تعداد زیادی از مشترکان سرویس Adobe Creative Cloud یک ایمیل قابل توجه دریافت کرده‌اند. این کمپانی با ارسال یک ایمیل اعلام کرده که استفاده از نسخه‌های قدیمی برنامه‌های Creative Cloud، مانند فتوشاپ و لایت‌روم، خطر اتهامات احتمالی تخلف از سوی شرکت‌های ثالث به همراه دارد. در جواب شکایت یکی از کاربران در توییتر، ادوبی پاسخ داده که از این پس کاربران می‌توانند دو نسخه اخیر برنامه‌های CC این شرکت را دانلود کنند.

سخنگوی ادوبی در بیانیه‌ای که در اختیار AppleInsider قرار داده نوشته: «ادوبی اخیرا انتشار نسخه‌های قدیمی‌تر برخی از برنامه‌های Creative Cloud را متوقف کرده است. کاربرانی که از این نسخه‌ها استفاده می‌کنند، مطلع شده‌اند که آن‌ها دیگر مجوز استفاده از این برنامه‌ها را ندارند و در ایمیل مذکور، راهنمای مربوط به بهره‌گیری از جدیدترین نسخه‌های برنامه‌های موردنظر ارائه شده است.» با این حال، سخنگوی ادوبی گفت که در مورد ادعاهای نقض حقوق طرف ثالث نمی‌تواند اظهارنظر کند زیرا در این رابطه یک پرونده قضایی در جریان است.

این کمپانی همچنین در مورد اینکه کدام شکایت منجر به ارسال این ایمیل شده، توضیحاتی ارائه نداده ولی همانطور که AppleInsider خاطرنشان کرده، شرکت Dolby در مارس ۲۰۱۸ از ادوبی به خاطر تخطی از قرارداد مربوط به مجوزهای موردنظر، شکایت کرده است. ادوبی بر اساس این قرارداد موظف است که گزارش‌های فروش محصولات مبتنی بر فناوری‌های Dolby را گزارش دهد و هزینه‌های توافق شده را بپردازد.

با توجه به اسناد دادگاه، Dolby شرکت ادوبی را متهم کرده که این شرکت محصولات مبتنی بر فناوری‌های دالبی را به فروش می‌رساند بدون اینکه مبالغ توافق شده را پرداخت کند و اطلاعات لازم برای حساب‌رسی را هم ارائه نمی‌دهد. در هر صورت باید ببینیم که این پرونده قضایی در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Engadget

The post استفاده از نسخه‌های قدیمی فتوشاپ خطر مشکلات قانونی به همراه دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala