برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوتر روش‌های متنوعی وجود دارد. به‌عنوان مثال برخی از کروم‌بوک‌ها به‌راحتی می‌توانند این موارد را اجرا کنند. اما اگر مالک کروم‌بوک نیستید، هیچ روش رسمی برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوترها وجود ندارد ولی خوشبختانه برای کاربران کامپیوترهای ویندوزی و مک، روش‌های گوناگونی ارائه شده که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، بهره‌گیری از برنامه Nox است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

چرا می‌خواهید برنامه‌ها و بازی های اندروید را در کامپیوتر ویندوزی و مک اجرا کنید؟

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که اصلاً چرا باید اپلیکیشن‌هایی مانند بازی های اندروید را در کامپیوتر اجرا کنید. باید بگوییم که برای این موضوع می‌توان دلایل زیادی را مطرح کرد. به‌عنوان مثال، شاید طراح سایت هستید و به گجت اندرویدی دسترسی ندارید. با وجود اینکه مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس از ابزارهایی برای این موضوع بهره می‌برند، ولی با استفاده از شبیه‌سازهای محیط اندروید می‌توانید عملکرد سایت خود را در محیط‌های مختلف با دقت بیشتری بررسی کنید.

این مثالی که مطرح کردیم بخش بسیار اندکی از کاربران را در بر می‌گیرد ولی اگر کاربر معمولی هستید، شاید اپلیکیشنی در اندروید باشد که مشابه آن در ویندوز یا مک پیدا نشود. به غیر از این مورد، باز هم می‌توان دلایل زیادی را برای اجرای اپلیکیشن‌ها و حتی بازی های اندروید در کامپیوتر شخصی مطرح کرد. مهم‌ترین دلیلی که کاربران به دنبال چنین راه‌حلی می‌روند، اجرای بازی های اندروید در کامپیوتر ویندوزی یا مبتنی بر مک است.

برنامه Nox چیست؟

بازی های اندروید

برنامه Nox شبیه‌ساز محیط اندروید در کامپیوتر است. به زبان ساده، این برنامه محیط گوشی یا تبلت اندرویدی را در کامپیوتر شبیه‌سازی می‌کند تا بتوانید اپلیکیشن‌ها یا بازی های اندروید را در سیستم خود اجرا کنید.

اگر از لپ‌تاپ قدیمی استفاده می‌کنید، مطمئناً نباید انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشته باشید.Nox از جمله شبیه‌سازهای اندروید است که بخش اعظمی از منابع موجود کامپیوتر را در اختیار می‌گیرد ولی روی هم رفته می‌تواند اپلیکیشن‌های معمولی را در بیشتر کامپیوترها به‌صورت روان اجرا کند.

در ضمن در این برنامه می‌توانید جزئیات میزان قدرت CPU و حجم حافظه رم مختص Nox را مشخص کنید. این ویژگی احتمالاً مورد توجه توسعه‌دهندگانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند اپلیکیشن خود را برای شرایط سخت‌افزاری مختلف آزمایش کنند. البته اگر از برنامه Nox برای اجرای بازی های اندروید استفاده می‌کنید، بهتر است تنظیمات پیش‌فرض را تغییر ندهید.

بیشتر بخوانید: چگونه از گوشی‌های اندرویدی بک‌آپ بگیریم؟

تمرکز اصلی برنامه Nox، اجرای بازی های اندروید است. در سایت Nox برای توصیف این برنامه از عبارت «یک شبیه‌ساز اندروید ایدئال برای اجرای بازی‌ها در کامپیوتر» استفاده شده است. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که Nox به‌صورت پیش‌فرض بر مبنای اندروید ۵.۱ (آب‌نبات چوبی) اجرا می‌شود. البته می‌توانید از نسخه‌های دیگر هم استفاده کنید ولی این نسخه، عملکرد روان‌تری نسبت به دیگر نسخه‌ها دارد.

نحوه راه‌اندازی Nox

بازی های اندروید

راه‌اندازی Nox بسیار ساده و آسان است. شاید مشکل‌ترین بخش قضیه، پیدا کردن سایت رسمی این برنامه باشد زیرا در اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند سایت رسمی Nox هستند. در هر صورت باید بگوییم که در ابتدای امر به سایت bignox.com مراجعه کنید که توسعه‌دهندگان زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند.

فایل نصب را دانلود و سپس نصب کنید. در حین نصب پیامی به نمایش درمی‌آید که در صورت برخورد با مشکل، بهتر است که آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کنید. البته چنین مشکلی معمولاً دیده نمی‌شود. شاید هنگام اجرای Nox با ارور مربوط به نصب بودن پچ KB4100347 روبرو شوید که می‌تواند در عملکرد این شبیه‌ساز تأثیرگذار باشد. مایکروسافت این پچ امنیتی را برای مقابله با حفره Spectre منتشر کرده و با حذف آن می‌توانید عملکرد Nox را بهبود ببخشید. فقط قبل از پاک کردن این پچ، از عدم نیاز به آن اطمینان حاصل کنید.

بازی های اندروید

نصب و اجرای اپلیکیشن و بازی های اندروید با Nox

بعد از اتمام نصب Nox، آموزشی کوتاه به نمایش درمی‌آید که کاربر را با محیط کلی این برنامه آشنا می‌کند. بعد از اتمام آموزش، روانه‌ی هوم اسکرین می‌شوید.

بازی های اندروید

به‌صورت پیش‌فرض، صفحه به‌صورت افقی نمایش داده می‌شود. از آنجایی که نسبت ابعاد نمایشگر تبلت‌ها مشابه نسبت تصویر نمایشگر لپ‌تاپ‌ها است، افقی بودن محیط موردنظر تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند. البته هر زمان که اپلیکیشن‌های مربوط به گوشی‌های اندرویدی را اجرا کنید، Nox به‌صورت خودکار ابعاد محیط مذکور را تغییر می‌دهد و آن را عمودی می‌کند.

به لطف وجود Nox App Center، به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید را برای این محیط دانلود و نصب کنید. این سیستم در حقیقت بر روی گوگل پلی قرار گرفته و بعد از ورود به اکانت گوگل خود، دانلود و نصب انواع اپلیکیشن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

بازی های اندروید

در بررسی‌های انجام شده، امکان یافتن و نصب تمام اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور وجود دارد. البته این موضوع تضمینی برای توانایی اجرای تمام آن‌ها نیست ولی روی هم رفته از پس اجرای بیشتر اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید برمی‌آید.

دیگر روش‌ها برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوتر

بازی های اندروید

در زمینه‌ی برنامه‌های شبیه‌ساز محیط اندروید، گزینه‌های زیادی مانند BlueStacks، Andy و Remix OS Player وجود دارد. اما از آنجایی که بخش اعظمی از کاربران از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می‌کنند، برنامه Nox همواره به‌عنوان یکی از بهترین شبیه‌سازها برای ویندوز ۱۰ مطرح می‌شود که این موضوع به ثبات، عملکرد و راحتی استفاده از آن برمی‌گردد. با وجود این نکات قوت، شاید به نظر شما Nox برای کاربردهای مختلف مناسب نباشد.

البته Nox کاملاً هم بی‌نقص نیست. به‌عنوان مثال طبق گزارش‌های برخی از کاربران Reddit، گاهی اوقات این برنامه با IP آدرس‌های کشور چین ارتباط برقرار می‌کند که این موضوع در کنار مجوزهای Nox برای دسترسی به بخش‌های مختلف کامپیوتر، منجر به بروز نگرانی‌هایی شده است.

باید خاطرنشان کنیم که شبیه‌سازها برای اینکه بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، نیازمند دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم هستند و به همین خاطر چنین نگرانی‌هایی در مورد تمام آن‌ها ابراز می‌شود. البته چنین نگرانی‌هایی بی مبنا هم نیستند زیرا مثلاً گزارش‌هایی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال توسط برنامه Andy با بهره‌گیری از کامپیوتر کاربران منتشر شده است.

در هر صورت اگر به دنبال نصب چنین شبیه‌سازهایی هستید، قبل از این کار تحقیق کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

منبع: MakeUseOf

The post چگونه بازی‌های اندروید را در کامپیوتر ویندوزی یا مک اجرا کنیم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala