از عرضه نخستین نسخه اندروید بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و این سیستم‌عامل همچنان در حال شکستن رکوردهای مختلف است. شب گذشته گوگل در رویداد I/O اعلام کرد که حالا بیش از ۲.۵ میلیارد گجت اندرویدی فعال وجود دارد که چنین رقم خیره‌کننده‌ای، نشان‌دهنده‌ی رویکرد موفقیت‌آمیز گوگل در قبال این سیستم‌عامل است.

در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این عدد فقط برای گجت‌های مبتنی بر پلی استور است و برای این آمار، مثلا گجت‌های بر مبنای Fire OS آمازون و بیشتر گوشی‌های اندرویدی‌ چینی در نظر گرفته نشده است. روی هم رفته آمار گجت‌های فعال اندرویدی با سرعت زیادی رو به رشد است و در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که در رویداد Google I/O در سال ۲۰۱۷ این شرکت اعلام کرد که ۲ میلیارد گجت اندرویدی مشغول فعالیت هستند.

چنین آمار وسیعی، چالش‌های پیش روی گوگل را به‌خوبی نشان می‌دهد زیرا این شرکت برای انواع و اقسام گجت‌ها در سرتاسر جهان و ساخت شرکت‌های مختلف، باید آپدیت‌های امنیتی عرضه کند و استانداردهایی را تعیین کند. به همین خاطر، نسخه‌های جدید اندروید با سرعت بسیار پایینی روانه‌ی گوشی‌های اندرویدی می‌شوند و طبق آخرین آمار منتشر شده، کمتر از نیمی از گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر اندروید اوریو یا نوقا هستند.

منبع: The Verge

The post گوگل می‌گوید بیش از ۲.۵ میلیارد گجت اندرویدی فعال وجود دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala