واقعیت مجازی هرروز بزرگ‌تر از قبل می‌شود. انواع و اقسام هدست واقعیت مجازی مانند Oculus Rift ،HTC Vive و PlayStation VR، جایگاه محکمی را برای واقعیت مجازی ایجاد کرده‌اند. هرچند، هیچ‌کدام از آن‌ها ازلحاظ قیمت به گرد پای «گوگل کاردبورد» (Google Cardboard) هم نمی‌رسند. هرکسی که در چند سال گذشته این محصول یا هر هدست واقعیت مجازی مخصوص موبایل دیگری را خریده باشد، احتمالا به دنبال اپلیکیشن‌های جذابی برای استفاده از هدست خود می‌گردد. در ادامه، ۱۰ اپلیکیشن برتر واقعیت مجازی را به شما معرفی می‌کنیم. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، برای مدت زیادی سرگرم می‌شوید.

AAA VR Cinema

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

اپلیکیشن AAA VR Cinema یک مدیا پلیر واقعیت مجازی است که با استفاده از آن، بدون نیاز به اینترنت و از طریق محتواهای ذخیره‌شده‌ی درون گوشی، می‌توانید فیلم‌های واقعیت مجازی را مشاهده کنید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است. فقط کافی است فیلمی را به حافظه‌ی گوشی منتقل کنید و در هنگامی‌که هدست روی سرتان قرار دارد، فیلم مذکور را با این اپلیکیشن پخش کنید. این برنامه از فیلم‌های ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند و با تنظیماتی که دارد، مانع از سرگیجه‌ی ناشی از تماشای طولانی‌مدت این فیلم‌ها می‌شود. این اپلیکیشن کاملا رایگان است، برای همین هرچه زودتر آن را دانلود کنید و از تماشای انواع و اقسام فیلم‌های واقعیت مجازی لذت ببرید.

Apollo 15 Moon Landing VR

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن مشخص است، در Apollo 15 Moon Landing می‌توانید سفر به کره‌ی ماه را به‌صورت مجازی تجربه کنید. با این اپلیکیشن، کاربر همه چیز را به صورت اول شخص تجربه می‌کند و با تصاویر آرشیوی از ناسا، تجربه‌ی استفاده از آن تا حد زیادی واقعی جلوه می‌کند. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که برای مشاهده‌ی محتوای این برنامه با رزولوشن کامل، به گوشی هوشمند قدرتمندی نیاز دارید. هر طرفدار واقعیت مجازی بهتر است که استفاده از این اپلیکیشن رایگان و قدرتمند را تجربه کند.

Google Cardboard App

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

داشتن اپلیکیشن رسمی گوگل کاردبورد ضروری است. با این اپلیکیشن، امکان تنظیم تجربه‌ی واقعیت مجازی گوگل کاردبورد وجود دارد. علاوه بر این، محتواهای واقعیت مجازی جذابی درون آن قرار گرفته است. با این اپلیکیشن، می‌توانید از Google Earth استفاده و به سرتاسر جهان سفر کنید. همچنین انواع و اقسام محتواهای واقعیت مجازی با Google Cardboard App قابل مشاهده هستند. از همه مهم‌تر، این اپلیکیشن فهرستی متنوع و جذاب از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی به کاربر ارایه می‌دهد که کار جستجو را بسیار ساده‌تر می‌کند. پس اگر تا حالا از این اپلیکیشن استفاده نکرده‌اید، هرچه زودتر آن را روی گوشی خود نصب کنید.

Cardboard Camera

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

Cardboard Camera هم ازجمله اپلیکیشن‌های ضروری و البته سرگرم‌کننده درزمینه‌ی واقعیت مجازی است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که به‌صورت واقعیت مجازی و ۳۶۰ درجه‌ای قابل مشاهده باشند. برای استفاده از این برنامه، نیازی به ثبت‌نام نیست، فقط کافی است آن را دانلود کنید و از عملکرد آن لذت ببرید. شاید در ابتدا نتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کنید، اما خیلی زود پیشرفت خواهید کرد.

Expeditions

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

اپلیکیشن Expeditions آموزش محور است و برای استفاده در محیط‌های آموزشی توسعه یافته. هرچند، همه‌ی مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و از محتوای جذابش لذت ببرند. در این اپلیکیشن، بیش از ۲۰۰ گردش علمی قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توانید به زیر دریاها، مکان‌های تاریخی و انواع و اقسام مکان‌های دیگر سفر کنید. این اپلیکیشن حالت ۳۶۰ درجه هم دارد که با فعال کردن آن، امکان استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی فراهم می‌شود.  Expeditions هم مانند اپ‌های قبلی، رایگان است.

Fulldive VR

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

Fulldive VR خودش را پلتفرم مسیریابی واقعیت مجازی معرفی می‌کند. این بدین معنی است که با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید انواع و اقسام محتواهای واقعیت مجازی را از سطح وب پیدا کنید. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای واقعیت مجازی در یوتیوب را دارد و همچنین پلیری برای پخش این ویدیوها درون آن تعبیه شده است. علاوه بر این، با مرورگر این برنامه می‌توانید در محیط واقعیت مجازی به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازید. «فول دایو» دارای دوربین و گالری مختص به خودش هم هست و از بازارچه آن می‌توانید به انواع و اقسام اپلیکیشن و بازی واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید.

Google Street View

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

Street View از مدت‌ها پیش همراه با گوگل مپس بوده و از چندی پیش قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی هم به آن افزوده شده است. در «استریت ویو» می‌توانید به تصاویر ۳۶۰ درجه از خیابان‌ها، مکان‌های مهم و خیلی مکان‌های دیگر دسترسی داشته باشید. به دلیل پشتیبانی از واقعیت مجازی، می‌توانید این محتواهای جذاب را از طریق هدست‌های واقعیت مجازی هم تماشا کنید. علاوه بر این، امکان مشاهده‌ی محتواهای تولید شده توسط دیگر کاربران هم وجود دارد. اگر دوست دارید، می‌توانید محتوای خودتان را هم در این محیط قرار دهید. در کل استفاده از این اپلیکیشن چه با هدست و چه بدون آن، تجربه‌ی جذابی است.

Titans of Space

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

 Titans of Space یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند به یک تور مجازی در منظومه‌ی شمسی بروند. علاوه بر این، در این تورهای مجازی امکان مقایسه‌ی اندازه‌ی سیاره‌ها هم وجود دارد و می‌توانید به اطلاعات متنوعی پیرامون منظومه‌ی شمسی دسترسی داشته باشید. بیشتر امکانات این برنامه رایگان است ولی اگر نیاز به راوی داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۳ دلار این ویژگی را اضافه کنید.

VLC اندروید

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

اپلیکیشن VLC اندروید هم‌اکنون از واقعیت مجازی پشتیانی نمی‌کند ولی به‌زودی چنین امکانی را اضافه خواهد کرد. VLC یک مدیاپلیر عالی است که تقریبا از هر نوع کدک ویدیویی پشتیبانی می‌کند. این مدیاپلیر حتی از فرمت ISO دی‌وی‌دی‌ها هم پشتیبانی می‌کند و با آن می‌توانید ویدیوهای زنده را هم تماشا کنید. اگر خیلی مشتاق هستید، می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی آن را دانلود کنید و امکانانت واقعیت مجازی آن را ببینید.

یوتیوب

10 اپلیکیش واقعیت مجازی عالی برای هدست واقعیت مجازی

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ویدیوهای واقعیت مجازی است. در یوتیوب انواع و اقسام ویدیوهای واقعیت مجازی جذاب وجود دارد که هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. یوتیوب از معدود پلتفرم‌هایی است که موفق شده به‌خوبی از این فناوری استفاده کند. یوتیوب رایگان است ولی برای امکانات بیشتر و حذف تبلیغات، می‌توانید ماهیانه ۱۰ دلار حق اشتراک پرداخت کنید.

اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده آن‌قدر زیاد شده‌اند که گزینش آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. به همین خاطر اگر اپلیکیشن واقعیت مجازی مهمی را از قلم انداخته‌ایم، در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید. اگر هم هنوز برای گوشی موبایل خود هدست واقعیت مجازی نخریده‌اید، همین الان می‌توانید از لینک زیر یک هدست واقعیت مجازی خوب و ارزان انتخاب کنید.

مطلب ۱۰ اپلیکیشن عالی برای هدست واقعیت مجازی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala