خبر انحصاری شدن Metro Exodus روی فروشگاه اپیک گیمز، واکنش شدیدا منفی بازی‌کنندگان را به همراه داشت؛ طوری که شرکت تهیه‌کننده بازی در این چند روز اخیر حسابی به دردسر افتاده است و مجبور شده تا با جنجال‌های زیادی دست و پنجه نرم کند.

در ادامه‌ی این مجموعه اتفاقات، هفته‌ی گذشته یکی از اعضای استودیوی ۴A Games (سازنده بازی) به سیم آخر زد و با انتشار نظرات شخصی خود در یکی از وب‌سایت‌های روسی، سر و صدای زیادی به راه انداخت. او گفت که استودیوی ۴A Games به مدت چند سال سعی کرده تا بازی بسیار خوب و ویژه‌ای را تحویل دهد، اما جمعیت خاصی از کاربران اینقدر برای کار ما ارزش قائل نیستند که حاضر نمی‌شوند چند دقیقه را صرف نصب یک برنامه جدید کنند.

در این بین شاید استودیوی ۴A Games بیش‌ترین ضرر را دیده است.

او تهدید کرد که اگر کاربران کامپیوتر از خریدن بازی جلوگیری کنند یا به اصطلاح آن را بایکوت نمایند، قسمت بعدی Metro برای این پلتفرم منتشر نخواهد شد.

پس از انتشار این خبر و ماجراهایی که در موازات آن رخ داد، شرکت Deep Silver (تهیه‌کننده اثر) تاکید کرد که آن‌ها چنین موضعی ندارند و تصمیم انتقال بازی به فروشگاه اپیک گیمز از سوی آن‌ها بوده است.

این شرکت گفت: «نظرات اخیری که توسط یکی از کارکنان استودیو ۴A Games منتشر شده، ارتباطی به دیدگاه ما یا استودیوی سازنده بازی در قبال آینده مجموعه ندارد. این دیدگاه‌ها تنها نشان‌دهنده ناامیدی فردی است که در پی واکنش افراد به خاطر یک تصمیم در سطح شرکت – که این بازی‌ساز هیچ کنترلی رو آن ندارد – به یک مجادله تبدیل شده.»

شرکت Deep Silver گفته است: «چگونگی انتشار قسمت‌های بعدی مجموعه Metro تنها به شرکت Koch Media/Deep Silver بستگی دارد. تصمیم ما به همکاری با اپیک گیمز به خاطر سرمایه‌گذاری روی آینده بازی و استودیو ۴A Games بوده است. ما قصد داریم این مجموعه را ادامه دهیم و نسخه PC همیشه در قلب برنامه‌های‌مان جا دارد.»

بازی Metro Exodus

در این بین شاید استودیوی ۴A Games بیش‌ترین ضرر را دیده است. پس از اعلام این خبر، عده زیادی از بازی‌کنندگان به صفحات قسمت‌های قبلی Metro در استیم رفتند و با انتشار نظرات تند و منفی، انتقادات خود را در قالب نقدهای منفی نسبت به خود بازی ابراز کردند.

زمانی که هفته گذشته این خبر اعلام شد و آن جو منفی پیرامون بازی شکل گرفت، شرکت THQ Nordic (دارنده و صاحب اصلی شرکت‌های Koch Media و Deep Silver) با تاکید فراوان اعلام کرد که این تنها تصمیم شرکتKoch  بوده است. به نوعی این شرکت می‌خواست با این صحبت‌ها پای خود را از این ماجرا بیرون بکشد و طوری رفتار کند که انگار آن‌ها هم از این اتفاق چندان دل خوشی ندارند.

به هر حال شرکت THQ Nordic چند روز بعد از این بیانیه اعلام کرد که از تصمیم Koch Media تمام و کمال حمایت می‌کند!

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post سازنده Metro Exodus به جنجالات اخیر واکنش نشان داد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala