گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ که اخیرا معرفی شدند از نمایشگرهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند و کاربر می‌تواند بین دو گزینه ۶۰ و ۱۲۰ یک کدام را انتخاب کند. اما به نظر می‌رسد با استفاده از یک نرم‌افزار، می‌توان این مقدار را به ۹۶ هرتز نیز رساند!

رفرش‌ ریت گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا بین دو عدد ۱۲۰ و ۶۰ متغیر است اما یک نقطه ضعف نامحسوس دارد و آن هم کاهش وضوح تصویر از +QHD به +FHD در صورت قرار دادن تنظیمات روی ۱۲۰ هرتز است. معمولا کاربران عادی تفاوت خاصی بین این دو کیفیت حس نمی‌کنند و لذا نمی‌توان آن را بیش از حد بزرگ جلوه داد. با این حال برخی از شرکت‌های دیگر معمولا اگر از چنین نمایشگرهایی استفاده کنند دست کاربر را برای افزایش یا کاهش آن در هر وضوحی باز می‌گذارند.

البته سامسونگ کاهش وضوح تصویر در رفرش ریت ۱۲۰ را به خاطر مصرف کمتر باتری انجام داده که قابل درک است اما اینکه فقط می‌توان آن را روی دو مقدار تنظیم کرد چندان جالب نیست! مثلا شاید کاربری بخواهد آن را روی ۹۰ هرتز تنظیم کند تا هم رفرش ریت بالایی داشته باشد و هم مصرف کمتری به نسبت ۱۲۰ هرتز! اما خب دلیل آن هرچه که بوده سامسونگ ترجیح داده این کار را نکند.

بیشتر بخوانید: تصویر منتسب به گلکسی نوت ۲۰ اینبار در تبلیغات اسپلیت سامسونگ دیده شد!

رفرش‌ ریت گلکسی اس 20
رفرش‌ ریت گلکسی اس 20

اما طبق یافته‌های یکی از اعضای توسعه‌دهندگان XDA، کاربر می‌تواند با دانلود برنامه S20 Refresh Rate Controller، رفرش ریت نمایشگر را روی عدد پنهان ۹۶ هرتز نیز تنظیم کند! این نرم‌افزار گزینه دیگری در اختیار شما قرار نمی‌دهد و تنها می‌توانید بین ۹۶ و ۱۲۰ یک عدد را انتخاب کنید که خب از ۶۰ هرتز واقعا بهتر است!

به خاطر داشته باشید که حتی روی نرخ ۹۶ هرتز نیز وضوح تصویر به +FHD کاهش پیدا می‌کند ولی نکته مثبت این ماجرا این است که هم در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود هم کاربر می‌تواند به نرخ عالی از رفرش ریت دست پیدا کند. البته اینکه مصرف باتری در این صورت بهینه می‌شود یک فرضیه است که باید با با بررسی‌های بیشتر ثابت شود. هرچند نتیجه بدست آمده از دو نرخ ۶۰ و ۱۲۰ اما نشان داد گلکسی اس ۲۰ اولترا در وضوح +QHD و رفرش ریت ۶۰ هرتز، به نسبت رفرش ریت ۱۲۰ در وضوح +FHD، حدودا ۱۰ ساعت دوام بیشتری دارد و این مقدار برای گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۷ ساعت می‌رسد!

البته برخی از کاربرانی که از گلکسی اس ۲۰ مجهز به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ استفاده می‌کردند گزارش دادند این برنامه به خوبی روی گوشی کار نکرده و مشکل داشته است. عده‌ای اما از عملکرد خوب آن رضایت داشتند. با این حال باید بدانید این یک روش غیر رسمی است و سامسونگ رسما اجازه تغییر رفرش‌ ریت گلکسی اس ۲۰ و دو مدل پلاس و اولترا به عدد ۹۶ هرتز را صادر نکرده. به همین خاطر اگر مشکلی برای گوشی پیش بیاید، طبیعتا مسئولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس؛ کدام یک سریع‌تر است؟

منبع: gsmarena

The post سری گلکسی اس ۲۰ با این نرم‌افزار به رفرش ریت ۹۶ هرتز می‌رسد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala