چندی پیش، جزئیاتی از تعداد کاربران بازی Sea of Thieves از زمان انتشار آن تا حالا، منتشر شد و به نظر می‌رسد که این اثر از میزان کاربران قابل قبولی برخوردار است. بازی Sea of Thieves یکی از انحصاری‌های معروف شرکت مایکروسافت، در اوایل سال ۲۰۱۸ به دست کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان رسید […]

جزئیات تعداد کاربران بازی Sea of Thieves

چندی پیش، جزئیاتی از تعداد کاربران بازی Sea of Thieves از زمان انتشار آن تا حالا، منتشر شد و به نظر می‌رسد که این اثر از میزان کاربران قابل قبولی برخوردار است.

بازی Sea of Thieves یکی از انحصاری‌های معروف شرکت مایکروسافت، در اوایل سال ۲۰۱۸ به دست کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان رسید اما نتوانست در زمان عرضه‌ی خود، آن طور که انتظار می‌رفت عمل کند. بازی نمرات و بازخوردهای متوسط یا ضعیفی دریافت کرد اما از سویی دیگر، پشتیبانی پرقدرت استودیو ریر (Rare) را با خود داشت. از زمان انتشار بازی تا حالا، شاهد عرضه‌ی بسته‌های الحاقی و محتویات مختلفی برای عنوان Sea of Thieves هستیم که توانسته نظر کاربران و بازی‌بازان این عنوان را به خود جذب کند. حتی آن دسته از افراد که در ابتدا با این بازی به شدت مخالفت داشتند، اکنون جزو کاربران اصلی آن محسوب می‌شوند.

در جریان همین موضوع، رئیس اصلی استودیو ریر یعنی کریگ دانکن (Craig Duncan) جزئیات جدیدی از تعداد کاربران این عنوان منتشر کرد. وی در ابتدا توضیح داد که آمار کلی کاربران برروی دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان، قابل قبول بوده و از گذشته تا به حال، رشد چشم‌گیری را متحمل شده است. البته گریک دانکن، توضیحاتی دقیقی را در رابطه با میزان دقیق کاربران هم‌زمان یا کاربران فعال بازی، ارائه نکرد. به نظر می‌رسید که از پیش از این، شایعات مختلفی در شبکه‌های مجازی با محوریت شکست عنوان Sea of Thieves یا کاهش قابل توجه میزان کاربران آن، منتشر شده بود. دانکن در جدیدترین اعلامیه‌ی خود، مشخص کرد که این موضوع کاملا ساختگی بوده و در واقع یک دروغ کاملا واضح را در شبکه‌های اینترنتی منتشر کرده‌اند. بازی از تعداد کاربران بسیار زیادی نسبت به گذشته برخوردار است و آمار آن، روز به روز رو به افزایش است. کاربران نباید از انتشار شایعات متعدد ترسی داشته باشند بلکه می‌توانند در آینده، محتویات مختلفی را دریافت کنند.

دانکن در ادامه توضیح داد که حذف قابلیت کراس‌پلی بین رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان، در برنامه‌های آن‌ها نبوده و به نظر نمیر‌سد که این امر در آینده عملی شود. در واقع برخی از کاربران کنسولی بازی، ادعا دارند که در بخش چندنفره‌، نسبت به بازی‌بازان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، ضعیف‌تر هستند و آن‌ها می‌توانند به راحتی کاربران ایکس‌باکس وان را شکست دهند. در رابطه با این موضوع، استودیو ریر قصد دارد با انتشار حالت PvP و جدید The Arena، قابلیت غیرفعال کردن کراس‌پلی بین دو پلتفرم مذکور را، در دسترس بازی‌بازان قرار دهد.

در نهایت مشخص شد که پشتیبانی قدرتمند از بازی Sea of Thieves، همچنان ادامه پیدا می‌کند و با وجود همین موضوع، ما شاهد افزایش تعداد کاربران بازی هستیم. سازندگان معتقدند که با توجه به این آمار، این اثر در پایان سال جاری میلادی به یکی از پرطرفدارترین و فعال‌ترین بازی‌های این صنعت تبدیل خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود نگاهی به مقاله‌ی نقد و بررسی اختصاصی بازی تحت عنوان دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves به قلم محمد آریامقدم داشته باشید.

منبع متن: gamefa