفته یک پله صعود داشته و در رتبه‌ی دوازدهم جدول قرار گرفته است. در طرف مقابل، تنها نماینده‌ی شرکت سونی یعنی بازی Spider-Man نیز با افزایش فروش همراه شده و شاهد صعود چند پله‌ای این بازی به رتبه‌ی هجدهم جدول هستیم.

هفته‌ی آینده منتظر عرضه‌ی چه بازی‌هایی باشیم:

هفته‌ی آینده، شاهد اتفاقات هیجان انگیز و رقابت بسیار نزدیکی در جدول فروش بریتانیا خواهیم بود. هفته‌ی آینده چهار بازی Crackdown 3، Metro Exodus، Far Cry : New Dawn و Jump force عرضه خواهند شد که هر یک از آن‌ها به نوبه‌ی خود قادرند تغییرات قابل توجهی در جدول فروش بریتانیا ایجاد کنند. از همین روی به نظر می‌رسد طی هفته‌های آتی و با ادامه‌ی عرضه‌ی بازی‌های جدید، رقابت بسیار نزدیک و نفس‌گیری را در جدول فروش بریتانیا شاهد باشیم. بازی‌هایی که هفته‌ی آینده عرضه خواهند شد به شرح زیر هستند:

نام بازی  تاریخ عرضه پلتفرم مقصد
The Liar Princess and the Blind Prince ۱۲ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ
Crackdown 3 ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷) اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Far Cry: New Dawn ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Jump Force ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Metro Exodus ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷) پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

نام بازی رتبه‌ی این هفته رتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Red Dead Redemption 2 ۱ ۳
FIFA 19 ۲ ۴
Kingdom Heart 3 ۳ ۱
Resident Evil 2 ۴ ۲
Call of Duty: Black Ops 4 ۵ ۵
New Super Mario Bros U Deluxe ۶ ۶
Mario Kart 8: Deluxe ۷ ۷
Super Mario Party ۸ ۱۰
Super Smash Bros Ultimate ۹ ۸
Grand Theft Auto V ۱۰ ۹

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

منبع متن: gamefa